Gå til innhold

Filter, felger osv

Ranger emnet


Espjoh

Anbefalte innlegg

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Delodur: Sammenlignet ikke t4`en min med de andre, bare sa at jeg hadde merket stor forskjell på å skifte. Og hvis du går inn på den linken Wicken poster her så kan du se at jeg har rett. Hadde jo giddet å si det hvis det var bare tull da...

Mvh Christine :)

http://www.bergen-gatebilklubb.no

 

T4: http://bilforumet.net/showthread.php?t=115531

240:http://bilforumet.net/showthread.php?t=126103

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er stor forskjell på å bytte effekt anlegg på suge og turbo motor. En turbo motor vil få mest mulig utbytte av turboen med så fritt anlegg som mulig ( turboen snurrer da fortere ), mens en sugemotor ikke oppnår samme effekten med fri eksos.

 

Effekt anlegg kan helt klart gi tøffere lyd på n/a motor, men ang. effekt er det bedre å skifte luft filter først. ( eller stake ut katalysatoren )

- 1991 Toyota Mr2 ( selges )

- 2007 BMW 335i

- 2009 Honda Odyssey ( fruens )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeje, jeg gir meg, man får 125+ hk i en 115hk 1.8l av å sette på super-anlegget fra söta bror.

 

Håper det føles godt i skjela å vite at man kan bruke 3000 SEK på å kunne få 10+ hk mer! :D

 

"To argue on the internet is like competing the special olympics. No matter who win, you're still retarded"

Mvh

Dan

 

"Never underestimate the power of dumb people in large groups"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er så mange som kjøper effektanlegg for å trimme bilen..

Hvis man er ute etter å trimme bil, kjøper man ikke en bil med sugemotor.

 

Helt enig. Der har vi hele poenget i saken her. Mye annet å heller bruker penger på for å tyne ut hk av bilen. :)

 

Effektanlegg høres, og ser pent ut (med visse forbehold.)

To save time, assume I know everything. :P

 

 

 

d0h.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, skjønner ikke vitsen med å diskutere noe som står svart på hvitt... Bare til å ta en tlf til alle som kan med bil det... Er ikke mye man tjener på sugemotorer med effektanlegg, men er litt. Og var vel det som var spørsmålet også, hvor mangen hk man fikk ved å bytte. Er dyrt ja, men det er jo opp til hver enkelt hva de vil betale på bilen sin vel? Og hvo dyrt er ikke ett orginal anlegg da? Hvis man først må ha ny eksos så er det jo like greit å bytte til effektanlegg. Da får man noen hk ekstra og man får litt lyd i bilen. Og det er jo opp til hver enkelt hva de vil gjøre med bilen sin vel. Og hvis de 10 hk er så lite så kan du jo heller ta vekk 10 hk da. Alt teller...

Mvh Christine :)

http://www.bergen-gatebilklubb.no

 

T4: http://bilforumet.net/showthread.php?t=115531

240:http://bilforumet.net/showthread.php?t=126103

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saken er vel heller at det finnes ikke noe "svart på hvitt" om hvor mange hk et effektanlegg gir, da dette varierer fra bil til bil.

 

Og en annen ting, hvis man allikevel skal bytte anlegg, og vanlig anlegg også er dyrt, tenk trøbbelet som følger fordi man ikke har godkjent katalysator? Og godkjente katalysatorer til effektanlegg er dyrt..

To save time, assume I know everything. :P

 

 

 

d0h.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saken er vel heller at det finnes ikke noe "svart på hvitt" om hvor mange hk et effektanlegg gir, da dette varierer fra bil til bil.

 

Og en annen ting, hvis man allikevel skal bytte anlegg, og vanlig anlegg også er dyrt, tenk trøbbelet som følger fordi man ikke har godkjent katalysator? Og godkjente katalysatorer til effektanlegg er dyrt..

 

Fint at dere svarer mot hverandre da, altså du sier her at "hvor mange hk et effektanlegg gir, da dette varierer fra bil til bil." Diskusjonen gikk vel ut på at man får mer effekt med effektanlegg, og det sier du jo selv her.

En vanlig katalysator er nok dyrere enn en racing katalysator...

Mvh Christine :)

http://www.bergen-gatebilklubb.no

 

T4: http://bilforumet.net/showthread.php?t=115531

240:http://bilforumet.net/showthread.php?t=126103

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel 3 eller 4 potter på x40 orginalt. Med effektanlegg er det vel 2 potter, så noe forskjell blir det med å bytte. Man får litt mer hk, men ikke så mye å skryte over akkurat.

Gidder ikke å diskutere dette mer, er ikke vits...

Mvh Christine :)

http://www.bergen-gatebilklubb.no

 

T4: http://bilforumet.net/showthread.php?t=115531

240:http://bilforumet.net/showthread.php?t=126103

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår