TurboKnut Skrevet November 18, 2003 Rapporter Share Skrevet November 18, 2003 Originally posted by aryx Nei, den holder til på Kaldbakken, dette er limo versjonen med plass til 2 i baksete, men de må være under 15 år iflg vognkortet :=) Av den grunn er den litt lenger enn den vanlige versjonen, men en Z er en Z :) LIMO???? En 260Z med bakesete kalles BUSS - ikke limo..:D End of discussion...hehe Siter . . . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboKnut Skrevet November 18, 2003 Rapporter Share Skrevet November 18, 2003 Originally posted by 240 z hei har du noen opplysninger om en perlemorlakkert 240z som blei kalt white pearl lady.jeg vet den stod omtalt i nissan sporting april 83 og en gang i 1990. Grunnen til at de kalles "Lady" er jo at bilen også på enkelte markeder selges under navnet "Fairlady Z". I norge har vi 2 stykker Fairlady Z som ser akkurat ut som en 240 Z men som har 2 liters motor, høyreratt og var utstyrt med en annen grill. Den ene er nyrestaurert i Litauen, mens den andre skal fraktes ned nå før jul til Latvia for å bli restaurert. White Pearl Lady har registreringsnummer SC 22692 White Pearl Lady ble bygget av Harald Olsen som også var mannen bak den sorte Laurelen. White Pearl Lady hadde turbomotor og var - som navnet tilsier Perlemorhvit. White Pearl Lady kom til Norge våren 1972, var produsert i 1971 som 1972 modell men ble ikke solgt eller registrert før på ettersommeren 1973. White Pearl Lady var nummer 37 i rekka av 47 biler som INOR importerte (240Z) og har vel levd et ganske så hardt liv både før hun ble "adlet" til Lady, - og etter, tror jeg. White Pearl Lady skal etter sigende være skjøtet med en annen bil, - uvisst om det kanskje var Black Pearl Lady (som var svart perlemor) som endte sine dager i Tromsø - men ble sendt som vrakgodts med hurtigruta tilbake til Bergen på en pall? -Eller om det var Lady Monte Carlo som fikk veldig hard juling i 1973 under Rally Monte Carlo? Denne Ladyen hadde startnummer 316 og var registrert to dager før starten på Rallyet gikk... Fullførte men så ganske dårlig ut når hun kom i mål. White Pearl Lady (nå: Pretty Worn Out Lady) er vel i en slags Tornerose-søvn nå, men jeg mener å ha hørt at hun er tatt vare på og skal oppstå som en ny "Rust-repaired Lady"? Har noen bilder av henne - og hun ser ganske miserabel ut på dem. Håper hun - som fugl Fønix - står opp fra de døde igjen... White Pearl Lady er godt kjent... Kanskje litt "internt" dette med navnene på bilene, men den "indre kretsen" i Z miljøet har faktisk navn på enkelte av bilene... feks: Hval-Z Zandie Degos - Z Taurus- Z Kurator-Z Sølv-fisken Peisestu-Z'n Rolf sin Z Original Z'n Kosovo-Z osv... Degos-Z'n fordi den ble importert fra USA på grensa til Mexico og hadde vært eid av en Mexicaner, Peisestu-Z'n fordi eieren (kjøpte bilen ny og hadde den til han døde) var så glad i bilen sin at han slo ut en vegg i peisestua og kjørte bilen inn på teppet... Peiskos får plutselig ett nytt begrep... (Jeg har til og med blitt kalt for "polakk" - og turbo-tore har jeg aldri hatt som navn...) Siter . . . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240 z Skrevet November 18, 2003 Rapporter Share Skrevet November 18, 2003 den z en som var med i montecarlo er det en kar hos hos wokas som kjøpte ny,han hadde den noen måneder ,den solgte han videre til han som skulle kjøre med den i rally. white pearl lady er min bil. den har jeg hatt i ca 2,5 år nå. den skulle vrakes.den var i så mangen biter som du kan få en z.tilog med motoren var ødelagd. zen skulle vert på veien i år, men penger og tid, og ikke fornøyd med motoren,gjør at den ikke kommer på veien før til neste år. ja bilen har vert sjøytet i alle kanter.bakskjermer,tak rammevange foran, innerskjermer bak.jeg har sveiset en del rust på den, gulv,hekkplate fra topp til bunn.dører framskjermer inner skjermer,kanaler osv,nå er zen nylakkert utvendigt.mangler lakk i motorrom og glassfiberpanseret som jeg har fått tak i .holder på med nytt innsug og grenrør til turbo,innsprøytning,ny topp osv.var ikke fornøyd med forgasserene og den toppen som jeg hadde. Siter 240 z Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboKnut Skrevet November 18, 2003 Rapporter Share Skrevet November 18, 2003 Jeg lurer på om det kan være flere Z'er som var med i MonteCarlo i 72 og 73. Den jeg sikter til var grønn metallic og DA-registert. Jeg arbeidet sammen med en stille og rolig eldre mann som ikke sa stort. Men når han begynte å snakke, så hadde han vært litt av en motorsportmann på 70-tallet. Alle kalte han JJ, og han hadde vært kartleser i en 240Z som var rød. De hadde både kjørt Monte Carlo i 71-75 og han snakket også om en rød fabrikksbil som skulle gå noe vanvittig (de kjørte ikke denne). Denne bilen hadde lykter i pansret og jeg kan ikke forstå at denne bilen kunne vært norsk. Jeg har hørt om en slik bil tidligere at den havnet i nord-trøndelag, og at motoren ble satt over i en annen Z. Pansret skulle vistnok blitt tatt vare på, men...... JJ dro selv til Tyskland og kjøpte en splitter ny Ascona A hos Steinmetz i 1973 som han brukte som personbil på gata her i Sarpsborg når han ikke kjørte løp med den, etter denne ble det en ny Ascona fra Steinmetz (1974) før det ble 2002 Tii fra BMW's motorsport avdelig -og en og annen rally-rigget norsk 240Z som han var kartleser i. Da jeg kom med 240Z i 2000 lyste karen opp og måtte prøve den - og da kom historiene om fartsetapper, alpeveier og om at "ryggelysene kom først igjennom svingen". Var det mye rust i taket (ved takrennene) på White Pearl Lady? Siter . . . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240 z Skrevet November 18, 2003 Rapporter Share Skrevet November 18, 2003 det var ingen rust i takrennen.hele taket har vert byttet ser det ut som.selv om det ser ut som det kommer fra en sort skadet bil. jeg mener det er den grønne montecarlo bilen som han hos wokas hadde.wokas er en av felgimportørene i landet. du kan nå meg på tlf 98641001 Siter 240 z Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erbe Skrevet November 18, 2003 Rapporter Share Skrevet November 18, 2003 Bergen? Jeg så en hvit 240 tidligere i høst i Åsane... Var det deg? Jobber du på CI? Siter http://300zx.kwn.no/300ZX.mpg (Høyreklikk, lagre som) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240 z Skrevet November 19, 2003 Rapporter Share Skrevet November 19, 2003 NEI DEN HVITE ER IKKE MIN. DET ER EN 240 2+2 TROR HAN HETER JOHANNESEN ELLER NOE SLIKT.BOR I ÅSANE. JA JEG JOBBER PÅ CI .DU HAR VEL SETT BILEN NÅR DE STO OPPE PÅ JOBBEN. Siter 240 z Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Mars 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2004 1. OFF topic: Er det flere enn meg som ikke klarer sitte stille når en ser slike bil(d)er?! Tendenser til å ta på seg selv osv... 2. TurboKnut: Hvis jeg skal kidnappe alle alle 240Z'ene i Norge vet jeg hvem jeg skal bryte meg inn hos!Og finner jeg det ikke får jeg kidnappe deg! (!) hehe... neida... 3. Føler meg helt sjuk når jeg ser bilder av gamle japser fra 60-70 tallet. 240Z, Datsun 510(boxer's tråd her), KE20/TE27 Corolla, mk1 Celica, mk1 Carina ++ Det hjelper heller ikke å vite at vi bor der alt som durer er forbudt eller jævlig dyrt... *gråte* Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nikdev Skrevet Mars 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2004 Har lyst på veteran japse jeg nå. Veldig lyst..:D Prøvde faktiske å kjøpe en gammal corolla har om dagen men hu dama ville ikke selge den, hun mente den var så trofast.. Den er sikkert rå om vintern. Ligge litt breit.. Men z står nå på ønskelista.. Siter Team HS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboKnut Skrevet Mars 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2004 Originally posted by Skody 2. TurboKnut: Hvis jeg skal kidnappe alle alle 240Z'ene i Norge vet jeg hvem jeg skal bryte meg inn hos!Og finner jeg det ikke får jeg kidnappe deg! (!) hehe... neida... Her hos meg er det KRISE ( med ENORME bokstaver). Jeg hadde gjort om litt på "registret" mitt, og hadde alt inne i PC'n da den kræsja - så nå står jeg nesten på bar bakke igjen. Hadde også en backup på diskett som stod i PC'n samtidig, - og den er også tom...... Har en tidligere versjon av registret mitt på en annen diskett, - men mye har blitt oppdatert osv etter denne disketten var i maskinen min.... Så nå er det bare å starte på nytt igjen......... Jeg har i hvertfall fått ryddet opp på harddisken....hehe.... Backup er viktig. Siter . . . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Mars 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2004 Originally posted by TurboKnut Her hos meg er det KRISE ( med ENORME bokstaver). Jeg hadde gjort om litt på "registret" mitt, og hadde alt inne i PC'n da den kræsja - så nå står jeg nesten på bar bakke igjen. Hadde også en backup på diskett som stod i PC'n samtidig, - og den er også tom...... Har en tidligere versjon av registret mitt på en annen diskett, - men mye har blitt oppdatert osv etter denne disketten var i maskinen min.... Så nå er det bare å starte på nytt igjen......... Jeg har i hvertfall fått ryddet opp på harddisken....hehe.... Backup er viktig. Store gutter tar ikke backup, men de gråter ofte. Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Norsmurf Skrevet September 16, 2004 Rapporter Share Skrevet September 16, 2004 du er hva man kaller fantast(isk), turboknut.. Håper du klarer å samle nformasjonen igjen uten alt for store problemer.. leste gjennom denne tråden nå, med stor glede og interesse.... Disse bilene er bare drømmen! En vakker dag skal jeg også eie en! Siter Ford Sierra 2.0CL '88 X - BMW 320i 86' "Stovner Edition" X - Peugeot 605 Sli 2.0i '90 X - Ford Sierra XR4x4 2,8i '86 X - Ford Sierra sedan 2.0i '89 X - Ford Granada 2.3L '83 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aryx Skrevet September 16, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 16, 2004 Den blir nok byttet bort mot en Mercedes 2,3 16V, nå snart... dersom ingen vil gi meg noen penger for den isteden da :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegard-SK Skrevet September 29, 2004 Rapporter Share Skrevet September 29, 2004 Jeg og broren min møtte på en Fairlady Z i lille Hokksund, veldig pen bil. Hvit, muligens med røde detaljer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dawg Dee-Lux Skrevet September 29, 2004 Rapporter Share Skrevet September 29, 2004 Originally posted by TurboKnut Her hos meg er det KRISE ( med ENORME bokstaver). Jeg hadde gjort om litt på "registret" mitt, og hadde alt inne i PC'n da den kræsja - så nå står jeg nesten på bar bakke igjen. Hadde også en backup på diskett som stod i PC'n samtidig, - og den er også tom...... Har en tidligere versjon av registret mitt på en annen diskett, - men mye har blitt oppdatert osv etter denne disketten var i maskinen min.... Så nå er det bare å starte på nytt igjen......... Jeg har i hvertfall fått ryddet opp på harddisken....hehe.... Backup er viktig. Holdt på å si, du lot vel den disken ligge i fred, data kan hentes ut igjen, det eneste som ikke må skje er at de overskrives med nye data. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg