BeemerZ1 Skrevet Januar 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2007 Hadde i utgangspunktet planer om å bygge om til vr6, men den motoren har litt mange ulemper: gammel, stor, tung og uøkonomisk... Så derfor har jeg i det siste dett litt etter andre alternativer. De jeg har kommet over så langt som kan være aktuelle er: - 1,8T 20v fra GTI, A3, S3 eller noe i den duren - 1,4 TSI fra nye GT - 2,0 TFSI fra nye GTI (- 2,0 16V 150 hk er også vurdert, med pustehjelp såklart...) 1,8T er det noen av i Golf 3, så det skal ikke være noe problem så vidt jeg har forstått. De to andre har jeg ikke sett i Golf 3 og vet ikke om de er like greie å få på plass og godkjent. Noen som vet hvordan det vil være å bruke komplett drivlinje fra enten Golf 5 GTI eller S3 (gamle)? Ellers noen råd eller tips angående dette? 6 trinns manuell kasse er heller ingen uting :) Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stress87 Skrevet Januar 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2007 jeg tenkte jeg skulle bytte til en 1,8 T fra en A3 Motor kode AUG... tror den skal passe ganske greit... litt bytting av bremser, gir og clutch overføring +++ må ha data sprut å da... skal gå veldig greit å bytt til vilkensomhelst motor sålenge du holder deg under 150hk (som er max power på golf 3) om du har orginalt VR6/GTI understell og gass og støy kravene er like. Siter Golf 3 1,8GL 96 mod (Prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet Januar 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2007 jeg tenkte jeg skulle bytte til en 1,8 T fra en A3 Motor kode AUG... tror den skal passe ganske greit... litt bytting av bremser, gir og clutch overføring +++ må ha data sprut å da... skal gå veldig greit å bytt til vilkensomhelst motor sålenge du holder deg under 150hk (som er max power på golf 3) om du har orginalt VR6/GTI understell og gass og støy kravene er like. VR6 er levert med både 174 og 190 hester, så 150 er bare max-power med GTi.. :) Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stress87 Skrevet Januar 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2007 det kan være... det er ivertfall vanskelig å godkjenne mer hk en det meste bilen er levert med. altså VR6 med 174 eller 190 (190 hk er vel på 2,9 syncro? å da blir det ett litt annet karoseri) Siter Golf 3 1,8GL 96 mod (Prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg