Gå til innhold

Filter, felger osv

Ranger emnet


Espjoh

Anbefalte innlegg

Trenger litt input/ideer til hva jeg skal finne på.

 

Til sommeren skal jeg ha nye felger (bruker de originale Alu 15" på vinter'n)

Men er i tvil om jeg vil ha 16" eller 17". 17 kan kanskje bli litt overkill på en liten S40 ?

 

Tenker på å bytte luftfilter, men innsikt og erfaring tilsier at det vil være lite lurt å bytte ut luftfilterboksen mot et åpent K&N filter. På kalde dager vil man nok få problemer med start og gange når man har åpent filter.

Noen gode ideer til hvilket filter som vil passe i en standard luftfilterboks på 1.8 -96 mod, og forhåpentligvis gi litt finere lyd ?

 

Når sant skal sies så er standardeksosen på X40 helt greit, men jeg har lyst på mer (og fanden vil ha fler). Ser at mange butikker selger stort sett bare med 4" enderør.. det må da være ekstremt overkill ?.. blir litt sånn gammel opel manta på kaia eller hur ?

Synes dette ser bra ut.. ikke for stort, og ikke bortkastet heller.

http://www.ray.se/Katalog/VOLVO/VOLVO-04.htm

Noen som vet om noe annet i den størrelsen ? (og kanskje mindre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

mornings!!

 

det blir ikke "overkill" med 17" i mine øyne ihvertfall! du kan jo se på bildene av min bil og se hvordan det ser ut! :)

 

og angående luftfilter så blir lyden betraktelig bedre med k&n filter, eller ett eller annet åpent filter. Så her må man bare lete til man finnet ett filter man liker! jeg har selv på k&n filter på min bil, men har ett JR filter liggende som snart skal bli montert på! (syntes d filteret så mye bedre ut:))

 

og angående 4" eksos så vet jeg ikke så mye...men tror det er flere her på siden som har det montert! så du får lete litt etter bilder:)

 

good luck!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17" er alltid "overkill" på norske veier (tyckar jag)...så sant som ikke bilen er av størrelsen som krever CE/C1E-førerkort.

 

2-3" anlegg får holde på en puslete 2-liter (W/O T/T4).

 

Bling-bling og "All show, no go" burde vært forbeholdt førstebilen til Ola Gardsgutt på Toten, ikke oppegående folk med x40.

Mvh

Dan

 

"Never underestimate the power of dumb people in large groups"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 215/40/17 + 245/35/17 på MR2'n min. Må rette ut minst en felg hver sesong pga dårlige veier.

 

Er der til vanlig bruksbil, så gå for 16". Det ligger bedre på veien om den er noe ujevn og er mye mer komfortabelt. Da slipper du sansynligvis kast i felgene hver år også.

- 1991 Toyota Mr2 ( selges )

- 2007 BMW 335i

- 2009 Honda Odyssey ( fruens )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2-3" anlegg får holde på en puslete 2-liter (W/O T/T4).

 

Bling-bling og "All show, no go" burde vært forbeholdt førstebilen til Ola Gardsgutt på Toten, ikke oppegående folk med x40.

 

Ja, har samme oppfatning. Men problemet er jo å finne et moderat eksosanlegg.. det minste jeg finner har 2 tupper med 3.14 tommers omkrets.. det er temmelig mye, får nesten lyst å gråte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 215/40/17 på min og synes det er både fint og behagelig og kjøre med. Angående eksos ville jeg tatt kontakt med http://www.pedersens-racing.no/ der er de kjempe hyggelige og gir kjempe god service. Kjøpte effektanlegg fra de, og er kjempe fornøyd med det. :)

Mvh Christine :)

http://www.bergen-gatebilklubb.no

 

T4: http://bilforumet.net/showthread.php?t=115531

240:http://bilforumet.net/showthread.php?t=126103

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å ha hørt at man tjener 5-10 % med effektanlegg på sugemotorer.

 

Har du en pålitelig god link som underbygger den påstanden? Og da i sær på x40 eller tilsvarende biler?

 

En sak er om anlegget er så underdimensjonert at det kveler motoren, men nå er det nå ikke sugerør som sitter under x40 originalt heller.

Mvh

Dan

 

"Never underestimate the power of dumb people in large groups"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du en pålitelig god link som underbygger den påstanden? Og da i sær på x40 eller tilsvarende biler?

 

En sak er om anlegget er så underdimensjonert at det kveler motoren, men nå er det nå ikke sugerør som sitter under x40 originalt heller.

 

Hvis du leser hva jeg skrev, så ser du at det står "mener å ha hørt". Får mer effekt med effektanlegg uansett. Merket VELDIG stor forskjell på t4`en min. Får mest effekt hvis man har turbo. Har en subaru også, har effektanlegg på den og, merket en god del forskjell på vanlig eksos anlegg og effektanlegget. Fikk en del mer effekt ja, og det er ikke sugerør orginalt på den heller.

Mvh Christine :)

http://www.bergen-gatebilklubb.no

 

T4: http://bilforumet.net/showthread.php?t=115531

240:http://bilforumet.net/showthread.php?t=126103

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor?

 

(Og hur kan du sammenligne en 1.8l sugemotor med din T4? Han spurte rett ut "Hva har man å hente på et effektannlegg? feks for meg som har 1,8l")

 

KUN LYDEN blir annerledes på våre biler (1.8 og 2.0)! Alle andre påstander kaller jeg REN placebo-effekt!

 

Hva som skjer på din T4 vet jeg ikke, men kan tenke meg at det blir et par prosent bedre.

Mvh

Dan

 

"Never underestimate the power of dumb people in large groups"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår