Gå til innhold

ojoj! 10%effektøkning ved åpentfilter!!!

Ranger emnet


vwidar

Anbefalte innlegg

snakket med han som kjøpte gamle golfen min (1.8 90hk)nå, har har vært inne og fått godkjent senkesettet, der fikk han høre at med kn-filtert hadde bilen fått en effektøkning på ca.10%, nå er han helt overbevist på dette...

måtte bare fortelle dette...

B&B Racers

Corrado 2.0 16V og Golf 1.6 83mod

x-Golf 93mod

x-Jetta II g60

x-Passat syncro g60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 125
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

det å faktisk tro at man får effektøkning med ett KN filter er bare tull... kan for eksempel nevne at motoren får lutf oppvarma i motorrommet istedenfor luft som er kald utafra osv...

 

Eneste som kan virke "sprekere" er lyden.

 

På honda integran jeg hadde så gikk den bedre med original filteret enn med k&N...

 

Men mange smarte folk ute i verden som tror de henter hester på alt ifra kn filter til klistremerker ;)

_________________

 

- 02 Audi A4 avant 130hk tdi

 

www.swfoto.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, 10% er nok UMULIG.

De dårligste filtrene, erstattet med de beste filtrene, gir kanskje 5% MAX!

 

Men, det gjelder neppe moderne motorer!

 

Generellt sett, monterer 99% konfilter på en måte som gjør at de suger varmluft inn i motoren. Varmluft tar større plass, som betyr man får mindre effekt.

 

Monterer du med andre ord et konfilter bak motoren, kan du regne med å TAPE 5-10%. Jeg mener det er en tommelfingerregel at 40 grader varmere luft => 10% effekttap. Kan være tallet var 30 grader, husker ikke helt.

 

Å kjenne forskjellen, har nok med "raffinering", som tidligere anslått i tråden her.

For eksempel: En bil med manuell, vil alltid føles raskere ut enn en med automat, såfremt de går ca. like godt.

 

En bil som bråker mer, vil føles ut som den er raskere.

 

Effektøkning på en 90hk golf med konfilter, skal man nok se lenge etter.

Selv om dere kanskje kjører dyno-run på 92hk, så husk standardavvik.

 

Hadde vært morro om en del folk på forumet her spleiset effektmåling på han golf kisen som påstår 10%. Just for kicks. Hver måling koster 800kr for NAF medlemmer, hos NAF. Men man får alltids rulle mer enn en gang da, så han kunne jo bare koblet kjapt om fra original -> konfilter og så sett hvor mye hk han tjener på takgrinden sin og chrome enderør med lysdioder.

 

obs. effektfilter er noe av det dyreste "performance" tingen man får til bil, om man setter opp pris/ytelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår