Gå til innhold

Jenter som trenger hjelp!

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Prøver igjen med en ny tråd her:) Vi er fem jenter som har kjøpt oss et monster av en bil. En Chevrolet Sport Van, som nå skal bli vårt hjem gjennom russetiden.

Siden vi er meget grønne på bil, og kan med nød skifte dekk alene, så trenger vi litt hjelp. Så alle råd og tips om denne bilen mottas med stor takk!:)

 

(Vi søker også sponsorer, hvis noen er intresert) ;)

 

 

Vennlig hilsen Jenter88

Det vi ikke kan, kan vi lære:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jah, hørt noen rykter om at vi skulle hatt en privat bensinstasjon:) Vel egentlig ganske mye. Hvilke feil lønner det å ser etter? Hva trengs å passes ekstra på? Sånne ting, gjerne noen tips om hvordan vi skal få en høylytt annlegg til å fungere uten å tappe bilen helt for strøm også:)

Det vi ikke kan, kan vi lære:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg gjorde var og sveise en brakett til 230V strømagregat på døra og vi brukte et svært 230V PA anlegg som fikk tromme hinna og hjertet til å løsne :P er jo ikke så veldig kurrant og la motoren stå å gå når man skal drikke.. i lillehammer var det mange sure tryner og se blant de som hadde 12V anlegg og sleit med at bilen gikk tom for strøm hele tia..

 

22072006430.jpg

DSC00529.jpg

1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere bør nok "blunke" pent til en lokal "råner" som kan hjelpe dere litt! :)

 

Jepp, er nok endel av de som tar betaling i naturala :phatyo

 

Men spørs om det er verdt det da imstupid

 

De kvalitetsikkrer ikke akkurat arbeidet for å si det sånn :pray

( )Volvo 940 turbo

- Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." -

- La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driver et lite verksted, så dere kan få litt hjelp der hvis det skulle være behov. Det som kan være greit å finne ut av er hvilken type og mod girkasse som sitter i, og sjekke tilstanden på denne. Dersom den har betegnelsen TH350, er det en ok kasse, dersom den har betegnelsen TH700 og den er fra før 1990, er det en skikkelig drittkasse, da må dere passe på at det ikke er oljelekkasje mellom motor og gir, fremre tetning på disse kassene er skikkelig dårlig. Er det bensinmotor er det ikke så mye å bekymre seg for annet enn bensinsforbruk, og at tenning/ forgasser er noenlunde ok. Det kan selvfølgelig være lurt å sjekke at vannpumpe etc. er i orden, så slipper dere havari etter veien.

Ellers er det generell tilstand som sjekkes. Men dette sier dere vel ikke en dritt, hvis dere ikke kan litt om bil. Få noen til å hjelpe dere litt, det kan være lurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å utdype det turbobjørn skrev over her...

Hvis bilen er en '89 eller eldre med 4 trinns kasse (TH700) er ikke denne girkassa noe å rope hurra for.

Hvis den er en '90 eller nyere med 5 hjulbolter i hvert hjul og 4 trinns kasse (4L60(E)) er den noe bedre enn TH700, men nesten lik.

Hvis den er en '90 eller nyere med 8 hjulbolter i hvert hjul og 4 trinns kasse (4L80E) er kassa "skuddsikker".

Alle med 3 trinns kasse har greie kasser. (TH350 og TH400)

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo en meget god løsning da!:) Hvordan utstyr og sånn må til for å få til dette? (Som sagt, meget grønne på bil) Burde kanskje få hjelp til å gjøre dette?;)

 

Blunke pent til en lokal råner som (ikke) kan sveise :p Det satt orginalt et reservehjulsfeste på bakdøra.. fjerne reservehjulet og sveisa firkant rør ut i fra det og vips så ble det et stativ.. lagde det i full fart rett før vi skulle på det første tryvanns treffet..

1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare skyte inn et lite vink her: Såvidt meg bekjent er det vel ikke helt tillatt med et sånt brakett som stikker utenfor støtfanger? Ikke at jeg bryr meg egentlig, da jeg var russ for år og dag siden kjørte vi rundt med blinkende lys hele tida (ufrivillig sådan), men det er kjedelig å bli stoppa og ikke få kjøre lenger pga noe sånt. Hvis du absolutt skal ha aggregat så må man vel få brakett osv godkjent, evt ha et inni bilen når man kjører som taes ut når det skal brukes. Ellers er det greit å kjøpe et par store batterier å bruke disse, og sørge for å ha en god dynamo.

 

Kan også legge til at du ikke bør drive å svinge rattet for mye frem og tilbake når bilen står i ro, da dette gjerne går utover servosnekka (når motor er igang naturligvis). Girkasser og motor er nevnt, så det trenger jeg ikke si noe om, bortsett fra at dere MÅ sjekke olja med jevne mellomrom. Noen av disse gamle sliterne bruker/slipper litt (en del) olje, og det kan bli skjebnesvangert. Forstilling bør dere smøre opp (smørenipler), sjekk også foringer. Hvis bilen har stått en stund, kan bremser henge litt, dette kan man smøre opp... Tja, jeg vet ikke om det skulle være noe mer jeg. Lykke til iallfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår