Bowtietwister Skrevet Januar 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2007 I disse tider hvor trimming av motorer av alle typer og merker er enklere enn noen gang kan det være interessant å ta et skritt tilbake å betrakte dette litt på avstand. Da er det naturlig å stille seg spørsmålet: Hvor mange hester har jeg bruk for? Nå skal jeg for min del være litt forsiktig med å bruke ordet nødvendig, jeg som i stor grad heller lever etter prinsippet " har lyst på", men det som er poenget er å sette fokus på hva vi vil med effekten og hva skal vi bruke den til? Husker for et par år siden var det en tråd på Pro-Touring forumet som omhandlet hvor mye effekt er for mye! Mange som postet hadde motorer mellom 500-600 hester. De fleste syntes dette var nok men kunne tenke seg litt mere. Så var det en som hadd nærmere 900 i en Camaro! Han sa det helt klart at dette var for mye! Nå skal vi huske dette var i biler beregnet for gata og ikke dragstrippen men likevel! Min mening med dette er å sette fokus på hva som er viktig ! tallene på papiret eller hvordan kreftene virker i praksis! Kom med innspill!! Siter Det er i motbakke det går oppover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umek Skrevet Januar 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2007 Alt er relativt da, det kommer jo selfølgelig ann på hvor mye hestene skal dra rund på, og hva den skal brukes til. Nå snakker vi vel gate hester her tenker jeg, og jeg vil tørre påstå at 500 er mer enn nok for gata, viss du ikke aktivt driver med street racing da og har feste til å backe opp poweren med. Så egentlig kommer jo alt ann på hvor trend følgende å seriøs du er, eller om det er som du Bowtietwister sier "har lyst på" syndromet :D Eller kompisen har syndromet for den saks skyld, ALLE vil våre råest :) Men kunne selvtenkt meg 500bakhjuls hester som tåler å bli pisket HELE dagen, forex bane kjøring, street leegal osv. Just my $0,2 :) Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nova68 Skrevet Januar 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2007 Er enig med umek,hva ska du bruke bilen til??? ska du ha 1000 hester for det er kult,det er penis forlenger(til dei som trenger det) eller ska du ha 1000 ærlige hester for og virkelig bruke dei på bane,og bevise hva motoren/bilen er goe for. Har jo sett biler med 1700 hester som ikkje klarer og bikke under 10 på 1/4(fenkje feste)hva er vitsen da?????? For min del bygger eg bil/motor for det ska brukes,en hissig motor men som kan kjøres på gata,men som tåler mye gass når det ska gå ekstra fort. motto må jo vær at motoren må matsje bilen,ellers vart jo alt aent overkill:shake Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V8power Skrevet Januar 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2007 Noe særlig mer enn 700 hester er vel tull på gaten? Selv Ystebø innrømmet at de å gå fra 700 til 1000 hester i Lingenfelder Corvetten hans egentlig var unødvendig.Alt under 200 kmt blir bare hjulspinn med gatedekk. Hos Polly blir alt under 300 hjulspinn men han synes jo det er topp så akkurat i hans tilfelle er vel de 1400 hestene ikke mer enn det må være. Hvis du tenker på 1700 hesters Granadaen så er det nok effekt og ikke grep som er problemet.Selv med sliks på Gardermoen har han ikke kjørt under 10 og jeg så ikke noe hjulspinn. For all del, bilen går fælt og er pent bygget men det er nok langt frem til 1700 hester. Alt blir jo et kompromiss, og med unntak av Polly er det vel ingen som kjører særlig mye med disse værstingebilene. Siter 1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt 1968 Oldsmobile 98 Convertible 1968 Buick Skylark 2dht prosjekt 1969 Dodge Charger 440 1978 Chevrolet Corvette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bosanova Skrevet Januar 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2007 Novaen min er bremset til 892 hester og 1324 NM, kan bare bekrefte at det er helt idiotisk på gata. 500 hester holder lenge nok. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nova68 Skrevet Januar 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2007 Noe særlig mer enn 700 hester er vel tull på gaten? Selv Ystebø innrømmet at de å gå fra 700 til 1000 hester i Lingenfelder Corvetten hans egentlig var unødvendig.Alt under 200 kmt blir bare hjulspinn med gatedekk. Hos Polly blir alt under 300 hjulspinn men han synes jo det er topp så akkurat i hans tilfelle er vel de 1400 hestene ikke mer enn det må være. Hvis du tenker på 1700 hesters Granadaen så er det nok effekt og ikke grep som er problemet.Selv med sliks på Gardermoen har han ikke kjørt under 10 og jeg så ikke noe hjulspinn. For all del, bilen går fælt og er pent bygget men det er nok langt frem til 1700 hester. Alt blir jo et kompromiss, og med unntak av Polly er det vel ingen som kjører særlig mye med disse værstingebilene. Ja det var granadaen,tar av meg hatten for måten bilen er bygt på,men synest at hk er blåst opp kraftigt. og i tillegg er invitert te og kåma på benk med bilen gratis og testan. Det sista street legal som var på forus,viste pollyen virkeligt koss bilen ska brukas(6,9 husker eg riktigt på på vanlig asfalt)granadaen vart sett i skyggen av den ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umek Skrevet Januar 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2007 Hihi, jepp Polly vet å vise seg. (og det skulle bare mangle og) Pluss at han reklamerer faktisk for firmaet sitt med den bilen, så han har all grunn til en fantasillion hester. Respekt til Polly som virkelig begynner å få frem potensialet til STORE V8, som gutta med turbo 4er og 6er bare fnyser av når de hører om store V8 og greier, men står igjen helt målløse når de ser det i auksjon. Og ang Rune Ydstebø ja, har selv snakka med han ang denne monster LS1 baserte motoren hans, og han sier selv at det er helt latterlig :) Har og et par andre kompiser som bygger for 1000+ på gata, mon tro om de trenger penis forlenger, hihi :) Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet Januar 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2007 For de som ikke vet så har jeg hatt denne Blå 55 chevan noen år! Som sikkert noen vet så var det en 522 cid CBB i denne når jeg hadde den... 733Hk og 700 føtter... 4,56 i utveksling med 31 tommes dekk.... Kjørte denne i 98 til Vesterås...60 mil.... Thomas Jungat som hadde bygd bilen, (Løvern DOMPA NEDI 522 motoren, som jeg måtte sveise om ALT for at den ikke skulle ligge inntil torpedovegg og annet!) kom med venner å bare måpa for at jeg hadde kjørt helt ned å skulle kjøre helt hjem igjen... :D Det gikk helt topp det, men det gikk 5000 i bensin og 600 i Mobil 1 Fordi jeg ikke fikk av toppdekslene siden Løvern hadde gjort en møkkajobb! Men det var helt klart vært det.... Jeg brukte denne Pro Street bilen mye, men det som var bakdelen.... var +-3 liter på mila! Når jeg da senere bytta utveksling til 3,50 så gikk den på under 2,5 liter.... Å min opplevelse av dette med 733 hk på gata er bare positivt... Gliser når jeg nå tenker på at jeg skal ha i en +-1000 hk 615 i Camaron :pray Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jones Skrevet Januar 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2007 Novaen min er bremset til 892 hester og 1324 NM,kan bare bekrefte at det er helt idiotisk på gata. 500 hester holder lenge nok. SHIT!! mer info om novan eller? :D Siter signaturregler: www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bosanova Skrevet Januar 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2007 SHIT!! mer info om novan eller? :D SBC 383 turbo med Holley forgasser og E85. 892hp@4900rpm og 1324nm@4200rpm ved 1,4 kg ladetrykk. En god del mer igjen i motoren, men pga uvisshet om hvor mye en standard 4bolt blokk tåler ga jeg meg der.:roll: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bowtietwister Skrevet Januar 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2007 Interessant ! Blir det ikke ofte sånn som du påpeker UMEK at det er det som virkelig fungerer som imponerer mest? Å ja mangler ikke på dem som gjerne skal ha mest for å være verst! For mange er det jo det alt handler om! Nja nå ska ikke jeg sitte her å messe om dette, men uansett om mororn har 1500 el.400 hp så koker det vel ned til hvor bra det faktisk fungerer til nettopp det vi har tenkt å bruke redskapen til! Siter Det er i motbakke det går oppover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Januar 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2007 Har ikke vekt noe å si? :D Jeg vil tro at en 454 BB i en Big Dually med 1000 hk ikke er like sprekt som en 351 Windsor med presse i en Trabant... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet Januar 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2007 *Ha i sine innlegg* Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umek Skrevet Januar 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2007 Say what? Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jones Skrevet Januar 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2007 SBC 383 turbo med Holley forgasser og E85.892hp@4900rpm og 1324nm@4200rpm ved 1,4 kg ladetrykk. En god del mer igjen i motoren, men pga uvisshet om hvor mye en standard 4bolt blokk tåler ga jeg meg der.:roll: SHIT! ja skjønner det er mere å hente ut når du har 892hp ved beskjedene 4900rpm ja! har ikke noen bilder å poste da?? :win Siter signaturregler: www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.