Gå til innhold

Min lille Z


aryx

Anbefalte innlegg

Kan du være vennlig å sende meg chassis nummeret på den røde på låven?

Det står på plata når du åpner pansret eller på ramma (under forgasserne)

Har du reg.nr på den også, så hadde det vært TOPP.

 

Du kan maile meg på knufos@hotmail.com

 

Jeg fant forresten DEN ENESTE bilen som ble solgt ny i Norge i 1964, en treseter (to foran og ett på tvers bak) med 1500 ccm's motor. Da var det høytidelig stemning kan du tro.

 

Bildet er fra 1967.

post-3789-13804852565171_thumb.jpg

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 93
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Aryx 260Z 2+2 er norsk importert.

 

Her er utdrag av svaret jeg fikk fra Nissan Norge i dag.

 

---

Hallo Knut;

 

Bilen har nok blitt importert av oss, dvs. AS Inor. Bilen ble 20. august

1976 solgt av Birger Lie Bilforretning AS i Skien til en Mareno Romuld,

Nedre Maiahaugen 5 B, 3700 Skien. Bilen var opprinnelig 307 blå m.

 

Av kortene framgår det at 2 + 2-utgavene av 260 Z har typebetegnelsen

GRLS30Q, og de bilene vi har importert har nummer mellom

GRLS30Q-018735 (levert 22.01.1976) til GRLS30Q-401212 (levert 04.01.1978).

Totalt 57 eller 58 biler).

 

Den siste bilen i kortbunken kan være en 2-seter der kortet enten er

feilskrevet eller feilplassert. Chassisnummeret mangler Q i

seriebetegnelsen og kortet er heller ikke merket med 2+2.

 

Er kortet feilplassert, blir antallet 2+2 totalt 57

biler.

 

----

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TurboKnut

Aryx 260Z 2+2 er norsk importert.

 

Her er utdrag av svaret jeg fikk fra Nissan Norge i dag.

 

---

Hallo Knut;

 

Bilen har nok blitt importert av oss, dvs. AS Inor. Bilen ble 20. august

1976 solgt av Birger Lie Bilforretning AS i Skien til en Mareno Romuld,

Nedre Maiahaugen 5 B, 3700 Skien. Bilen var opprinnelig 307 blå m.

 

Av kortene framgår det at 2 + 2-utgavene av 260 Z har typebetegnelsen

GRLS30Q, og de bilene vi har importert har nummer mellom

GRLS30Q-018735 (levert 22.01.1976) til GRLS30Q-401212 (levert 04.01.1978).

Totalt 57 eller 58 biler).

 

Den siste bilen i kortbunken kan være en 2-seter der kortet enten er

feilskrevet eller feilplassert. Chassisnummeret mangler Q i

seriebetegnelsen og kortet er heller ikke merket med 2+2.

 

Er kortet feilplassert, blir antallet 2+2 totalt 57

biler.

 

----

 

Ok, takk for info, nå ser det ut som om jeg må velge å selge bilen, trenger penger for tiden.

Hva mener du om 65.000,- for den? Lakken ser veldig bra ut , spesiallaget eksos, finnes ikke rust og mye nye deler.

Skulle vel være en overkommelig pris det?

Må bare koble til forgasser-slangene, og skru på blinklysa før eu-kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TurboKnut

L24E ? Laurel motor med injection??

 

Nei, jeg har ikke det.

 

 

Jeg justerte trykket opp til 0.7 bar i dag, sliter litt med tenningsbank men det skal jeg få orden på før helgen (håper jeg ;)

Orginal S13 har ikke noe å stille opp med nå, (prøvde mot 2 stykker, begge ble grundig frakjørt) :D:D :D

http://300zx.kwn.no/300ZX.mpg

(Høyreklikk, lagre som)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Den ble bygget på slutten av 80-tallet, og har vært igjennom både ild og vann siden, men lever fortsatt og kan være ganske så hard mot andre som prøver seg.

I sine glansdager ble den bremset til 451 drivhjulshk og alt var/er godkjent på den. Kjører med 15" felger og det er ikke noe som skulle tilsi at denne spinner lett på 3. gir på tørr asfalt. Nå har den vel beskjedne 360 hk og brukes som bruksbil året rundt.

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by aryx

 

Nei, den holder til på Kaldbakken, dette er limo versjonen med plass til 2 i baksete, men de må være under 15 år iflg vognkortet :=)

Av den grunn er den litt lenger enn den vanlige versjonen, men en Z er en Z :)

stili. der bor jo jeg og!

BMW 520 E28 (med E30 325 motor) -85

Ford Escort 1.6 clx -96

BMW 518i E28 -85

Ford Escort MK5 1.4i -91

Ford Sierra 2.0li (RS) -85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår