Gå til innhold

Min lille Z


aryx

Anbefalte innlegg

Originally posted by aryx

 

Nei, den holder til på Kaldbakken, dette er limo versjonen med plass til 2 i baksete, men de må være under 15 år iflg vognkortet :=)

Av den grunn er den litt lenger enn den vanlige versjonen, men en Z er en Z :)

 

 

 

LIMO???? En 260Z med bakesete kalles BUSS - ikke limo..:D

End of discussion...hehe

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 93
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Originally posted by 240 z

hei har du noen opplysninger om en perlemorlakkert 240z som blei kalt white pearl lady.jeg vet den stod omtalt i nissan sporting april 83 og en gang i 1990.

 

Grunnen til at de kalles "Lady" er jo at bilen også på enkelte markeder selges under navnet "Fairlady Z".

I norge har vi 2 stykker Fairlady Z som ser akkurat ut som en 240 Z men som har 2 liters motor, høyreratt og var utstyrt med en annen grill. Den ene er nyrestaurert i Litauen, mens den andre skal fraktes ned nå før jul til Latvia for å bli restaurert.

 

White Pearl Lady har registreringsnummer SC 22692

 

White Pearl Lady ble bygget av Harald Olsen som også var mannen bak den sorte Laurelen.

White Pearl Lady hadde turbomotor og var - som navnet tilsier Perlemorhvit.

White Pearl Lady kom til Norge våren 1972, var produsert i 1971 som 1972 modell men ble ikke solgt eller registrert før på ettersommeren 1973. White Pearl Lady var nummer 37 i rekka av 47 biler som INOR importerte (240Z) og har vel levd et ganske så hardt liv både før hun ble "adlet" til Lady, - og etter, tror jeg.

White Pearl Lady skal etter sigende være skjøtet med en annen bil, - uvisst om det kanskje var Black Pearl Lady (som var svart perlemor) som endte sine dager i Tromsø - men ble sendt som vrakgodts med hurtigruta tilbake til Bergen på en pall?

-Eller om det var Lady Monte Carlo som fikk veldig hard juling i 1973 under Rally Monte Carlo? Denne Ladyen hadde startnummer 316 og var registrert to dager før starten på Rallyet gikk... Fullførte men så ganske dårlig ut når hun kom i mål.

White Pearl Lady (nå: Pretty Worn Out Lady) er vel i en slags Tornerose-søvn nå, men jeg mener å ha hørt at hun er tatt vare på og skal oppstå som en ny "Rust-repaired Lady"? Har noen bilder av henne - og hun ser ganske miserabel ut på dem.

 

Håper hun - som fugl Fønix - står opp fra de døde igjen... White Pearl Lady er godt kjent...

 

 

Kanskje litt "internt" dette med navnene på bilene, men den "indre kretsen" i Z miljøet har faktisk navn på enkelte av bilene... feks:

 

Hval-Z

Zandie

Degos - Z

Taurus- Z

Kurator-Z

Sølv-fisken

Peisestu-Z'n

Rolf sin Z

Original Z'n

Kosovo-Z

 

osv...

 

Degos-Z'n fordi den ble importert fra USA på grensa til Mexico og hadde vært eid av en Mexicaner,

Peisestu-Z'n fordi eieren (kjøpte bilen ny og hadde den til han døde) var så glad i bilen sin at han slo ut en vegg i peisestua og kjørte bilen inn på teppet... Peiskos får plutselig ett nytt begrep...

 

 

(Jeg har til og med blitt kalt for "polakk" - og turbo-tore har jeg aldri hatt som navn...)

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den z en som var med i montecarlo er det en kar hos hos wokas som kjøpte ny,han hadde den noen måneder ,den solgte han videre til han som skulle kjøre med den i rally. white pearl lady er min bil. den har jeg hatt i ca 2,5 år nå. den skulle vrakes.den var i så mangen biter som du kan få en z.tilog med motoren var ødelagd. zen skulle vert på veien i år, men penger og tid, og ikke fornøyd med motoren,gjør at den ikke kommer på veien før til neste år. ja bilen har vert sjøytet i alle kanter.bakskjermer,tak rammevange foran, innerskjermer bak.jeg har sveiset en del rust på den, gulv,hekkplate fra topp til bunn.dører framskjermer inner skjermer,kanaler osv,nå er zen nylakkert utvendigt.mangler lakk i motorrom og glassfiberpanseret som jeg har fått tak i .holder på med nytt innsug og grenrør til turbo,innsprøytning,ny topp osv.var ikke fornøyd med forgasserene og den toppen som jeg hadde.

240 z

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om det kan være flere Z'er som var med i MonteCarlo i 72 og 73. Den jeg sikter til var grønn metallic og DA-registert.

 

Jeg arbeidet sammen med en stille og rolig eldre mann som ikke sa stort. Men når han begynte å snakke, så hadde han vært litt av en motorsportmann på 70-tallet. Alle kalte han JJ, og han hadde vært kartleser i en 240Z som var rød. De hadde både kjørt Monte Carlo i 71-75 og han snakket også om en rød fabrikksbil som skulle gå noe vanvittig (de kjørte ikke denne). Denne bilen hadde lykter i pansret og jeg kan ikke forstå at denne bilen kunne vært norsk. Jeg har hørt om en slik bil tidligere at den havnet i nord-trøndelag, og at motoren ble satt over i en annen Z. Pansret skulle vistnok blitt tatt vare på, men......

JJ dro selv til Tyskland og kjøpte en splitter ny Ascona A hos Steinmetz i 1973 som han brukte som personbil på gata her i Sarpsborg når han ikke kjørte løp med den, etter denne ble det en ny Ascona fra Steinmetz (1974) før det ble 2002 Tii fra BMW's motorsport avdelig -og en og annen rally-rigget norsk 240Z som han var kartleser i. Da jeg kom med 240Z i 2000 lyste karen opp og måtte prøve den - og da kom historiene om fartsetapper, alpeveier og om at "ryggelysene kom først igjennom svingen".

 

Var det mye rust i taket (ved takrennene) på White Pearl Lady?

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

1. OFF topic: Er det flere enn meg som ikke klarer sitte stille når en ser slike bil(d)er?! Tendenser til å ta på seg selv osv...

 

2. TurboKnut: Hvis jeg skal kidnappe alle alle 240Z'ene i Norge vet jeg hvem jeg skal bryte meg inn hos!Og finner jeg det ikke får jeg kidnappe deg! (!) hehe... neida...

 

3. Føler meg helt sjuk når jeg ser bilder av gamle japser fra 60-70 tallet. 240Z, Datsun 510(boxer's tråd her), KE20/TE27 Corolla, mk1 Celica, mk1 Carina ++

 

Det hjelper heller ikke å vite at vi bor der alt som durer er forbudt eller jævlig dyrt... *gråte*

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Skody

2. TurboKnut: Hvis jeg skal kidnappe alle alle 240Z'ene i Norge vet jeg hvem jeg skal bryte meg inn hos!Og finner jeg det ikke får jeg kidnappe deg! (!) hehe... neida...

 

Her hos meg er det KRISE ( med ENORME bokstaver).

 

Jeg hadde gjort om litt på "registret" mitt, og hadde alt inne i PC'n da den kræsja - så nå står jeg nesten på bar bakke igjen.

Hadde også en backup på diskett som stod i PC'n samtidig, - og den er også tom......

 

Har en tidligere versjon av registret mitt på en annen diskett, - men mye har blitt oppdatert osv etter denne disketten var i maskinen min....

 

Så nå er det bare å starte på nytt igjen.........

 

Jeg har i hvertfall fått ryddet opp på harddisken....hehe....

 

Backup er viktig.

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TurboKnut

 

Her hos meg er det KRISE ( med ENORME bokstaver).

 

Jeg hadde gjort om litt på "registret" mitt, og hadde alt inne i PC'n da den kræsja - så nå står jeg nesten på bar bakke igjen.

Hadde også en backup på diskett som stod i PC'n samtidig, - og den er også tom......

 

Har en tidligere versjon av registret mitt på en annen diskett, - men mye har blitt oppdatert osv etter denne disketten var i maskinen min....

 

Så nå er det bare å starte på nytt igjen.........

 

Jeg har i hvertfall fått ryddet opp på harddisken....hehe....

 

Backup er viktig.

 

Store gutter tar ikke backup, men de gråter ofte.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

du er hva man kaller fantast(isk), turboknut..

 

Håper du klarer å samle nformasjonen igjen uten alt for store problemer.. leste gjennom denne tråden nå, med stor glede og interesse.... Disse bilene er bare drømmen! En vakker dag skal jeg også eie en!

Ford Sierra 2.0CL '88

 

X - BMW 320i 86' "Stovner Edition"

X - Peugeot 605 Sli 2.0i '90

X - Ford Sierra XR4x4 2,8i '86

X - Ford Sierra sedan 2.0i '89

X - Ford Granada 2.3L '83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Originally posted by TurboKnut

 

Her hos meg er det KRISE ( med ENORME bokstaver).

 

Jeg hadde gjort om litt på "registret" mitt, og hadde alt inne i PC'n da den kræsja - så nå står jeg nesten på bar bakke igjen.

Hadde også en backup på diskett som stod i PC'n samtidig, - og den er også tom......

 

Har en tidligere versjon av registret mitt på en annen diskett, - men mye har blitt oppdatert osv etter denne disketten var i maskinen min....

 

Så nå er det bare å starte på nytt igjen.........

 

Jeg har i hvertfall fått ryddet opp på harddisken....hehe....

 

Backup er viktig.

 

Holdt på å si, du lot vel den disken ligge i fred, data kan hentes ut igjen, det eneste som ikke må skje er at de overskrives med nye data.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår