Gå til innhold

Bixenon på 940?

Ranger emnet


farlig

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg vurderer å montere et bixenonkit på 940en. Er det noen som har testet dette?

 

Jeg har hørt at fjernlysene med bixenon ikke blir så bra - men hvordan blir det i forhold til orginalt?

 

Går det ann å ha en bixenon i nærlyslampa, og en xenonpære i fjernlyset - og kjøre dem samtidig på fjernlys?

 

Noen som har testet?

 

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg vurderer å montere et bixenonkit på 940en. Er det noen som har testet dette?

 

Jeg har hørt at fjernlysene med bixenon ikke blir så bra - men hvordan blir det i forhold til orginalt?

 

Går det ann å ha en bixenon i nærlyslampa, og en xenonpære i fjernlyset - og kjøre dem samtidig på fjernlys?

 

Noen som har testet?

 

Mvh

 

Ja, skal tru at dette går.. men er spent på hvordan det er med plass i lykta i forhold til å få på lokkene.. Vurderer dette sterkt selv..

Kan hende det står noe på svenske 700/900 forumet..

- Volvo V70 2,4D 130HK 2004

x VW Touran Trend. 1,9TDi 2005 Solgt

x Volvo 940 B230FK 1997 Solgt

x Volvo 740 B230F 1991 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater Xenonlys! Kjør med originalt, det er det absolutt peneste...

 

tja, føler at jeg ser alt for dårlig med de orginale 940-lyktene egentlig jeg:S Men kan hende det er jeg som er bortskjemt også da..

 

Skal kjøpe fra dybvik-trading jeg også, blir vel iløpet av januar, hvis ikke dropper jeg det frem til at det blir mørkt ute igjen høsten

Too much power is never enough!

[ ] '67 Buick Skylark

[ ] Volvo 940 '95 - S90 prosjekt

[x] Volvo 142 '71 - Solgt :(

[x] Opel Calibra 8V '96 - Spiker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyktene blir så gule etterhvert med disse halgonpærene.. Bare søppel det. ergo man får drit dårlig lys etterhvert.. Men hvordan blir det med plass inni lyktene til 940

 

LasseTheDude:

hvor mye bygger denne sats'n for H4.. Har du noe bilder av delene?? d

- Volvo V70 2,4D 130HK 2004

x VW Touran Trend. 1,9TDi 2005 Solgt

x Volvo 940 B230FK 1997 Solgt

x Volvo 740 B230F 1991 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.dybvik-trading.no/produkt_bilde.asp?id=135&view=2 <-- Slik er settet..

 

Man trenger ikke bygge om noen ting, for "input" til balasten er vanlig h4 kontakt, så man bare kobler på orginal-ledningene, ingen klipping eller noe :)

Too much power is never enough!

[ ] '67 Buick Skylark

[ ] Volvo 940 '95 - S90 prosjekt

[x] Volvo 142 '71 - Solgt :(

[x] Opel Calibra 8V '96 - Spiker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags lyspære sitter det i fjernlykta på denne bilen?

 

Jeg lurer på om jeg kanskje begynner der, siden jeg har hørt at folk ikke er fornøyde med fjernlyset på bixenon.

Det er forøvrig godt mulig de ikke har en egen fjernlykt ved sidenav h4 pæra da? - men det er det jo på 940en...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok!

 

Hvordan fungerer fjernlyset på den da? Er det slik orginalt?

 

Slik er det orginalt. Fjernlyset er helt ok.. Men det virker som xenon tar av seg det nærmeste og halogenen lengst vekk.. Men dette er jo bare hvordan lampa er laga.. Vet ikke hvor langt xenon kaster lyset sitt jeg.. Men burde jo bli bedre lys av dette..

- Volvo V70 2,4D 130HK 2004

x VW Touran Trend. 1,9TDi 2005 Solgt

x Volvo 940 B230FK 1997 Solgt

x Volvo 740 B230F 1991 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja.. Men hvis man tenker seg om hva man har mest bruk for ville jeg gått for Bi-xenon siden man ikke har fjernlysa på så ofte i oslo.. Og man har jo den ekstra halogen-pæra som lyser i tillegg til bi-xenon også ;) Så lys vil man ha ;) Bare en liten tanke jeg hadde :P hehe

- Volvo V70 2,4D 130HK 2004

x VW Touran Trend. 1,9TDi 2005 Solgt

x Volvo 940 B230FK 1997 Solgt

x Volvo 740 B230F 1991 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår