Gå til innhold

Kjøpe 79 mod caprice. noen spm?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

En kamerat av meg tenker på å kjøpe denna her: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=9006015&sid=5ayYEw67W350469&pos=5&tot=5

 

Den ser jo veldig fin ut.

Hva tror dere om den? Bra eller dårlig? hva syns dere om prisen?

 

Har ikke vært noe borti amcar før.

Hva må man se etter på sånne biler? Noen spesielle svakheter osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å si uten å se innredningen på den. Jeg hadde lillebroren i sin tid og kvaliteten på innredning og det elektriske anlegget er vel ikke akkurat av verdens fremste...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse bilene er en drøm å kjøre, henger ikke i svingene overhodet, bruker MYE bensin og sliter vel med litt rust.

 

Og for 23000,- for en snart 30år gammel bil er det vel ikke akuratt strøkent heller.

 

Har selv hatt Oldsmobile Cutlas Cruiser 5,7 bensin, var meget morro, og kan anbefale en sliken bil. (nesten samme bilene)

 

Litt negativt som sagt i begynnelsen, men må jo være ærlig, liker disse bilene selv men vil ikke anbefale de til uvitende ang amcar bare for å få dem til å kjøpe.

 

Løp å kjøp, lykke til :)b

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olds Cutlas Cruiser tilsvarer Chevrolet Malibu og er vel lillebroren til Caprice. Hadde en slik på slutten av 80-tallet. Har både gode og dårlige minner fra den. Det var med denne bilen (eller rettere; motoren dens - en Chevrolet 305) jeg hadde min debut som motoroverhaler.

 

Kusina mi kalte den bare likbilen...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjefen på jobben min er Mustang mann, med mange amcarvenner så han kan hjelpe til hvis det trengs.

 

Var faktisk han som tipsa meg om denna bilen, han liker ikke at jeg kjører Volvo. hehe...

Så jeg tipsa kompisen min om den. Han vil bare ha en stor cruisebil.

Det her blir førstebilen hans hvis han kjøper den.

 

Nå har han bestilt togbilletter fra Oslo til Sirevåg, så i kveld i 22.30 tida drar vi av gårde.

 

Får håpe den er like fin som den ser ut til. Interiøret er ikke så viktig, så lenge motor og alt annet funker. Den ble jo eu godkjent i september, så den burde være fri for farlig rust og være i okei stand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bakre del av ramma var hvist noe utsatt for rust angrep, pass på den, har selv en Buick Century, som tilsvarer Chevy Malibu, go bil og kjøre, genial for langturer, sitter behaglig, helt til du kjører fort i en sving :p

 

Gratulerer med nytt tastatur HemiCuda! Julegave?

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse bilene er en drøm å kjøre, henger ikke i svingene overhodet, bruker MYE bensin og sliter vel med litt rust.

 

Og for 23000,- for en snart 30år gammel bil er det vel ikke akuratt strøkent heller.

 

Har selv hatt Oldsmobile Cutlas Cruiser 5,7 bensin, var meget morro, og kan anbefale en sliken bil. (nesten samme bilene)

 

Litt negativt som sagt i begynnelsen, men må jo være ærlig, liker disse bilene selv men vil ikke anbefale de til uvitende ang amcar bare for å få dem til å kjøpe.

 

Løp å kjøp, lykke til :)b

 

At den ikke henger i svingene kommer jo helt an på tilstand osv. kjørte selv en -78 i påska med 305 i grei bruksstand, ingen perle, og den hadde da ingen problemer med å henge på en råna 940 i en brå 170 graderssving i 90-100km uten å krenge noe særlig ihvertfall. hadde det ikke vært for den 940 bremseklossen så hadde jeg kunnet forsere den svingen mye fortere uten ubehag. Jeg var faktisk overrasket over hvor stiv den var. 1.3 - 1.4 mener jeg den brukte med en utslitt 305. ikke så ille for en bil på over to tonn spør du meg.

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nytt tastatur HemiCuda! Julegave?

 

samme tastaturet enda, bare en norsk versjon av Windows, slik at jeg kan bruke Æ Ø og Å, selv om de ikke er på tastaturet mitt, da er alle fornøyde, jeg beholdt tastaturet mitt, og norske forumer trenger ikke irritere seg over min mangel av ÆØÅ :p

-1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil)

-1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig OT...sorry...

 

Hemi: du er klar over at det ligger norsk tastaturoppsett på engelsk windows? :P

 

ja, men jeg hadde bare ikke installert alle språkene, så min var bare engelsk, nå har jeg endelig en lovlig kopi av windows som jeg kan oppdatere, og med alle språk installert.

 

back on topic, handla karen den Capricen eller?

-1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil)

-1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt 79 Caprice stv selv, eneste problemet var rust

(og hjulkapsler som datt av i svinger, akkurat som på film..)

Må jo regne med "vanlige" slitedeler på en nesten 30 års gammel bil, ellers

har den jo velprøvde deler, 350\TH-350, 10-bolt.

Solid bil med billige\kurante slitedeler..og er vel den beste bilen jeg har hatt sålangt.

(Bruksbilen nå har stjerne på panseret, men savner Caprice'n)

So let me get this straight....your engine is 1.8 liters but my Pepsi is 2?

 

"Why is it a pair of panties but just one bra?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse bilene ligger utmerked på veien.Mye bedre enn feks en orginal 240. (Har hatt begge deler samtidig og Capricen med heavy duty var rene go carten sammenlignet med svensken)

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår