Gå til innhold

Hva var DITT aller første ettermontere stereo anlegg

Ranger emnet


LLH

Anbefalte innlegg

  • 4 years later...
  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

trådstarter ja..

 

Ska vi se. Det var en RF 9030 cdspiller, (mere på service enn den var i bilen..) Axton 4" front drevet av cd-spilleren,(kunne jo ikke sette disse på en forsterker for da ville de jo sprenge med en gang, delefilter hadde en ikke hørt om:D) RF power 6*9 i hatte hylla, Sony 12" subwoofer i en JBL bandpass kasse(kan det bli mere feil?:D) 6*9 og 12" drevet av en lightning audio bolt B.300.4 forsterker.

 

var det i toyotaen:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt første var ein 12" magnat trur eg det var, var ivertfall 12" med ein DLS forsterker... det som var tøft var at kassen til subben var ei 25l syrekanne =P såg urkomisk ut med ei syrekanne med ein subb inni =D

 

Grunnen til dette var at ein kompis hadde først subben liggende laust i traktoren... spilte no forsåvid greit nok, men for å få maks effekt sa eg at me måtte få trøkt an inn i ein kasse =) det var da den geniale ideen kom at siden det skulle vere i ein traktor, og vi hadde liten tilgang på matrialer om kvelden når vi kjedet oss falt valget på ei syrekanne =D etter ein periode blei det fastslått dette tok for mye plass i traktoren og eg kjøpte den billig til å ha i bilen min =D

 

Da blei kanna forsterka med lekter inni så den ikkje skulle trekke seg sammen og blåse seg ut ved vert slag. Kjørte med dette ei stund og vips så var det byttet ut med ein L7 kicker og Dynabel forsterker =P

 

Kan legge inn bilde seinare =P

-03 Golf 1,9TDI
-97 Vectra B 1,8 (hugget med øks)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første anlegget jeg monterte: Alpine cd/mp3 spiller (VELDIG bra spiller) Phoenix Gold 6,5" Komp sett i framm dørene (diskantene innfelt i dashbord) 2stk. Boss 6x9 Cometition (tror de va på 400+watt, stod ihvertfall bakpå) Så hadde eg en Phoenix Gold 4kanal forsterker så dreiv dette. I bagasjerommet så hadde eg en hjemmelagd lukka kasse me 2stk. Boss Blade 12"'ere og en Kdemark 2600watt forsterker. Å en 1 Farad Phoenix Gold kodensator.

 

Spilte utroli fint og høyt! :D (punkterte bakruta 3 ganger, bytta seff alle gangene) Noen uoversiktlige bilder (mest vise frem Honda'en :P )

1987 Honda Accord 2.0EX Bilder fra gamle finnannonsen min... :(

88_-769924273.jpg

88_1157024991.jpg

88_378722541.jpg

88_581554793.jpg

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mitt første anlegg:

 

bil:hyundai excel

front:orginalt slitene 4"

bak:slitene 4" uten gummi membran

spiller: sony xplode et eller annet

forsterker:magnat excite et eller annet til sub

sub: ma audio 12" aluminiums membran

total sum: 3000kr.kabel sett og spiller fikk jeg gratis ;) det bassa iallefall,men lyd kvalitet er noe annet.hehe

Chrysler Stratus LE 98mod

Toyota Corolla 92mod

Ford Sierra is 85mod

Hyundai Excel 92(pony)(første gangs bil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den subben... E det Biltema sin gamle Competition subb? I så fall... Så spille de sykt! Både i hjemmekino og i bil :D

 

Det stemmer det :) har 2 av dei, men bruker berre den eine:) spiller ganske brukbart ja :)

_______________________________________________________

 

- Ford scorpio 2.0 doch ( vinterbil )

- Audi A4 1.8T fwd 1998 mod

- http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=206362

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I BMW E30'n hadde jeg en Sony X-Plod spiller jeg ikke husker modellnavnet på, 5,25 Fusion powerplant foran, Fusion encounter 6x9 i egne kasser oppå hattehuylle og en aktiv Fusion single 12" i bagasjen... Spillte helt greit i forhold til hva jeg ga for det... Kosta meg ca 3lapper nytt :P Spillern har jeg faktisk forstatt, den sitter i bilen til min søster for øyeblikket :P

[-]00 Audi A3 1,8T Quattro

[-]96 Subaru Impreza 2,0GL

[-]96 Subaru Impreza 2,0GL Sport

[x]01 Toyota Yaris 1,0

[x]86 BMW E30 316 1,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

første anlegge je hadde:

2x12 kenwood bassere

pioneer spiller

2 stk 7x10 kenwood diskant (de ble satt oppå kassa når de sto i 850 min

også no andre diskanter i dørane foran...

DSC00690.jpg

 

Spilte faktisk ganske bra t å være såpass billige bassere :)

 

bilde er tatt når anlegge sto i en 940 stv

Volvo 240 Gl 87 (bruks Bil)

Volvo 850 Se 94 (Solgt)

Vw Vento 96 tdi (Solgt/vraka)

Bmw 520i Turbo 250hk 91 (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde en ganske så kurrant pioneer spiller

vibe front med audio bank forsterker

cadence SW12 x2 og en cadence 4 kanaler i samme serie brokoblet

[x] 73 vw 1300s [ ] 90 MB 300TD

[x] 84 volvo 760TIC [ ] 77 opel rekord D 2000

[x] 70 vw 1302 [ ] 88 GMC suburban

[ ] 86 MB 190 [x] 85 MB 190 Rat style

[x] 87 Ford Sierra [x] 84 vw caddy pick up

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår