Gå til innhold

Problemer med bakstilling!

Ranger emnet


kadett_c

Anbefalte innlegg

Får vel legge ut en ny tråd igjenn da!! Har en stygg banke lyd i bak stillinga på volvon min når den spinner, fikk det i sommer etter at foringene på bakakslingen ble bytte å bilen ble eu-ok.. tips hjelp å råd taes i mot med TAKK :D

*1995 Opel Astra*

*1986 Mercedes Benz 300E W124*

X*volvo 240GL 1990* SOLGT

X*Opel kadett c, 20se 1978 prosjekt* SOLGT

x*1980 Honda civic 1.3* vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en fæl lyd baki der jeg og, når jeg rygger, stopper og kjører fremover, "smeller" det baki der.

 

Tror det er foringer. Kanksje dine foringer er satt inn feil? Eller så kan det jo også være eksospotta som slår oppi.

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en fæl lyd baki der jeg og, når jeg rygger, stopper og kjører fremover, "smeller" det baki der.

 

Sjekk om mellomakslingen er skrudd til ;) Trodde jeg hadde rasa diffen min, men det var bare mellomakslingen som klarte å bevege seg og laga et høyt smell hver gang belastningen gikk fra en vei til en annen. Tre av fire bolter var ikke 100% skrudd til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bytta bare de største ''hoved'' foringene og de minste på den nederste arma. skal av med bakakslingen til helgen nå får å se om jeg finner noe feil.. men takk for tips og råd :)

*1995 Opel Astra*

*1986 Mercedes Benz 300E W124*

X*volvo 240GL 1990* SOLGT

X*Opel kadett c, 20se 1978 prosjekt* SOLGT

x*1980 Honda civic 1.3* vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser den.. håper det er en bagatell! hadde litt av de samme symptomene på kadetten min, men da var det bare å stremme i gjenn skruene til de staga som går forover, da ble det stilt, skal prøve det på volvoen og:D

*1995 Opel Astra*

*1986 Mercedes Benz 300E W124*

X*volvo 240GL 1990* SOLGT

X*Opel kadett c, 20se 1978 prosjekt* SOLGT

x*1980 Honda civic 1.3* vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har volvoen på jigg nå, så er lettvint å se under... Mistenker at noe har løsna eller en foring ikke ville mer.. Men det som var rart med min, den er det jo vanlig åpen diff på.. Hvis den bare spant på ene hjulet dunka det som ett uvær, hvis begge spant så var det ingen lyd. Muligheter for at akselen min er skrot også, skal byttes uansett så...

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde det på min 245, da var det staget som holder bakakslingen sideveis som skruene hadde løsna på. uten at jeg hadde gjort noe baki der. sjekk alle skruene!

 

Men gir det dunkelyder under akselerasjon da?

Har samme "problem" selv. Jeg var under med spett en dag og kjente på alle foringer i opphenget, så merket jeg at foringene i reaksjonsstagene (de som hindrer den å vir seg) var litt slitene, og etter det har det blitt litt værre, mulig for at foringene har sluppet?

-'12 Citroën DS3 Sport

X -'94 Audi UrS4 4.2 Avant (Solgt) ,X -'95 Citroën ZX 2.0 16v (Solgt), X -'94 Audi UrS4 4.2 Avant (Solgt), X -'93 Audi 100 Avant 2.8 Quattro (Solgt), X -'90 Volvo 240 2.3GL Sedan (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg setter knapp på foringer, som nevnt ovenfor:

momentstag eller panhardstag (skråstag), men det kan for all del også være bakre bærearmsforing (som ofte ryker).

 

Ps. polyforinger koster det samme som originale volvoforinger (hos pedersens), så valget er jo enkelt.

 

Jeg har forøvrig 1stk original bakre bærearmsforing til salgs (ca. 1 måned gammel, aldri brukt). betalte 400kr elns for den på volvo, kan selge den for 200kr om noen trenger den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde en lignende lyd på bilcrossbilen min når jeg dro starter. slo i bakstillingen en plass, så tok vi bilen på en "bukk" som du kjører over, og løste bilen fort, da vride hele bakakselen seg, og mellomakselen slo oppi. måtte bytte foringene på momentstagene. så var det i orden. hvis momentstagene er de tynne stagene som går framover på bilen?

Volvo 940 TiC stv 97`

Bmw 525 90` http://www.bilforumet.no/5-serien/186658-525-e34-prosjekt-tr-d.html

Volvo 240 gl 81` ( X ambasadebil) *solgt*

bilcross: volvo 240, b23-83` *solgt*

opel kadett ,b23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår