Gå til innhold

Trønder Nova garagen

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

• Svar 446
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

litt skuffet nå var ute og testet stallingen på converteren skal ligge på 4000rpm fikk 2500 500 mindre en den gammle,,

men men snakket med MR graneggen og han mente bremsen på en gammel nova er for dårlig (har justerings ventil) skal prøve og stille på den . ellers så mente han transbreak er tingen for høyt stall,, vi får teste litt til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt skuffet nå var ute og testet stallingen på converteren skal ligge på 4000rpm fikk 2500 500 mindre en den gammle,,

men men snakket med MR graneggen og han mente bremsen på en gammel nova er for dårlig (har justerings ventil) skal prøve og stille på den . ellers så mente han transbreak er tingen for høyt stall,, vi får teste litt til

Hvordan testet du? ved kjøring eller stille stående?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det ble teste på garage gulvet med bremsen inne og trampet på gassen til hjulene begynte og gå rundt ,, ikke optimalt men en indikasjon i forhold til den gammle.

DEt med stallspeed er vist ganske vanskelig i følge fag folk

Eg vil tru at det er vel vanskeligt og teste stall speed optimalt på et betong gulv, en god converter skal ha mye belastning for og nå topp stall speed( funker og mye betre til gate kjøring og da )

Men koble til trans breaken du:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg vil tru at det er vel vanskeligt og teste stall speed optimalt på et betong gulv, en god converter skal ha mye belastning for og nå topp stall speed( funker og mye betre til gate kjøring og da )

Men koble til trans breaken du:)

tja fikk jo 3ooorpm på stripa og garage golvet med den andre converteren,, men men trans break er vel tingen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk prøvd bilen på værnes i dag , da vi hadde en liten klubb dag for oss og militæret,,

Får ikke mere en 3000 rpm i stall før liksom motorn girseg, samme om jeg bruker trans break eller bremser, var også dårligere sprut i fra starten å virket det som . huff huff ,, må vel opp på 5000 i stall for at det skal bli bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du kjørt motoren din i benk slik at du vet på hvilket turtall momentkurva nesten er på topp?

motoren er ikke bremset men beregnet ut i fra et motorprogram som Tore G har , han har truffet ganske godt i mot motorer som er bremset etter div oppsett på pc`en,, men det ordner seg med en ny coverter sa han. Vanskelig og beregne det med stall tru jeg:flushit:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Dette er jo kjempetøfft da.. men avhenger litt av hvordan skifter du har..

http://store.summitracing.com/partdetail.asp?autofilter=1∂=HUU%2D1536200&N=700+115&autoview=sku

jo den var snasen! har funnet en som vi kan putte inn i kula vi har. Ellers snakka jeg med Tore G i dag han har kommet hjem fra usa nylig, det må hvære en converter med mere slir sier han (jeg har ikke sterk nok motor sier han:wonder: ) så nye er på vei over dammen!:morph:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(jeg har ikke sterk nok motor sier han ) Tja det blir som en clutch det der.Må ha nok motorkraft for å få slur! Ergo må det trimmes mere :)

Søkke kor det ramle på scooterføre da gitt!!!!

mere trimm står på ønskelista te jul:)

angående føret ja høyre hånda har begynt på tørr trening av strtsnor øvelsengrinchy

Lenke til kommentar
Del på andre sider