Gå til innhold

oppsett csb 400

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hei, alle med mer peiling enn meg.

 

Har en Ford sierra med rett stuk, som skal få smake yankee jern.

 

skal ha csb 400, og da kommer spørsmålet. Hva ville dere ha gått for på motor fronten til rundt 10000. tenker da ikke på selve motoren, men topper, stempel, råder osv. Er 2 bolta blokk, og manuell kasse hvis det er noe forskjell. Bilen skal i hovedsak få juling bane dager, og en og anna gangen på stripa.

 

Stian.

-sierra 5,0 "lat"

-Patrol 3,3td " brukshore"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mange muligheter men har hatt fine erfaringer med Edelbrock.

kjøp et satt med performer eller performer RPM innsug og kamaksel.

Kombimert med 650 eller 750 forgasser får du en sterk og fin motor.

Så kan du jo oppgradere etterhvert med andre topper, headders osv.

Får du portet toppene dine er det en del å hente her.

Det er i motbakke det går oppover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare så synd at det koster endel å porte topper, så etter mine meninger kan du heller legge et par tusen til i det å kjøpe noen bra alutopper istedet.

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10.000,- er i minste laget for og bygge motor annet en super budget.

 

400 blokker bør røntges da de har en tendens til og sprekke.

Har du en hel så erdet jo bare og sette i gang.

 

Men 400 toppene er laget for moment og ikke topp effekt.

Så for 10lapper hadde jeg borra bytta stempel, lager, mm i bunn.

Mira frest ventiler og seter (mulig du må bytte ventil styringer=kr), kjøpt nytt innsug, gasser og kamm med løftere og ventil fjærer.

 

Men nå vet ikke jeg hvor mange kompisser som kan hjelpe til og spare kr her?

For skal alt detta gjøres på motorverksted ja da går det betydelig mere kr.

 

Har du en motor i ok stand kan du bare pakke den om og bytter ringer og lager og stappe i ny kam, innsug, gasser og ventil fjærer.

Men erfaring er at ofte så holder ikke det da gammle vri 8`ere er slitne.

 

Stå på.

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du får tak i en 350 motor fra en truck, så har den den "riktige" bunndelen med 4 boltet veiv, men med trange topper... Du jo få tak i et sett med støpejernstopper, en ny kam, innsug og gasser, da burde det da være mulig å få til litt motor for 10 høvdinger...

 

Vet ikke helt om det er gamle musepigg-topper eller "litt" nyere vortech(?) topper som egner seg best...

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva mener du med bowl port?

Det er en enkel (hvis man vet hva man gjør...) frisering av "bowl'en",dvs. området i porten imellom 4-6mm under setet og opp til omtrent der ventilstammen kommer ut av styringa... Det området er "abysmal" (i mangel av et egnet norsk ord) på veldig mange eldre topper. Svære støpekanter og feil arealer over det hele...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å blande meg opp i oppsettet her, men viss du skal ha denne eller en annen 8er i en sierra og bruke den på bane, så ville jeg brukt manuell kasse.

Trenger ikka mange gira i en så lett bil så til og med en 4 trinns ville funka :)

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår