HiiP Skrevet September 10, 2003 Rapporter Share Skrevet September 10, 2003 Kjempe kul bil :) Siter I have a right and a left brain, but there is nothing right in the left one and there is nothing left in the right. www.hiip-foto.com www.hiip.deviantart.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Integrale Skrevet September 10, 2003 Rapporter Share Skrevet September 10, 2003 Originally posted by aryx bakfra ligner på en Alfa Romeo GTV bakfra. DET er et kompliment! :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
a32 Skrevet September 12, 2003 Rapporter Share Skrevet September 12, 2003 Originally posted by aryx Ja, fet lyd på den, høres nesten ut som en v8er. Ga ikke så alt for mye for den, 20.000,- fikk jeg den for. 20.000,- :eek: Det var den nok verdt!!! Så en i lokal-avisa for ett år siden, den skulle han ha 20.000,-, og den var RUSTEN! Må skaffe meg ett vrak av en 240/260Z! Lyst til å lage en street-racer/bane-bil :D Siter Nissan Maxima QX-R A32 97mod Nissan 200SX S13 90mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
a32 Skrevet September 12, 2003 Rapporter Share Skrevet September 12, 2003 Noen få bilder... Hva med RB26-motor? Siter Nissan Maxima QX-R A32 97mod Nissan 200SX S13 90mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aryx Skrevet September 12, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 12, 2003 Originally posted by a32 20.000,- :eek: Det var den nok verdt!!! Så en i lokal-avisa for ett år siden, den skulle han ha 20.000,-, og den var RUSTEN! Må skaffe meg ett vrak av en 240/260Z! Lyst til å lage en street-racer/bane-bil :D Ja, fikk den billig, fikk den til restaureringspris :) Vil tro den er verdt opp mot 80.000 når den begynner å bli strøken... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pahf Skrevet Oktober 20, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2003 faen var jo tøffe disse bilene. har aldri hørt om disse før jeg :) men fikk opp øynene nå ihvertfall Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
darkblue Skrevet Oktober 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2003 Det er sukkertøy biler detta når dem blir kost og stellt godt med :) ... Den røde var virkelig feeet!.. Kule biler :) Siter Ikke akkuratt løsgjenger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboKnut Skrevet Oktober 23, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2003 20 lapper for en Z er råbillig (selv om det er en "buss" (2+2)). Selv dårlige karosserier er dyre - og du har gjort et kupp. Når det gjelder 1 forgasser, så har aldri noen Z hatt enkel forgasser, så jeg vil tro at den stammer fra en annen Datsun, Laurel eller 240C/260C. Evt så er hele motoren byttet og det har blitt satt inn en motor fra en av nevte bilene. Alle 240Z var 2 setere. Det ble totalt importert 51 stk 260Z 2+2 til Norge. Om du gir meg regnumret på bilen din, så kan jeg fortelle litt mer om den - og hvilket nummer den er i "rekka". Av 260Z 2-setere ble det importert 37 stykker. Jeg kjøpte min første 240Z i 87, og det har vært og er mange fine slike biler i norge. Det er en klassiker, og prisene kryper sakte og sikkert oppover. Mange av de norske bilene har vært ganske dårlige, og det er, bortsett fra karosseriskader, særlig rusta som tar dem. De ruster mye, og overalt. Særlig utsatt er rammevanger foran, kanaler (i endene), gulvet (starter i hjørnene), A-stolpene ved frontruta, taket (ved takrenna men også der baklukehengslene er), bakpanelet (åpne bakluka og se "over" baklyktene), overgangen mellom innerskjermer foran og torpedovegg, -og selvfølgelig framskjermer, hjulbuer og dører. Legger ved noen bilder med litt forklarende tekst... Min gamle 240Z som hadde 280ZX Turbo motor, -injection og intercooler. BorgWarner kasse (Corvette) og bremser fra Jaguar XJS V12. Spesialbestilte fjærer og gule Konidempere, oljekjøler på bakakslingen og 4 punktsseler. Ved 1.5 i ladetrykk spant den på 3.gir på tørr asfalt i 90 og dette var liksom "før" Powerzone og alle disse trimmingsfirmaene dukket opp. 300+ hester (1.1bar) og gjorde 0-200 på 18 sekunder..... Nådde 200 på 3. gir og hadde 250 km/t OPP Lyngåsbakken (heter det det?? - etter bomstasjonen v Drammen). Dette var i 89.... - og det var FORT i den tiden. Siter . . . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboKnut Skrevet Oktober 23, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2003 et bilde til av den... merk navnet på gata... Siter . . . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboKnut Skrevet Oktober 23, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2003 Norsk 240Z (usabil) med Chevrolet 350 V8 Siter . . . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboKnut Skrevet Oktober 23, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2003 Jan Görtz - JA DET ER FAKTISK HAN!!!!!! - mannen som designet 240Z.... Siter . . . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboKnut Skrevet Oktober 23, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2003 Denne bilen kjenner dere vel kanskje??? Siter . . . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboKnut Skrevet Oktober 23, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2003 Så slik ut i 88 da jeg eide den.... Siter . . . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboKnut Skrevet Oktober 23, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2003 Z på maken....??? Siter . . . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboKnut Skrevet Oktober 23, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2003 Svart 240 Z med V8 på Våler Siter . . . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.