vwidar Skrevet Januar 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2007 snakket med han som kjøpte gamle golfen min (1.8 90hk)nå, har har vært inne og fått godkjent senkesettet, der fikk han høre at med kn-filtert hadde bilen fått en effektøkning på ca.10%, nå er han helt overbevist på dette... måtte bare fortelle dette... Siter B&B Racers Corrado 2.0 16V og Golf 1.6 83mod x-Golf 93mod x-Jetta II g60 x-Passat syncro g60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Burny Skrevet Januar 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2007 Jeg tviler ikke, har selv merket forskjell. Folk kan si hva de vil, men funka iallefall merkbart bedre på min bil.. Siter - Vw Golf IV GTI - X Vw MK2 VR6 - X Golf IV 1.6 Highline - X Audi A4 1.8TQ - X Min Badass Golf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
momocorse Skrevet Januar 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2007 :partyon: fy fasan...råe greier Siter Golf 1,6 83mod (Prosjekt) x- Audi A4 98mod 1,8 20v x- Golf 3dørs 87mod (festbil) :P x- Golf 4dørs 86mod rustdødn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
drturbo Skrevet Januar 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2007 Hvis du da fyller tanken med Lurium 3000x, pluss den nye sigarettenneruttak turboen fra Clas Ohlson, da kan du regne med rundt 50% effrektøkning oppå der igjen. Tommy, som har prøvd. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest brunerune Skrevet Januar 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2007 Jeg fikk 20% !!! Minst! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Isdal Skrevet Januar 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2007 sigarettenneruttakturboen fra biltema er mye sterkere enn den fra clas ohlson. Testa selv, fikk 10km/t mer med biltema`n =) Siter Audi Cabriolet ^^ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
doffen23 Skrevet Januar 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2007 er mye heftig psykisk trimming ute å går her nå skjønner jeg.. er nok mest den råe lyden som får følelsen av at det går bedre er jeg redd.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stress87 Skrevet Januar 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2007 noen som har tatt dyno run før og etter kn filter å faktisk kan bevise efektøkning? Siter Golf 3 1,8GL 96 mod (Prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krisan Skrevet Januar 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2007 tviler på 10% effekt øking me kn-filter..om du har stor motor kan de hende at de blir 3-4% meir effekt øking..men på en golf 1,8 e de tvilsomt me 10%.... golftdkgreen har nok rett at lyden gjør fartsfølesen.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet Januar 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2007 Et stylingsett og 4 baums så er banebilen i boks. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azzido Skrevet Januar 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2007 det å faktisk tro at man får effektøkning med ett KN filter er bare tull... kan for eksempel nevne at motoren får lutf oppvarma i motorrommet istedenfor luft som er kald utafra osv... Eneste som kan virke "sprekere" er lyden. På honda integran jeg hadde så gikk den bedre med original filteret enn med k&N... Men mange smarte folk ute i verden som tror de henter hester på alt ifra kn filter til klistremerker ;) Siter _________________ - 02 Audi A4 avant 130hk tdi www.swfoto.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Januar 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2007 Hehe, 10% er nok UMULIG. De dårligste filtrene, erstattet med de beste filtrene, gir kanskje 5% MAX! Men, det gjelder neppe moderne motorer! Generellt sett, monterer 99% konfilter på en måte som gjør at de suger varmluft inn i motoren. Varmluft tar større plass, som betyr man får mindre effekt. Monterer du med andre ord et konfilter bak motoren, kan du regne med å TAPE 5-10%. Jeg mener det er en tommelfingerregel at 40 grader varmere luft => 10% effekttap. Kan være tallet var 30 grader, husker ikke helt. Å kjenne forskjellen, har nok med "raffinering", som tidligere anslått i tråden her. For eksempel: En bil med manuell, vil alltid føles raskere ut enn en med automat, såfremt de går ca. like godt. En bil som bråker mer, vil føles ut som den er raskere. Effektøkning på en 90hk golf med konfilter, skal man nok se lenge etter. Selv om dere kanskje kjører dyno-run på 92hk, så husk standardavvik. Hadde vært morro om en del folk på forumet her spleiset effektmåling på han golf kisen som påstår 10%. Just for kicks. Hver måling koster 800kr for NAF medlemmer, hos NAF. Men man får alltids rulle mer enn en gang da, så han kunne jo bare koblet kjapt om fra original -> konfilter og så sett hvor mye hk han tjener på takgrinden sin og chrome enderør med lysdioder. obs. effektfilter er noe av det dyreste "performance" tingen man får til bil, om man setter opp pris/ytelse. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoBoX Skrevet Januar 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2007 går du fra stokk tett originalfilter fra bilen var ny til et kn filter er det jo klart en får effektøkning.. :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stress87 Skrevet Januar 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2007 kem e med på å samle inn 800 kr for efekt måling med og uten kn filter? Siter Golf 3 1,8GL 96 mod (Prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Januar 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2007 kem e med på å samle inn 800 kr for efekt måling med og uten kn filter? Hehe, jeg er med, så lenge ca. 10 folk er med (inkl meg selv). :win Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg