Gå til innhold

Motorfester

Ranger emnet


Breisladdern

Anbefalte innlegg

Noen som veit hvor mye motorfester koster til en b230a i til 240. skal ha begge festene, en på hver side og festet som er ved girkassa..

 

Og så må jeg bytte olje, noen oljetips? mineral-olje? syntetisk?

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får kjøpt forsterka motorfester på bl.a pedersensracing og krb-trading for 200-300kr, men hva skal man med forsterka motorfester på en b230a? Til en B230a kan du sikkert nøye deg med biltemas motorfester.

 

Bruker motoren din mye olje?

Hvor mye på hvor mange kilometer?

Hvor langt kjører du i året?

Hvor lenge har du tenkt til å ha motoren?

 

Hadde jeg vært deg, hadde jeg kjøpt den billigste mineralolja på biltema, og kjørt oljeskift ved hver 10000km, for b230a er jo en søplemotor. No offence:)

 

Men hvis motoren din ikke bruker olje, og er i kjempe god stand så kan du vel kanskje vurdere en litt dyrere mineralolje.

 

Selv har jeg kjørt 10 000km med sierran på biltemaolje, med 3 havarier som ikke var olja sin feil. Jeg er ikke noen tilhenger av biltema, men jeg synes det er litt risikabelt å fylle på dyr olje når motoren ikke er helt frisk. Tenk om jeg skulle få motorhavari? Da er det ikke moro å vite at det er olje som koster 50kr literen i motoren.

- VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style

- VW Golf -1996 1.8 GL Syncro.

- Renault Megane -2003 1.6 16v :-(

S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC)

x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men hva skal man med forsterka motorfester på en b230a?

 

? Har aldri sagt jeg skal ha forsterka fester.

 

Hvorfor er B230a mer søppel en f.eks B230k?

 

Saken er at jeg har en eldgammel b20 i bilen min. Og jeg har ordnet en byttehandle sånn at jeg får:

**b230a i strøken stand

**5trinnsgirkasse

**mellomaksel

**komplettservostyring

+hjelp til å bytte motor.

 

alt dette mot min b20....

 

Men forklar hvorfor det er en søppelmotor da.

skjønte ikke hva for et grunnlag du har for å si det.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Børnerud'n

kjører Valvoline turbo V - olje.. halvsyntetisk, GRISEGOD! :) kosta 160 kr for 4 liter på Volvo i Åsane sist eg kjøpte..

 

Hmm ja.. pappa har 2-3 200liters fat med kombi olje, sånn man bruker på landbruksmaskiner, det fyller han på volvo p1800 sin, men jeg syns liksom det høres så jalla ut...

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by VolvoRaggar

 

? Har aldri sagt jeg skal ha forsterka fester.

 

Hvorfor er B230a mer søppel en f.eks B230k?

 

Saken er at jeg har en eldgammel b20 i bilen min. Og jeg har ordnet en byttehandle sånn at jeg får:

**b230a i strøken stand

**5trinnsgirkasse

**mellomaksel

**komplettservostyring

+hjelp til å bytte motor.

 

alt dette mot min b20....

 

Men forklar hvorfor det er en søppelmotor da.

skjønte ikke hva for et grunnlag du har for å si det.

 

lure på om toppen på a'en e ørliteranne svakare enn på k'en, som har forbrenningskammerene i stempelene.. men a'en e meir enn go nok te "normal" bruk.. :) ville vert meir skeptisk til 5-trinnskassen, e da en M47 so e da den svakaste kassen volvo har lagt.. FREMDELES meir enn go nok egentli, men herja du mykje so ryk den ette kvart. synkronringane vert fortare dårlig og kassen kjenns slakkare ut enn f.eks en M46.. men B230A'en din e pingle i forhold til B20'en! :) enkelt og greit

'80 Ascona B

'79 Mercury Capri

og en halv sønderskutt '74 Volvo 142 BilCrossbil!

----------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. Du får lese det du har Copy&paste til hjemmesiden din om B230motoren, selv om mye av det er feil:)

 

Børnerud: Det er samme toppen på B230a og B230k (530 toppen).

 

B230a er like mye søppel som b230k (Hvis man skal trimme). Hvis man satser mer på styling og stereoanlegg enn man gjør på motor og kjøreegenskaper, så er motoren nesten brukbar.

 

men angående motorfestene, kan du bruke b20 motorfestene:)

- VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style

- VW Golf -1996 1.8 GL Syncro.

- Renault Megane -2003 1.6 16v :-(

S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC)

x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by btl

hmm.. Du får lese det du har Copy&paste til hjemmesiden din om B230motoren, selv om mye av det er feil:)

 

Børnerud: Det er samme toppen på B230a og B230k (530 toppen).

 

B230a er like mye søppel som b230k (Hvis man skal trimme). Hvis man satser mer på styling og stereoanlegg enn man gjør på motor og kjøreegenskaper, så er motoren nesten brukbar.

 

men angående motorfestene, kan du bruke b20 motorfestene:)

 

b230a har forbrenningskammer i toppen, b230k har forbrenningskammer i stempel.. og eine av de har høgare komp.. :) (k'en hvis eg ikkje huska feil..) og du kan no ha bra kjøre-egenskapa sjøl om bilen går so ei bøtta me drit??? :)

'80 Ascona B

'79 Mercury Capri

og en halv sønderskutt '74 Volvo 142 BilCrossbil!

----------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit at b20 tåler en del juling, men i en så tung bil så hjelper det en del med litt mer nm og hk..

 

men angående motorfestene, kan du bruke b20 motorfestene

Nei Motorfestene har ryki på b230`n, og han jeg bytter med skal ha b20 festene.. men skader jo ikke med nye fester uansett.

 

men a'en e meir enn go nok te "normal" bruk.. ville vert meir skeptisk til 5-trinnskassen, e da en M47 so e da den svakaste kassen volvo har lagt.. FREMDELES meir enn go nok egentli, men herja du mykje so ryk den ette kvart.

Blir vel litt hardere enn "normal" kjøring på meg... noen runder i et grustak på veg hjem fra jobb :D .. Men hvis den kassa er så pinglete så må jeg jo bare slutte med grisekjøringa...

 

 

 

Børnerud: Det er samme toppen på B230a og B230k (530 toppen).

Enig, Så vidt jeg veit så er motorene identiske, med unntak av alt vacuum mikkmakket....

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit at b20 tåler en del juling, men i en så tung bil så hjelper det en del med litt mer nm og hk..

 

Ikke for å være kverrulant, men det virker som at alle skal ha det til at Volvo240 er så tung. Min 245GLT har ifølge vognkortet en egenvekt på 1330kg. Det er ikke spesielt mye iforhold til en ny bil. En ny gjennomsnits familiebil med kasse har en egenvekt uten sjåfør på 1500kg. Jeg er ikke helt sikker på dette, men jeg er ganske sikker på at jeg har sett diverse familiebiler som veier over 1500kg.

b230k har forbrenningskammer i stempel
Det er nok forbrenningskammer i toppen på den også!

 

Volvoraggar: Hvis du leker deg mye på grustak, vil ikke M47kassa holde mål. Med det kraftige momentet som er i B230A må du bare regne med at du kommer til å skrelle noen drev i girkassa di hvis du skulle finne på å dra på litt.

- VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style

- VW Golf -1996 1.8 GL Syncro.

- Renault Megane -2003 1.6 16v :-(

S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC)

x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endte opp med at vi ikke fikk bytta motor, var ikke en gammel b20 i min men en nyere b19(2liter). Så jeg fikk med 230a`en og kassa på en henger, men han ville ikke bytte den for meg... Så da kjører jeg vel til kassa eller motorn raser så bytter jeg da....

Fikk med R-sport trekk som plaster på såret da :)

 

En kamerat av meg, som eier de grustaka vi kjører i raste girkassa si for noen uker sia.. den tålte ikke så mye, kjørte egentlig ganske pent med den, og det var en 4trinns..

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har en b19 motor ja.. det forklarte en hel del ja....

Trur volvo slutta å putte b20 ned i 240 i 76 eller 77...

 

Trur du må oppdatere siden din litt.. b20 motoren kom ikke som B20at og B20et.. (men b200at og et)

Men det er jo noen som kjører den kombinasjonen da

:D

Her er link til en artig side volvo v2 de har mye artig for seg... hehe...

Volvo 240GL 93' - GL, B230FD, Bruksbilen

Volvo 121 70' - Amazon, totalrestaurering AKA Søndagsbilen

X Volvo 244DL 83' - B21A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår