Gå til innhold

spm om stempler og råder

Ranger emnet

volvoekern

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle prøve å vektjustere stemplene og rådene mine så godt det går selv å lurer på hvor det er best å evt slipe noe. På stemplene er den nedre kanten grei kanskje, men vet ikke med rådene

Og hva betyr C bokataven som er presset inn oppe på toppen av stemplene,

det står også presset inn et 3 tall på rådene...??

Er M-råder og stempler fra b23at(tviler på at det er fra et motor i allefall)

viewpic.asp?id=59567

viewpic.asp?id=59568

Passat tdi 100tq camaro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vektjusteringer er ikke noe problem å gjøre selv.... Juster altid kun ned til det letteste ja... Om man ikke har som formål å lette delene... da bør man vite hva man gjør! Uansett ikke noe å gjøre på en turbomotor!

m-råder er det i stort sett alle 2x motorene. Tallene på siden av rådene er sylinder ja. Mest for å holde overfallene til rett råde tror nå jeg!

Som det sies lengre oppe her.. på rådene justerer man på endene... begynn med støpeskjegg, kvasse kanter og unødvendige ting som "M" merket etc.

På stemplene er det mye å hente på den tappen/klumpen på "bakenden" av stemplet over bolten. Kan være greit å "kvesse" skjørtet også... kommer olja lettere inn i stemplet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal ta så lite som mulig jeg, håper ikke det er så mye som 10 gram avvik...

Har akkurat "pusset" av de med en liten stålbørste på dremel`n oxo tenkte jeg at jeg skulle legge di litt i bensin før jeg begynner, må jo ha det til å vaske vekk støvet med før jeg veier de mens jeg driver på alikevel så...

Passat tdi 100tq camaro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De bør vel vektjusteres i store-enden og lille-enden hver for seg. Det går også an å polere flankene for å fjerne bruddanvisninger, men jeg synes de rådene ser såpass deilige ut "as is" jeg...

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De bør vel vektjusteres i store-enden og lille-enden hver for seg. Det går også an å polere flankene for å fjerne bruddanvisninger, men jeg synes de rådene ser såpass deilige ut "as is" jeg...

Det med store og lille enden hver for seg veit jeg ikke om jeg har muligheten til å få målt men...

Passat tdi 100tq camaro

Lenke til kommentar
Del på andre sider