Gå til innhold

ojoj! 10%effektøkning ved åpentfilter!!!

Ranger emnet


vwidar

Anbefalte innlegg

Tviler MEGET på 10% økning tidligere, men kan jo være faktisk være hvis det gamle filteret var nesten heeelt tett.

Derfor burde dere teste med et nytt originalluftfilter, så ikke målingen blir misvisende av den grunn, for da blir det jo feil ettersom det gamle filteret kan være potte tett, og dermed taper HK ut ifra originaleffekten.

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 125
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Detta lover bra, skal bli fint å se om det faktiskt har noen virkning. Men dere må jo ha i bakhuet at ingen biler tjener likt på dette. Tviler MEGET på 10% økning tidligere, men kan jo være faktisk være hvis det gamle filteret var nesten heeelt tett.

 

Satt kn innsats filter på fatterns mondeo, og må si at det var merkbart, spesielt på lave turtall.

Forresten.. hvor skal effekttestingen foregå?

 

Lykke til!

 

vi skal nok klare å finne et nytt innsats filter som vi kan teste med...

 

testen skal skje på NAF i bergen...

 

vi magler fortsatt BARE 1 person med 80 kr.

 

noen som er med?

Golf 3 1,8GL 96 mod (Prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ser jeg allerede er på listen! :) Det er bra... Vi kjøper nytt originalfilter også, det må være en forutsetning for at testen skal være gjeldende ja. Fint folk påpeker det. Kan jo hende dette er noe produsentene av filtrene ikke oppgir! ;) 10% økning i forhold til vått, tett, ødelagt originalfilter... Hehe!

 

Vi må få filmet med skikkelig kamera og ha alt på stell ja. Gi meg lyd Stress87, så kan vi snakkes om dette.

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste grunnen til at man eventuelt skulle fått økt effekt på en sugemotor med åpent filter er hvis det originale luftinntaket/luftfilteret er alvorlig underdimensjonert eller tett.

Samme med "effektanlegg". Er standardanlegget underdimensjonert kan man få en effektøkning.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge tidspunkt og dato ikke er ukurant stiller nok gjerne jeg og Dimmu87 opp som tilskuere. :D

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha... pass deg eller så borer jeg deg og i hånden...

 

ble dere noe klokere på møte?

tenkte jeg skulle ringe NAF og høre med de.

 

Ring og bestill en time, så ser vi om det passer for alle 3. Timen kan alltids avbestilles. Så når vi har dato og klokkeslett, så samler vi inn penger. Do it, do it now! :thanks

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår