TurboKnut Skrevet Oktober 23, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2003 Ex Svenskebil - er nå i Norge. MYE motor.... Siter . . . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboKnut Skrevet Oktober 23, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2003 Norges "fineste" 260Z - hjemmehørende i Moss - her fotografert på Vålerbanen Siter . . . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboKnut Skrevet Oktober 23, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2003 260Z 2+2 fotografert av meg i Bodø på midten av 80-tallet...... Kræsjet I SENTRUM av byen.... Siter . . . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboKnut Skrevet Oktober 23, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2003 Dette er en 280 ZX TT (Turbo-Targa) fra 81. Dvs "neste generasjon" Z. Denne bilen har en artig historie. En nordmann var i USA og på et kjøpesenter kjøpte han ETT lodd av en søt negresse som satt og solgte billodd. Nordmannen stakk av med førstepremien og satte bilen på en båt hjem til Norge hvor han kjørte med den i ett års tid. Mannen het Bjørn Rune Gjelsten.... Bilen er en "GL" utgave og har alt det ustyret som det var mulig å putte på en ZX i 81. Bl.a "gulldekor" og gullfarvede felger. Selvfølgelig skinninteriør, automatgir, klimatronic, skinnposer med Z-emblem til targalukene, cruisecontrol og brune (ikke blå) vindu. Siter . . . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboKnut Skrevet Oktober 23, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2003 Siste bilde i denne "kavalkaden" - Z er og blir en herlig bil....... Jeg har 50.000 km bak rattet i 240Z og når en har lært å kjenne bilen, så blir en så "i ett" med den. Den er helt utrolig fin å kontrollere, og en tunet bil er en drøm å kjøre selv i dag. Og vi snakker jo om en "veteranbil"... Bilen er ikke direkte lettkjørt, og har noen svakheter som svært bråkete bakaksel (uten at det behøver å være noe "galt" med den), at eksosen dras inn i bilen når du kjører med sideruta nede (lukter påhengsmotor av det når du har kjørt) og om du kjører på bane med den så henger ikke bremsene med. Karosserideler kan være vanskelig, men mye reproduseres i USA, og særlig firmaet "Victoria British" har utrolig mye deler. Vi bestilte deler fra VB for omlag 50.000,- NKr til en Z som vi restaurerte - og bestillingsseddelen ble faxet over på tirsdag. Torsdag ettermiddag samme uka rygget en budbil opp til trappa og leverte en PALL med deler......... Visste dere forresten at i Kr.sand finnes det en rød Z med Skyline motor (nevnt tidligere i tråden?), - at det er 3x 240Z med V8, og en haug med turbo-konverterte Z'er i Norge?? Siter . . . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboKnut Skrevet Oktober 23, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2003 ok-...ett bilde til da... Siter . . . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboKnut Skrevet Oktober 23, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2003 Jeg får liksom ikke gitt meg jeg...... Dette er 72 240Z (2 seter) som er tatt inn fra USA. Der hadde de IKKE spoilere (bakluka + gummileppa foran under fangeren), USA-bilene har også 4 trinns girkasse og noe mykere fjærer enn europa-utgavene, (samt at de har sidemarkeringslys på bakskjermene og røde blinklys.) De har ofte et aftermarket airconditionanlegg som ble satt på av de forskjellige forhandlerne, pluss at de er nedlesset med eksosrensesystem som tar nesten 20 hk. Denne bilen tok vi det vekk på, skiftet alle gummilistene rundt om, trekte opp setene i ekte skinn (i originalmønstret), nye tepper, 2 timer hos rustsveisern, ny lakk, nye dekk, nye dempere og noen andre fjærer. Selv om du skulle ta inn en bil - som denne - fra California, så må du regne med noen timer rustsveising på dem. Denne solgte jeg til Tromsø, og den er til salgs igjen for 99.000 kr. Fargen er original... Siter . . . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboKnut Skrevet Oktober 23, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2003 Vår nyrestaurerte 1973 240Z (sølv med rødt interiør) som er påkostet like under 200.000,- (pluss kjøpesummen). Bilen er importert på vanlig måte (ikke som veteranbil) fra San Diego, California i 2001, og har ALLE kvitteringene på det som er gjort med bilen fra første dag. Kjøpt privat av dama som kjøpte bilen ny (som 35 åring) og solgte den da hun var 63. Siter . . . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Skrevet Oktober 23, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2003 Du har ikke noe mere info/bilder om den Zn med RB26 motor a? Hva slags girkasse har han brukt? Fra RB25? Siter Bilforumet.no Administrator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboKnut Skrevet Oktober 23, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2003 Han har brukt en RB25ET (singleturbo) motor (Skyline GT-S) med girkasse, men motoren er vel skremt litt opp fra det originale. Bildet er fra tilpassingen.... Siter . . . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Skrevet Oktober 23, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2003 ahh ok.. så pr dags dato er det ingen med RB26 motor i Norge? Siter Bilforumet.no Administrator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboKnut Skrevet Oktober 23, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2003 Ikke det jeg vet, men jeg har fått forespørsel fra han om jeg kunne skaffe en slik motor /halv Skyline. Det kan muligens stå en RB26 motor utenfor Haugesund, - jeg skal høre. Siter . . . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schlasken Skrevet Oktober 23, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2003 hvis vi snakker om espen risbruna sin bil her så har den rb20det og ikke rb25det som skrevet tidligere i tråden. vanvittig pen og gjenomført bil :) Siter - '72 Datsun 240z rb26dett - '91 Skyline gts-t rb26dett x '84 Nissan Silvia s12 x '86 Nissan Bluebird Turbo x '89 Nissan 200sx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboKnut Skrevet Oktober 23, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2003 Beklager - min feil... Var så sikker på at det var en RB25 motor. Da er også bildet feil - blandet sammen med et annet prosjekt (men hvilken bil det er klarer jeg ikke å huske) Sorry. Siter . . . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schlasken Skrevet Oktober 23, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2003 bildet kan vel stemme fordet? eneste utseendemessige forskjellen på rb20det og rb25det er vel innsuget og kamdekselet? Siter - '72 Datsun 240z rb26dett - '91 Skyline gts-t rb26dett x '84 Nissan Silvia s12 x '86 Nissan Bluebird Turbo x '89 Nissan 200sx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.