volvoekern Skrevet Januar 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2007 Tenkte jeg skulle prøve å vektjustere stemplene og rådene mine så godt det går selv å lurer på hvor det er best å evt slipe noe. På stemplene er den nedre kanten grei kanskje, men vet ikke med rådene Og hva betyr C bokataven som er presset inn oppe på toppen av stemplene, det står også presset inn et 3 tall på rådene...?? Er M-råder og stempler fra b23at(tviler på at det er fra et motor i allefall) Siter Passat tdi 100tq camaro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Januar 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2007 rådene er vel merket syl 1-2-3-4 Bokstaven c står for hvilken dim det er på stemplet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo245 Skrevet Januar 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2007 m-råder kommer fra ET... den vekt balanseringen bør du få noen proffe til og gjøre! Siter drive safe. drive volvo _-_volvo 245_-_b23 ft Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoekern Skrevet Januar 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2007 m-råder kommer fra ET... den vekt balanseringen bør du få noen proffe til og gjøre! M-råder er det jo i så godt som alle b23 fraogmed 81->, var stemplene jeg var litt usikker på... Siter Passat tdi 100tq camaro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Prebendju Skrevet Januar 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2007 hvordan har du tenkt og balansere selv? har karnskje verktøy til dette? vet ikke hvordan det funker jeg :P nyskjerrig Siter 2,3l med 16V og dobble gassere, retro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoekern Skrevet Januar 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2007 hvordan har du tenkt og balansere selv? har karnskje verktøy til dette? vet ikke hvordan det funker jeg :P nyskjerrig Har aldri skrevet noe om balansering jeg, eneste jeg tenkte på var å få lik vekt på alle stemplene og lik vekt på alle rådene.... Siter Passat tdi 100tq camaro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo242 Skrevet Januar 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2007 man sliper (filer) råden i bunnen og toppen.. dog anbefaler de som har peiling ikke å ta av mer enn 15 gram står mer om dette på : http://www.savarturbo.se/ Siter http://www.wetterhusracing.no http://www.bakaxel.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoekern Skrevet Januar 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2007 man sliper (filer) råden i bunnen og toppen.. dog anbefaler de som har peiling ikke å ta av mer enn 15 gram står mer om dette på : http://www.savarturbo.se/ Tenkte å veie alle å "justere" de etter den letteste jeg da... Takk for tipset! Siter Passat tdi 100tq camaro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NM-Performance Skrevet Januar 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2007 Vektjusteringer er ikke noe problem å gjøre selv.... Juster altid kun ned til det letteste ja... Om man ikke har som formål å lette delene... da bør man vite hva man gjør! Uansett ikke noe å gjøre på en turbomotor! m-råder er det i stort sett alle 2x motorene. Tallene på siden av rådene er sylinder ja. Mest for å holde overfallene til rett råde tror nå jeg! Som det sies lengre oppe her.. på rådene justerer man på endene... begynn med støpeskjegg, kvasse kanter og unødvendige ting som "M" merket etc. På stemplene er det mye å hente på den tappen/klumpen på "bakenden" av stemplet over bolten. Kan være greit å "kvesse" skjørtet også... kommer olja lettere inn i stemplet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Januar 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2007 Husk at rådene skal være rene for olje(fettfrie) da litt olje kan utgjøre noen gram.. Anbefales ikke mer enn 10g av KG da det svekker råden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoekern Skrevet Januar 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2007 skal ta så lite som mulig jeg, håper ikke det er så mye som 10 gram avvik... Har akkurat "pusset" av de med en liten stålbørste på dremel`n oxo tenkte jeg at jeg skulle legge di litt i bensin før jeg begynner, må jo ha det til å vaske vekk støvet med før jeg veier de mens jeg driver på alikevel så... Siter Passat tdi 100tq camaro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Januar 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2007 De bør vel vektjusteres i store-enden og lille-enden hver for seg. Det går også an å polere flankene for å fjerne bruddanvisninger, men jeg synes de rådene ser såpass deilige ut "as is" jeg... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoekern Skrevet Januar 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2007 De bør vel vektjusteres i store-enden og lille-enden hver for seg. Det går også an å polere flankene for å fjerne bruddanvisninger, men jeg synes de rådene ser såpass deilige ut "as is" jeg... Det med store og lille enden hver for seg veit jeg ikke om jeg har muligheten til å få målt men... Siter Passat tdi 100tq camaro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.