maggvaardal Skrevet Januar 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2007 V8.. Det er jo bare sååå 90 tall! Dersom du skal ha gasser og gjøre det enkelt bruker du en 6 porter sugemotor fra 2.gen RX7. Med ordentlig porting og en svær gasser (type 48DHLA eller noe i den dur) skal det vel ikke være umulig å hente ut ca 250-260. Skal du ha gasser og ikke er så veldig nøye på kostnader og kjørbarhet, men er ute etter maks effekt, går du for p-port og IDA gasser.. Andre muligheter for rundt 250-300 hester er f.eks en turbo II motor, med lette mods, kanskje til og med en liten streetport? Kan uten problemer kjøres på originalhjerne og nei, det er ikke vanskelig å koble opp! Megasquirt er forresten heller ikke dyrt.. Det er et uttall forskjellige kombinasjoner du kan velge, prøv å si litt mer inngående hva du ønsker, hvor du skal bruke bilen og hva du har tenkt å bruke på prosjektet! I første omgang vil jeg ha en slitesterk overdimensjonert motor, som kan bygges viderepå (har lagt sugemotor på hylla pga pris). Tenker da å handle meg en nyere overhalt 13b turbomotor(hvilken modell bør jeg satse på?). Denne skal ha sterkere apex og vere lettere streetporta (kan dette gjøres til tyngre porting senere, eller må det gjøres på nytt?) Kaste på en turbo, som jeg sikkert må lage grenrør til å dra framfor motoren, pga veldig smalt motorrom i kadetten. Satser på å få plass til dette, og da en stor radiator, oljekjøler og intercooler. Når det gjelder styring hadde det ikke vert feil med originalstyring til å begynne med. Men senere blir det sjikkelig datasprut, og da også forhåpentligvis større turbo.. Til å begynne med er jeg fornøyd med godt 230 hester som kan komme å gå når de vil.. Noe som bør vere oppnåelig! Senere vil jeg tenke seriøst på kjørbarhet og bruksområde. Fikk prisant på en 13b, som var godt over med sterkere apex, tror ikke denne var porta, men var med alt eksteriørt, og girkasse, til 35000,- ca .. Edit: Dette tilbudet kom fra aukra biloppretting. KJenner noen til dem? Mvh Magnus L Vårdal Siter Dæ så går ront, går sont! Kadett-C - flerårsprosjekt kadett-C - 77mod selges i deler Ascona C - stygg som få, bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snowx Skrevet Januar 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2007 Vi kjenner til aukra biloppretting. De kan vel sakene men er vel kjent for å være litt overprisa? Bygg selv! Det er verken dyrt eller vansklig og du får det AKURATT som du vil!! MVH Sindre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maggvaardal Skrevet Januar 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2007 når det gjelder å plukke fra hverandre, og sette sammen en wankel kan ikke dette vere så veldig trix? Hvordan står apexene? Presset i? Porting gir jeg meg ikke ut på på disse motorene! Siter Dæ så går ront, går sont! Kadett-C - flerårsprosjekt kadett-C - 77mod selges i deler Ascona C - stygg som få, bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FX2000 Skrevet Januar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2007 men bare for å legge til er rotorene på 2gen rx-7 89-92 er lettere en de elder 86-89 måtte bare legge det til :) Siter HILSEN MEG Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maggvaardal Skrevet Januar 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2007 lettere deler er alltid positivt :) Siter Dæ så går ront, går sont! Kadett-C - flerårsprosjekt kadett-C - 77mod selges i deler Ascona C - stygg som få, bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.