Gå til innhold

problemer med bremser på vw golf 2

Ranger emnet

Gjest sicarlse

Anbefalte innlegg

Gjest sicarlse

har litt problemer med min golf 2. den er kjøpt i sommer og er en 1991/92 mod.

første tingen er at håndbrekket ikke griper. jeg kan dra det fullt opp, men alikevel ruller bilen bakover hvis jeg står i oppoverbakke. vel og merke senere enn uten brekk da.. så litt virker det jo..

andre problemet er bremsene. (har jo ikke lappen sjøl enda, så det er pappa som klager.) han mener bremsene ikek er helt gode. hadde oppe tromlene bak og skiftet hjullager og sjekket bremsebåndene. de virket ok. nesten ikke slitt. bare litt småsprekker. er dette betydelig?

tredje problemet er en ulyd som kommer som kommer fra høyre fordekk. lurer på om dette kan komme av slitte klosser der.. mulig?

som dere sikkert skjønner er jeg ganske ny når det gjelder det å skru på bil. så hadde vært greit med litt hjelp av dere som har peiling på dette.

bilder kommer etterhvert. så rimelige stylingtips er heller ikke dumt når dette kommer.

EDIT: er jo en pasadena eller noe, sånn ekkelt klister på bak på sia:( sier meg ingenting men. håper på å få litt bedre greie på den bilen etterhvert:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sicarlse

DSC00216.jpg

DSC00217.jpg

DSC00218.jpg

noen forslag?

noen som vet som allerede er på bilen..

tror det er 60 fangere? har jeg hørt.

og bredding?

felger er vel et must da.

ser helst at bremsene og sånt går i orden først...som dere ser er det vedski under hjulene når den står i bakke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger vel nødvendigvis ikke å bytte brekkwirene. Er muligheter for å stramme de bak, og mulighet for å stramme de ved brekket, skruer på hver side av brekket.

Om det er små sprekkdannelser i bremsebelegget skal ikke det ha noen stor betydning.

Det ser ut som du har den gamle typen støtfanger, med den røde GTI-stripa.

Plastbreddingen stammer vel også fra GTI. Ser ikke ut som det er G60-bredding, som bygger noe mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sicarlse

den ubeskrevne lyden jeg prater om er en slags rytmisk skraping som kommer ved litt høyere fart(40+).

tror det kan stemme at noe av dette kan stamme fra GTI...(?)

trenger tips om hvordan jeg gjør ting, og hva som skal gjøres.

er det ikek litt stress å bytte den håndbrekk vaieren da?

Sprekker i hva ? Trommelen ? Disse skal jo aller helst være tette, for å hindre at skitt, vann, og andre uhumskheter kommer inn. Prøv å bytte bremsevæske, om de fortsatt ikke er gode, og skiver/klosser og tromler/bånd er helt fine, bytt bremsekraftforsterker (enkelt og billig).

det er ikke sprekker i trommelen nei, snakker om bremsebåndene, etter det jeg fikk høre så disse og ut og ikke for nedslitte. byttet bremseveske i går. uten at det blei en merkbar forskjell.

prisen på bremsekraftforsterker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke no stress å bytte den wiren, men sjekk om det er igjen mer å stramme på først. Koster vel en drøy hundrings for ny pr stk.

Fungerer bremsene ok ser jeg ingen grunn til å bytte bremsekraftforsterkeren.

Den koster en drøy tusenlapp ny.

Angående ulyden du hører vil jeg anbefale å jekke opp bilen, sjekke hjullager, endeledd, bærekule, foringer. Evt. om bremsene henger på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sicarlse
Er ikke no stress å bytte den wiren, men sjekk om det er igjen mer å stramme på først. Koster vel en drøy hundrings for ny pr stk.

Fungerer bremsene ok ser jeg ingen grunn til å bytte bremsekraftforsterkeren.

Den koster en drøy tusenlapp ny.

Angående ulyden du hører vil jeg anbefale å jekke opp bilen, sjekke hjullager, endeledd, bærekule, foringer. Evt. om bremsene henger på.

det er jo et av problemene at ikke bremsene fungerer som de skal..

er det sans.vis den bremsekraftforsterkeren da eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du seier at håndbrekket ikke griper, kor langt kan du dra opp håndbrekket? Normal lengde er ca 5-6 hakk.

Du kan prøve og legge ut bremse bbåndene (justere di ut).

Prøv også og pusse bremsebåndene og innsiden av trommelen med pussepapir, da får du bedre grep.

Eller du kan se på bremse-sylyndrane inni trommelen lekker bremsevæske, gjer di det bør di skiftes, har bremse veskå legt ut på bremse båndene bør di også gjerne skiftes.

-se mulighetene, ikke begrensningene

-forhjulene styrer bare delvis. for presis retningsforandring må man stille opp og kjøre sideslengs.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sicarlse
Du seier at håndbrekket ikke griper, kor langt kan du dra opp håndbrekket? Normal lengde er ca 5-6 hakk.

Du kan prøve og legge ut bremse bbåndene (justere di ut).

Prøv også og pusse bremsebåndene og innsiden av trommelen med pussepapir, da får du bedre grep.

Eller du kan se på bremse-sylyndrane inni trommelen lekker bremsevæske, gjer di det bør di skiftes, har bremse veskå legt ut på bremse båndene bør di også gjerne skiftes.

håndbrekket kan jeg dra så langt opp at jeg er redd for at det skal løsne:) føler det står nesten loddrett opp..

kan ikke se at det lekker noe inne i tromlene nei. der der det heilt tørt.

bilen skal fikses i helga, så får se om det blir i orden. håper på det. ellers blir det jo avskiltning i mars. så det er jo ikke stas..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sicarlse

problemene miner er løst:) takker alle som hjalp til med forslag på forumet.

tror faktisk det blir salg av bilen. har funnet meg en volvo 460 turbo til 16k. bare 138k km:)

noen som kan kommme med en liten prisantydning på denne golfen eller? jeg gav 10000 for den BTW!

edit: selges ikke alikevel:win

så kos bil det her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sicarlse
Sett inn intercooler og skru opp dieselpumpa

noen som kan forklare meg hvordan jeg gjør dette? det med dieselpumpa.

og intercooler? har rett og slett ikke funnet noe trim til denne bilen. noe som har sidehenvisninger til eksakte deler og slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider