Gå til innhold

Forskjell på hyd/mek kam og rulle eller flat tappet?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Det er 461-jernmøller jeg har....men hvordan er dette i forhold til det som ligger i "StockSmallblockAirflow.flw"?

 

Ang kam så ser det ut som at det er det Desktop Dyno kaller "Comp Cam 224" som er den kammen som gir de egenskapene jeg vil ha hvis dataene til toppen stemmer.

 

 

Forskjellen i Flat tappet og rulleløftere kan da ikke stemme?

 

Hjelper det noe om jeg legger ut bilder av graf eller tabell?

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Det er 461-jernmøller jeg har....men hvordan er dette i forhold til det som ligger i "StockSmallblockAirflow.flw"?

 

Ang kam så ser det ut som at det er det Desktop Dyno kaller "Comp Cam 224" som er den kammen som gir de egenskapene jeg vil ha hvis dataene til toppen stemmer.

 

 

Forskjellen i Flat tappet og rulleløftere kan da ikke stemme?

 

Hjelper det noe om jeg legger ut bilder av graf eller tabell?

Sikker på at ikke programmet endrer den 224-kammen fra en flat tappet til en rulle-profil samtidig som du endrer løftertype? Hva er StockSmallBlock-saken? Eller verdiene i den?

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

StocksmallblockAirflow.flw:

3.08
Wedge/Pocket Porting, Large Valves
0
8
1 2.020000
1 25.000000
1 0.200000
1 0.300000
1 0.400000
1 0.500000
1 0.550000
1 0.600000
1 0.650000
1 0.710000
1 130.000000
1 177.000000
1 217.000000
1 239.000000
1 242.000000
1 242.000000
1 242.000000
1 242.000000
1 1.600000
1 25.000000
1 0.200000
1 0.300000
1 0.400000
1 0.500000
1 0.550000
1 0.600000
1 0.650000
1 0.710000
1 101.000000
1 133.000000
1 153.000000
1 164.000000
1 164.000000
1 164.000000
1 171.000000
1 171.000000

 

Comp cams 224.cam:

 

3.08
0
HK 112
6
Hyd.
1
0.050-Lift
2
1 0.000000
1 0.494000
1 0.507000
0
1 4.000000
1 40.000000
1 54.000000
1 2.000000

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er bare standard-verdier fra programmet, jeg aner ikke hvordan det er i forhold til de toppene jeg har.
Da tror jeg du bør prøve å regne en gang med porta topper... og se forskjellen. Mistenker at rulleløfterene hjelper til litt vel hk-messig mye med de flowtallene...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kamdataene som jeg får tak i er like...de som er lengre oppe her...

Ja...men de er målt på 0.05". Hadde du (kunnet) grafet de ville du sett at den reelle åpningstiden på overlapp er helt forskjellige,sammen med den effektive løftekurven...og det gir effektforskjellen.

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp.Selv om løftet på 0.05" er likt,så er hele overlappsperioden lenger på flat-tappet'ene (fordi rampa fra setet til 0.05" løft er mye "slakkere" enn roller'ene) og det er derfor effekten synker i bunn...akkurat som en rallycross-sak ikke har noe særlig krutt i bunn og lurvete tomgang grunnet det lange overlappet..

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor gir mekaniske løftere så mye bedre effekt enn hyd.?

 

EDIT: La til en kurve med den kammen jeg høyst sansynlig har nå (Min motor) sammen med Comp Cams 224 (Dyno2)... :puke:

 

 

naa%20vs%20ny.jpg

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår