Gå til innhold

Ny bil, what to do??:S

Ranger emnet

Mr_Q

Anbefalte innlegg

Dette har vel ikke du veldig god erfaring med? Ikke at jeg har noe bedre erfaring men :) Du får samme svaret som jeg ga, uansett hvor du spørr.. Det er fakta!

så klart får man samma svaret hvis man spør noen som ikke liker audi, vag generelt, men her i vårt frodige land har vi faktisk andre verksted å deleforhandlere enn møller:fingers:

My mom always told me life was like a box of chocolates.... you never know what you get

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 94
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg hadde det samme dillemaet. Kjørte en A4 før, var veldig fornøyd med den. Men den var for liten. Da stod det mellom Passat, V70 eller A6. Passaten var vanskelig og å få tak i med det rette utstyret. De jeg fant var med 1,6 liters motor og det var ikke aktuelt... V70'en ble rett og slett for dyr, da jeg måtte kjøpt en temmelig ny bil fordi jeg liker best den nye designen. Interiøret på de første modellene er heller ikke spesielt pent.

Da ble det til slutt en veldig bra utstyrt A6. Har ikke angret en dag siden. Har kjørt audi i 3-4år nå uten problemer.

Men lykke til!

Ps. Ikke kjøp A4 stasjonsvogn. Den er for liten. Hehe

1998 Audi A6 2,4 V6 Avant

1996 Audi A4 1,8 Avant (Solgt)

1991 Opel Calibra (Solgt)

------------------------

1970 Mustang Mach 1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det samme dillemaet. Kjørte en A4 før, var veldig fornøyd med den. Men den var for liten. Da stod det mellom Passat, V70 eller A6. Passaten var vanskelig og å få tak i med det rette utstyret. De jeg fant var med 1,6 liters motor og det var ikke aktuelt... V70'en ble rett og slett for dyr, da jeg måtte kjøpt en temmelig ny bil fordi jeg liker best den nye designen. Interiøret på de første modellene er heller ikke spesielt pent.

Da ble det til slutt en veldig bra utstyrt A6. Har ikke angret en dag siden. Har kjørt audi i 3-4år nå uten problemer.

Men lykke til!

Ps. Ikke kjøp A4 stasjonsvogn. Den er for liten. Hehe

jepp, da kan du stå som et eksempel til alle de som trur audi detter fra hverandre og at det koster 20000 bare for å bytte termostat(eks).

jeg lever i trua at alle biler har sine svakheter, men noen merkeforhandlere er dyrere enn andre, men man MÅ ikke på merkeverksted:)

hehe, jeg vet a4 er litt liten, men hvis man skal ha en bil, f.eks til meg å dama så er den jo stor nok, men a6 er jo mye større, å bare 100kg tyngre.

hehe, noen som har no`n bra a6 på hånden så er det fint!? :)

My mom always told me life was like a box of chocolates.... you never know what you get

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok tenkt på BMW og prøvekjørt en 5 serie.

den her f.eks

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1377454

Tror ikke det er en dum bil. kjenner et par som har bmw 5 serie rundt 1998-99 og de er iallefall fornøyd. har ikke hørt klaging.

Opel omega nyere enn 2000 er også bra biler. får flere slags motorstørrelser i bensin eller diesel (med turbo). Og hvis du kjøper en omega 2.5 td så er vel det en rekkesekser nettopp fra BMW. hvertall på de 94-95 modellene og jeg mener det er det på de nyere og. arrester meg noen hvis dette er feil.

Skal også sies at mercedes ikke er noe dårligere etter min mening. f.eks en E-klasse med 220cdi motor (2,2 td) er en bil som holder lenge og som heller ikke er dyr i drift. og går du opp i 290 eller 300 tdt så har man i grunn det man trenger.

Volvo er og blir en like bra bil som noe annet. skjønner at du har lyst til å kjøpe det.

men hvis du skulle hatt bil kun til deg og dama ville jeg vurdert en 2000+ audi a4 1,8 TQ sedan. en kompis har det og det er en veldig grei bil.

Lykke til videre i bilkjøpet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er egentlig audi så populære biler når de er dårlige på driftsikkerhet og dyre å kjøpe? En kompis skrur på VAG og han sier audi er bare driten... Kollegaen hans har aldri dytta så mange biler inn på verkstedet som hos audi!

Hva er det med Audi????dukenukem

Fordi at den gjennomsnittlige bilkjøper ikke gjør annet enn å skifte hjul, og ikke har noe særlig peiling.

åsså er jo audi litt "status" da vettu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi at den gjennomsnittlige bilkjøper ikke gjør annet enn å skifte hjul, og ikke har noe særlig peiling.

åsså er jo audi litt "status" da vettu

helt riktig, hvis man spør en som jobber med audi om det er mange audi på verksted, så klart svarer han ja, "det er drit mange".

Men så må man tenke på at det oxo er en del audi i norge, å mange som er litt eldre og sikkert mange som er inne av helt tåpelige grunner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt riktig, hvis man spør en som jobber med audi om det er mange audi på verksted, så klart svarer han ja, "det er drit mange".

Men så må man tenke på at det oxo er en del audi i norge, å mange som er litt eldre og sikkert mange som er inne av helt tåpelige grunner.

Pluss at mange Audi blir kjørt temmelig hardt og eierne har råd til å betale det som det koster hvis det ryker noe :thanks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Pluss at mange Audi blir kjørt temmelig hardt og eierne har råd til å betale det som det koster hvis det ryker noe :thanks

jepps, men hva trur dere da? om jeg nå kjøper en a6 1.8tq med alt utstyr untatt skinn. 2001 mod 112000km, trur dere jeg angrer???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville nok hatt en Volvo 5`er med turbo istedet ja... :)

Neida, du blir nok fornøyd enten du kjøper Volvo eller Audi, begge er gode biler, men personlig så liker jeg innemiljøet og comforten på Volvo best. Begge er fine biler utvendig. Det jeg erfarte med Audi`en jeg hadde før er at de har litt merkelig vanskelige løsninger på ting av en eller annen grunn som kunne blitt gjort enklere uten ulemper. Men de vil kanskje ikke at folk skal kunne bytte diverse reimer osv selv så lett.. :P

Uansett, 2liter-turbomotoren til Volvo er en av de mest velykkede de har hatt med tanke på holdbarhet osv, sa en verksmester på Volvo til meg, så det er jo greit å ha i bakhue hvis du velger en Volvo. Faren min kjører en 2002 V70 2.0T aut og den er helt nydelig å kjøre, også er det jo faktisk bra anlegg originalt i dem også ;) Bare styr unna bruktimportbilene, de har ofte jalla dashboard uten klima, lydanlegg osv. Ser det fort.

Mitt råd til deg er å prøvekjøre en Audi du kunne tenkt deg, og en Volvo du kunne tenkt deg, og se det ann derifra. Bare pass på at du velger sportsseter på Volvoen. Overgangen fra "comfort" til sport er som natt og dag. Sitter myyye deiligere i sportssetene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville nok hatt en Volvo 5`er med turbo istedet ja... :)

Neida, du blir nok fornøyd enten du kjøper Volvo eller Audi, begge er gode biler, men personlig så liker jeg innemiljøet og comforten på Volvo best. Begge er fine biler utvendig. Det jeg erfarte med Audi`en jeg hadde før er at de har litt merkelig vanskelige løsninger på ting av en eller annen grunn som kunne blitt gjort enklere uten ulemper. Men de vil kanskje ikke at folk skal kunne bytte diverse reimer osv selv så lett.. :P

Uansett, 2liter-turbomotoren til Volvo er en av de mest velykkede de har hatt med tanke på holdbarhet osv, sa en verksmester på Volvo til meg, så det er jo greit å ha i bakhue hvis du velger en Volvo. Faren min kjører en 2002 V70 2.0T aut og den er helt nydelig å kjøre, også er det jo faktisk bra anlegg originalt i dem også ;) Bare styr unna bruktimportbilene, de har ofte jalla dashboard uten klima, lydanlegg osv. Ser det fort.

Mitt råd til deg er å prøvekjøre en Audi du kunne tenkt deg, og en Volvo du kunne tenkt deg, og se det ann derifra. Bare pass på at du velger sportsseter på Volvoen. Overgangen fra "comfort" til sport er som natt og dag. Sitter myyye deiligere i sportssetene :)

hehe, takk for tips, tenker jeg gjør som du sier jeg.

Prøvekjører og ser det ann.

Men nå har jeg funnet en golf gti 2002 mod som har gått 76000km.

Hva trur dere om det???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke de bilene noen av de treigeste og kjedeligste GTI bilene Volkswagen noen gang har laget?

trur jeg ikke, de går jævli bra hvis man bare gjør "litt" med dem=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider