Gå til innhold

Problemer med bakstilling!

Ranger emnet


kadett_c

Anbefalte innlegg

En kamerat av meg har hatt denna lyden der to ganger, og da var d bare snakk om ett par dager før akslingen rasa.. hahaha:p

kjipt, men ting skjer..

-99 Golf GTI 1.8t (fmic,kw,bsr,ts-racing)

-87 24o Turbo (under oppussing)

Tidligere biler-92 E34 M5 Touring -86 Sierra IS -90 240 turbo -03 Honda Nsr (solgt) -03 Honda Nsr (spiker)-86 Suzuki Fz (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde en lignende lyd på bilcrossbilen min når jeg dro starter. slo i bakstillingen en plass, så tok vi bilen på en "bukk" som du kjører over, og løste bilen fort, da vride hele bakakselen seg, og mellomakselen slo oppi. måtte bytte foringene på momentstagene. så var det i orden. hvis momentstagene er de tynne stagene som går framover på bilen?

 

Ja.

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde en lignende lyd på bilcrossbilen min når jeg dro starter. slo i bakstillingen en plass, så tok vi bilen på en "bukk" som du kjører over, og løste bilen fort, da vride hele bakakselen seg, og mellomakselen slo oppi. måtte bytte foringene på momentstagene. så var det i orden. hvis momentstagene er de tynne stagene som går framover på bilen?

 

Ja, det er momentstagene.

De originale momentstagene tåller ikke mye effekt, før de blir ovale.

 

Med senket bil, blir også vinkel på bakaksel feil, men det skal ikke gi klunkelyder.

Det kan derimot gi en "hoppefølelse" under akselerasjon og vibrasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke problemer med lyden under akselrasjon, den kommer kunn når den spinner.. Min er ikke senket bak så jeg tviler på at det er mitt problem!

Tiden vil vise.!

*1995 Opel Astra*

*1986 Mercedes Benz 300E W124*

X*volvo 240GL 1990* SOLGT

X*Opel kadett c, 20se 1978 prosjekt* SOLGT

x*1980 Honda civic 1.3* vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er foringene i stagene som er problemet, ikke stagene.

Før fikk man "R" foringer hos Steffanson, dette er bare hylser som er dreid og satt i den lille foringa fra panhard staget.

 

Gått over alt av bolter så det sitter da?

 

DSCN0067.JPG

 

Jeg har forøvrig 1stk original bakre bærearmsforing til salgs (ca. 1 måned gammel, aldri brukt). betalte 400kr elns for den på volvo, kan selge den for 200kr om noen trenger den.

 

De originale du får kjøpt i dag er jo bare søppel, de "gamle" er "R-Sport" foringer men er utgått nå, vil si de nye er på samme nivå som biltema..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en fæl lyd baki der jeg og, når jeg rygger, stopper og kjører fremover, "smeller" det baki der.

 

Tror det er foringer. Kanksje dine foringer er satt inn feil? Eller så kan det jo også være eksospotta som slår oppi.

 

 

 

Det var akkurat det samme som kameraten min hadde, det viste seg at det manglet noen tenner i klokka, dermed glei det liksom "ikke som smurt":anger:

-99 Golf GTI 1.8t (fmic,kw,bsr,ts-racing)

-87 24o Turbo (under oppussing)

Tidligere biler-92 E34 M5 Touring -86 Sierra IS -90 240 turbo -03 Honda Nsr (solgt) -03 Honda Nsr (spiker)-86 Suzuki Fz (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var akkurat det samme som kameraten min hadde, det viste seg at det manglet noen tenner i klokka, dermed glei det liksom "ikke som smurt":anger:

 

Nei, for sånn var 360'n min etter Ingierstrand-treffet.. Og sånn ille er ikke 240'n.. :P

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oeb : Gått over alt av bolter så det sitter da? [qoute]

 

 

 

 

 

 

 

har ikke orka å gjort noe ennå, venter på litt varmere vær og en penta felg slik at jeg kan test kjøre etter skruing :D:D (når lappen er i lomma i gjenn);)

*1995 Opel Astra*

*1986 Mercedes Benz 300E W124*

X*volvo 240GL 1990* SOLGT

X*Opel kadett c, 20se 1978 prosjekt* SOLGT

x*1980 Honda civic 1.3* vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

DSCN0067.JPG

 

 

 

.

 

 

slik som dette nå, vil det ikke bli stivere også, i og med at det er mindere gummi på foringene?? å har du noen mål på ''hylsene''?? :D så ut som en lur patent det der! :D

*1995 Opel Astra*

*1986 Mercedes Benz 300E W124*

X*volvo 240GL 1990* SOLGT

X*Opel kadett c, 20se 1978 prosjekt* SOLGT

x*1980 Honda civic 1.3* vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår