Gå til innhold

Sierra Xr4i som førstebil, dumt/bra?

Laks1

Anbefalte innlegg

Heisann.

Har sett litt på Sierra XR4i som første bil, er det noe bra valg? :)

Korleis går desse bilene? Lette å burne og sladde med? :P

Er det diffsperre på de?

Korleis kan eg gjøre ein nokså orginal, til å bli ganske så rå? :)

På forhånd, takk for hjelpen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første tanken e at den e gla i suppa... litt gasspådrag,så drikk den! e alt iorden, e d en flott bil,men blir du plaga me motor`n på den,så kan du bli virkelig plaga.. fikk aldri kompresjon iorden på min,etter fleire måneda me skruing ga vi opp,æ solgte shjiten:) men smak å behag.. hadde da åsså 4x4 som gjør at den drikk litt meir :) ellers e d nok sånn som siræva flest,simpelt å legge brei! Løkka t me førstegangsbil'n.. ;)

Jo eldre man blir, jo meir forståelse får man av kunnskapen Sladding ;)

Mondeo 2.0SI & Ford Sierra IS '86(Lekebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Bruk vett, ligg bredt Uten bass, går alt i dass" Dette blir helt feil... stereo i bilen betyr ekstra vekt, og da gjerne baki, og dette er ikke noe du ønsker i en "sladde bil", så det bør bli enten eller... Men siden du snakker om "første" bil, så regner jeg med at du ikke har lappen ennå...? Så mitt tips til deg, er å kjøpe en helt vanlig sierra 2.0, og montere inn litt stereo i den, og bruke den bilen pent, til du blir en "god" sjåfør. Når du ikke synes det er kult å råne med masse musikk lenger, så selg den bilen, og kjøp noe annet med litt mere motor, dropp masse stereo, og reis på banetreff og ligg breit... Men er du ca 18 nå, så har du jo noen år igjen før du KAN kjøre bil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Bruk vett, ligg bredt Uten bass, går alt i dass" Dette blir helt feil... stereo i bilen betyr ekstra vekt, og da gjerne baki, og dette er ikke noe du ønsker i en "sladde bil", så det bør bli enten eller... Men siden du snakker om "første" bil, så regner jeg med at du ikke har lappen ennå...? Så mitt tips til deg, er å kjøpe en helt vanlig sierra 2.0, og montere inn litt stereo i den, og bruke den bilen pent, til du blir en "god" sjåfør. Når du ikke synes det er kult å råne med masse musikk lenger, så selg den bilen, og kjøp noe annet med litt mere motor, dropp masse stereo, og reis på banetreff og ligg breit... Men er du ca 18 nå, så har du jo noen år igjen før du KAN kjøre bil ;)

Har bare det i signaturen, for syns det var fengende. :P Hehe.

Blir nok ingen sladdebil på meg, ender bare med at eg kræsjer, og den blir et reperasjons prosjekt som bare blir stående å støve ned.

Grunnen til at eg har sett på XR4i, er fordi den har ein passe sprek motor.

Erik Braseth: Korleis "ødlegge" ? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første, takk for tillitten. Hehe. :)

Har ikkje tenkt å herje osv så mye. For har vært maks uheldig med moped, så eg har bestemt meg for å ha ein bil som går og går! Ikkje faen om eg skal skru mye på den!

Både min far og eg syns Xr4i er ein glimrende førstebil, men den drikker jo sitt. :P

Skal holde oppdatert ja, lager egen tråd viss det blir ein bil på meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at andre også prøver å bevare XR4i-stand her i Norge. En unik bil.

Ville likevel anbefalle en mindre bensintørst bil som første. Kjørte Granada 2.3 selv, var ikke så veldig økonomisk;)

-Ikke mye snøring på lite, men litt snøring på mye! ;)

Nåværende bruksbil: 1992 Ford Sierra 4x4 stasjonsvogn

Lenke til kommentar
Del på andre sider