Trønder Nova Skrevet August 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 24, 2007 jada er redy for take off no:) tennings lampa er med ja,det er jo så mange som har bruk for den hehe. spent på hvor mange hp den tynne luften stjeler !! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrFixit Skrevet August 24, 2007 Rapporter Share Skrevet August 24, 2007 E vel itj så tynn ?!! Klare nå fint å puste i denn :angelsmili: Det ska no kjøres først veit du!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jones Skrevet August 24, 2007 Rapporter Share Skrevet August 24, 2007 jada er redy for take off no:) tennings lampa er med ja,det er jo så mange som har bruk for den hehe. spent på hvor mange hp den tynne luften stjeler !! Ja det blir spennende å se! har gjort noen forandringer her nå, så er skikkelig spent på hva morgendagen bringer egentlig! Siter signaturregler: www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trønder Nova Skrevet August 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 26, 2007 Da var vi tilbake i fra en kjempe helg på Røros,utrolig fint og få kjørt på flystripa bredt og slet!! eneste som manglet var et topp feste, men det ble bedre utover dagen! For min egen del så ble det som for ventet kjørte 8,02 som best mangler litt pulver i høyere strøk sån som røros oppdal ect, ca 600m o havet. Men banketen vann vi:) Så kommer spørsmålet hvor mye extra hk får jeg med en mekanisk rullcam i forhold til den jeg har nå, se side 1 og 2 der står specen på det jeg har nå!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nova68 Skrevet August 26, 2007 Rapporter Share Skrevet August 26, 2007 Da var vi tilbake i fra en kjempe helg på Røeos,utrolig fint og få kjørt på flystripa bredt og slet!! eneste som manglet var et topp feste, men det ble bedre utover dagen!For min egen del så ble det som for ventet kjørte 8,24 som best mangler litt pulver i høyere strøk sån som røros oppdal ect, ca 600m o havet. Men banketen vann vi:) Så kommer spørsmålet hvor mye extra hk får jeg med en mekanisk rullcam i forhold til den jeg har nå, se side 1 og 2 der står specen på det jeg har nå!! Hei gratla, det nyeste car craft har dei en test på dette. 507 hk 6200rpm comp xe284 hyd flat 539hk 6600rpm xr286 mech roller motoren var en 383 chevy. Anbefaler at du leser den testen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrFixit Skrevet August 26, 2007 Rapporter Share Skrevet August 26, 2007 du har pm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trønder Nova Skrevet August 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 26, 2007 Hei gratla, det nyeste car craft har dei en test på dette.507 hk 6200rpm comp xe284 hyd flat 539hk 6600rpm xr286 mech roller motoren var en 383 chevy. Anbefaler at du leser den testen. Takker for svaret ,, måtte korigere litt på tiden den var 8,02 ikke 8,28 som jeg skrev tidligere,,:) det er alltså ca 30 flere gamper i forskjell det var innterisant :happyhappy: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jones Skrevet August 26, 2007 Rapporter Share Skrevet August 26, 2007 Begynner å planlegge kirurgiske inngrep allerede altså? Endelig hang den til oss også! 7,84 men 1.97 i 60-fot!! HÅPER VIRKELIG dere får til en test`n tune dag på værnes altså! MASSE bilder fra røros på http://www.go-orange.no ;) Siter signaturregler: www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trønder Nova Skrevet August 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 27, 2007 Begynner å planlegge kirurgiske inngrep allerede altså? Endelig hang den til oss også! 7,84 men 1.97 i 60-fot!! HÅPER VIRKELIG dere får til en test`n tune dag på værnes altså! MASSE bilder fra røros på http://www.go-orange.no ;) hehe tja det spekuleres i allt som kan gi mer power:) blir vel slicks og converter til neste år tenker jeg !! vi får se Lurer litt på hvor mye jeg kan kappe tiden med 30hk extra? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jones Skrevet August 27, 2007 Rapporter Share Skrevet August 27, 2007 trenger ikke kappe noe dersom du taper moment nedpå? inger eriksen kjører MYE fortere enn oss.. vi har 3-4 hester mer, fourlink, og like tung bil vil jeg estimere! Siter signaturregler: www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nova68 Skrevet August 27, 2007 Rapporter Share Skrevet August 27, 2007 trenger ikke kappe noe dersom du taper moment nedpå? inger eriksen kjører MYE fortere enn oss.. vi har 3-4 hester mer, fourlink, og like tung bil vil jeg estimere! Er enig der, men da er det viktigt med høgere stall speed på converteren viss effekt kurven flyttes høgere. (trur eg) Men denne testen eg hentyter til, tapte den ikke moment med ny cam (mek roller) men den holder på effekten lenger og øker effekten med turtalet. max TQ med hyd flatt var på 5000rpm og 489TQ mek roller var 494TQ på 5000rpm og max TQ 496 på 5200rpm Etter eg solgte camaroen min ble det byttet fra hyd flatt til hyd roller, trur dei betret tiden fra ca 8,2 til 8,0 husker eg riktigt. Med mer pulver vil den spinne mer fra start(når feste er dårligt) og du kan tape tid på 1/8 mila. Viktigt med rektige dempere, dekk/luft trykk osv:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jones Skrevet August 27, 2007 Rapporter Share Skrevet August 27, 2007 Er enig der, men da er det viktigt med høgere stall speed på converteren viss effekt kurven flyttes høgere. (trur eg) Men denne testen eg hentyter til, tapte den ikke moment med ny cam (mek roller) men den holder på effekten lenger og øker effekten med turtalet. max TQ med hyd flatt var på 5000rpm og 489TQ mek roller var 494TQ på 5000rpm og max TQ 496 på 5200rpm Etter eg solgte camaroen min ble det byttet fra hyd flatt til hyd roller, trur dei betret tiden fra ca 8,2 til 8,0 husker eg riktigt. Med mer pulver vil den spinne mer fra start(når feste er dårligt) og du kan tape tid på 1/8 mila. Viktigt med rektige dempere, dekk/luft trykk osv:) Det er nettop det, 6000rpm og fingeren bort fra transbrake knappen funker som regel dårlig med de specs og baner som streetlegal krever ;) Siter signaturregler: www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trønder Nova Skrevet August 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 28, 2007 Det er nettop det, 6000rpm og fingeren bort fra transbrake knappen funker som regel dårlig med de specs og baner som streetlegal krever ;) Du har et godt poeng der ,, tenker på ny converter som staller 4000rpm da camen min har et arbeids omeråde på 4 til 7ooorpm.. den jeg har nå staller 3000rpm men er en 3500rpm converter . med rulle cam så får jeg et omeråde fra 3000rpm til 7000rpm.. Novabo har lettet 66 novan med 65kg og reduserte tiden i fra 6,45 til 6,30 på 201metern,, Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trønder Nova Skrevet August 31, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 31, 2007 Ingen som har en plast bakluke ligende til gen1 Nova? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trønder Nova Skrevet September 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 3, 2007 lite som skjer her nå, ferdig med sesongen!! oppsumeringen ble som følger 5plass i midt norsk street legal cupen. ganske førnøyd med det i å med at jeg misset Oppdal løpet. Så følgende er på tapetet, ny converter er bestill med høyer stall og ny slicks til våren (de gammle er 6år:angry: ). så får vi prøve med en sesong til:) Mvh Team Trønder Nova Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg