Gå til innhold

Merkbar forskjell på b19 med grenrør og effektanlegg?

Ranger emnet


Superthomas

Anbefalte innlegg

Bytte motor tar tid, bytte av grenrør og anlegg tar en kveld. Og jeg er avhengig av bil hver dag, ergo ikke noe motorbytte.

Går dårlig ja, og bruker latterlig mye bensin ved normal kjøring. Men virker tydeligvis ikke som at et grenrør/deffektanlegg vil ha noen betydning i den avdelingen.

Får heller spare pengene til mer bensin :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det tar rundt 3 timer å bytte en b19 til 230 el 23, uten å ta ut kassa

 

Om alt går som planlagt ja... det skjer som oftest ikke med meg (men så er jeg ingen jævel på å skru heller)

Og skulle jeg først tatt meg bryet med å lete opp ny motor ville det neppe blitt forgassermaskin. Noe som igjen fører til mere jobb -> mere tid.

 

takker for svara

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du får sikkert et turbo-forgasserkit for samme prisen som grenrør da..

b19a har ganske lav komp også..

 

B19A

1977- 1978 97HP@5400RPM 158Nm@3200RPM 8,8:1

1979- 1984 90HP@5000RPM 152Nm@2500RPM 8,5:1

 

b23a har feks 10.3:1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår