Gå til innhold

Noen med peil på elektrisk?

Ranger emnet

Jokkalin

Anbefalte innlegg

Hallo :)

Jeg har en bmw e34 som jeg har angel eyes på (koblet på parklys). har hørt om folk som har koblet sånn at dem begynner å lyse da man låser opp bilen med sentrallåsen akkurat som kupelyset gjør.. Noen som vet hvordan man går fram for å klare dette?

Håper dere forstår hva jeg mente:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle tro (fordi jeg ikke vet 100%) at dette kunne la seg gjøre med å ta styrestrøm fra kupélyset til et relé, som da styrer parklysa foran. Men hvordan dette fungerer når du skrur på parklysa på vanlig måte har jeg ingen idéer om... hehe :)

skal gå fint med bare ett rele.. med mindre eg er helt på bærtur her i morgentimene.. kan evt sette inn en diode dersom du oppdager at det blir ett problem

Mine biler:

Chevrolet Camarao z28 1985 (strøken orginal)

Chrysler Neon 1995 (amcarneon)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal gå fint med bare ett rele.. med mindre eg er helt på bærtur her i morgentimene.. kan evt sette inn en diode dersom du oppdager at det blir ett problem
Takk for svar:) eh når det gjelder rele og sånn diode, noen som eventuelt kunne slenge opp link til det jeg trenger? Hva gjør den dioden? Hehe elektrisk er ikke min sterke side:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki, høres bra ut:) for jeg har jo tenkt ut såpass at jeg har kommet fram til den problemstillingen der:)

Noen som kan fortelle meg hva jeg vil trenge og eventuelt hvor jeg får kjøpt det?

Regner med at jeg kanskje ikke bare kan komme i en rekvisitabutikk og si at jeg trenger en diode eller et rele så får jeg akkurat hva jeg trenger..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å bare ta styrestrømmen fra sentrallås-styreenheten? kan bare ta ut strøm til angeleyesene der hvor styrestrømmen til kupèlyset kommer ut fra styreenheten, da slipper du alle problemer med at kupèlyset lyser når parklyset er på..

1997 Audi A3 1,6

1986 Audi 200 Turbo Quattro-x-

1989 Ford sierra Dohc-x-

1988 Nissan Sunny 1,3-x-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

viss du tar styrestrøm fra kupelys, vil jo driten lyse hele veien når du opner dørene. Og pleier ikke dette vere styrt ved joring? Ville gått for det som var nevnt styre strøm fra styreenhet. dra en ledning fra styreenheten og inn på 30? på releet og sett jord på dette ( 85?) og trekk en ledning fra batteri (Med sikring!) og inn på 86 og ut av 87 til lyktene dine!

Tar forbehold om jeg roter med tallene. Står kobilngskjema på sidene av releet(vertfall biltema)

har ikke greie på bmw hvor styreenheten ligger, kupelys vil IKKE bli påvirket ved bruk av rele!

magnus

Dæ så går ront, går sont!

Kadett-C - flerårsprosjekt

kadett-C - 77mod selges i deler

Ascona C - stygg som få, bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

viss du tar styrestrøm fra kupelys, vil jo driten lyse hele veien når du opner dørene. Og pleier ikke dette vere styrt ved joring? Ville gått for det som var nevnt styre strøm fra styreenhet. dra en ledning fra styreenheten og inn på 30? på releet og sett jord på dette ( 85?) og trekk en ledning fra batteri (Med sikring!) og inn på 86 og ut av 87 til lyktene dine!

Tar forbehold om jeg roter med tallene. Står kobilngskjema på sidene av releet(vertfall biltema)

har ikke greie på bmw hvor styreenheten ligger, kupelys vil IKKE bli påvirket ved bruk av rele!

magnus

Oki, takk for godt og utfyllende svar:) godt du nevnte det med å åpne dørene for det har jo ikke jeg tenkt på og det ville jo sett rimelig teit ut:)

Noen som vet hvor styreenheten til sentrallåsen sitter på bmw e34 da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider