BushwalkA Skrevet Januar 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2007 Hei, alle med mer peiling enn meg. Har en Ford sierra med rett stuk, som skal få smake yankee jern. skal ha csb 400, og da kommer spørsmålet. Hva ville dere ha gått for på motor fronten til rundt 10000. tenker da ikke på selve motoren, men topper, stempel, råder osv. Er 2 bolta blokk, og manuell kasse hvis det er noe forskjell. Bilen skal i hovedsak få juling bane dager, og en og anna gangen på stripa. Stian. Siter -sierra 5,0 "lat" -Patrol 3,3td " brukshore" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bowtietwister Skrevet Januar 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2007 For 10k bør du legge penger i det som produserer effekt. Kam, innsug og forgasser! Siter Det er i motbakke det går oppover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BushwalkA Skrevet Januar 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2007 For 10k bør du legge penger i det som produserer effekt. Kam, innsug og forgasser! ja, det var i hovedsak det jeg mnete, altså mer effekt. da tenkte jeg at noen kunne foreslå noe som er bra. Siter -sierra 5,0 "lat" -Patrol 3,3td " brukshore" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bowtietwister Skrevet Januar 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2007 mange muligheter men har hatt fine erfaringer med Edelbrock. kjøp et satt med performer eller performer RPM innsug og kamaksel. Kombimert med 650 eller 750 forgasser får du en sterk og fin motor. Så kan du jo oppgradere etterhvert med andre topper, headders osv. Får du portet toppene dine er det en del å hente her. Siter Det er i motbakke det går oppover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umek Skrevet Januar 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2007 Bare så synd at det koster endel å porte topper, så etter mine meninger kan du heller legge et par tusen til i det å kjøpe noen bra alutopper istedet. Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BushwalkA Skrevet Januar 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2007 det har jeg også tenkt på, derfor ber jeg dere, kom med innspill til meg. jeg er grønn på v8 atm. :partyon: Siter -sierra 5,0 "lat" -Patrol 3,3td " brukshore" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BushwalkA Skrevet Januar 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2007 det jeg i hovedsak er ute etter er en sterk motor, og det er ikke meg imot at den er litt sint i tilegg også :cook Siter -sierra 5,0 "lat" -Patrol 3,3td " brukshore" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Era Skrevet Januar 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2007 10.000,- er i minste laget for og bygge motor annet en super budget. 400 blokker bør røntges da de har en tendens til og sprekke. Har du en hel så erdet jo bare og sette i gang. Men 400 toppene er laget for moment og ikke topp effekt. Så for 10lapper hadde jeg borra bytta stempel, lager, mm i bunn. Mira frest ventiler og seter (mulig du må bytte ventil styringer=kr), kjøpt nytt innsug, gasser og kamm med løftere og ventil fjærer. Men nå vet ikke jeg hvor mange kompisser som kan hjelpe til og spare kr her? For skal alt detta gjøres på motorverksted ja da går det betydelig mere kr. Har du en motor i ok stand kan du bare pakke den om og bytter ringer og lager og stappe i ny kam, innsug, gasser og ventil fjærer. Men erfaring er at ofte så holder ikke det da gammle vri 8`ere er slitne. Stå på. Era Siter Power out of controll is me... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bowtietwister Skrevet Januar 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2007 Ja ERA du bekreftet vel mine misstanker anngående 400cid motorn. For 10k er nok dette det man kan vente å få ut som den beste løsningen. Kjørte en noe usikker simulering på motoren din i Desktop Dyno og en 250hp kan du nok forvente deg. Bra moment men ikke noe turtallsmaskin. Siter Det er i motbakke det går oppover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BushwalkA Skrevet Januar 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2007 okei. Så det dere sier er at 400 motorene ikke er spesielt bra ? burde jeg heller gå for en 350 ? evt, hvor mye må jeg legge i, for og få en motor som den jeg vil ha ? husk at motoren skal inn i rundt 900-950 kg bil. Siter -sierra 5,0 "lat" -Patrol 3,3td " brukshore" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Januar 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2007 Hvis du får tak i en 350 motor fra en truck, så har den den "riktige" bunndelen med 4 boltet veiv, men med trange topper... Du jo få tak i et sett med støpejernstopper, en ny kam, innsug og gasser, da burde det da være mulig å få til litt motor for 10 høvdinger... Vet ikke helt om det er gamle musepigg-topper eller "litt" nyere vortech(?) topper som egner seg best... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Januar 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2007 En kjapp "Bowl Port" på en Vriåtter med std. topper gjør underverker...og ikke koster det så hatten passer heller... Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Januar 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2007 hva mener du med bowl port? Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Januar 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2007 hva mener du med bowl port? Det er en enkel (hvis man vet hva man gjør...) frisering av "bowl'en",dvs. området i porten imellom 4-6mm under setet og opp til omtrent der ventilstammen kommer ut av styringa... Det området er "abysmal" (i mangel av et egnet norsk ord) på veldig mange eldre topper. Svære støpekanter og feil arealer over det hele... Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umek Skrevet Januar 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2007 Ikke for å blande meg opp i oppsettet her, men viss du skal ha denne eller en annen 8er i en sierra og bruke den på bane, så ville jeg brukt manuell kasse. Trenger ikka mange gira i en så lett bil så til og med en 4 trinns ville funka :) Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.