Gå til innhold

Trenger vi 1000hp?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Er fast leser på http://www.turbomustangs.com og har lest litt om Bosanova`s motor prosjekter der, håper det er OK at jeg linker til den info`n han har posta der. Imponerende effekt med "relativt" enkle modifikasjoner :respect

Bosanova`s motor i benken:http://video.google.com/videoplay?docid=7991924417070830603&q=383+turbo

 

Screen name:Bosanova

Vehicle:1963 ChevyII

Engine:383 SBC JE pistons approx 8,6:1 comp- Scat rods , cast Scat crank, supervictor intake

Heads:Vortec L31 ported 2.05in 1.6ex

Turbo:Tv8101 85mm 1.39A/R

Carb:Home modded Holley 750

Needle seats:Alcohol

Fuel pump:Mechanical "Howards" pump, going to change to Magnafuel 500 and 132-02 Aeromotive reg

Regulator:Howards

Bonnet:Home made from old oilfilter

Fuel:E85

Jetting:pri 90 , sec 95

Boost:20psi

Intercooler:none

Camshaft:Comp of the shelf hydflat 218 212 115lsa

Total timing:25

Dyno#:892hp@4900 DIN and 1000flbs@4500 DIN

Car weight:3000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 108
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

På gata er alt over 600-700 hk ubrukelig sålenge man har trekk på to hjul og vanlige dekk... Med trekk på alle fire derimot... da kan man vel tippe 850 før det blir helt handlevogn... :D

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må tenke meg om her nå, men hva med 4 hjuls får man 850 hp i?

Cyclone og skyline. Hva annet?

Tja...div. Audi Quattroer har jo fått det gjennom åra... Snart en 3000GT VR-4... Et stk kjent blå Escort har rundt der... Men,det er ikke mange,og fabrikksmessig er det vel ingen..Bortsett fra Veyron...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja må nok innrømme min manglende kjennskap til både Porsche og Italienske biler.

Aprops en del quattroer og regner med du sikter til Hafsengen Escorten så er disse bilene egentlig like lite egnet til annet enn det de er bygget for enn en ren dragrace bil er.

satt i et volumperspektiv så vil en to liter turbomotor med la oss si 700 hp være en relativt hårete sak. Samme trimmingsgrad på en 840cid V motor ville gitt rett i overkant av 4800 hp!

I praksis hadde ingen annen kommet i nærheten. Og man hadde vært verst ever .PUNKTUM!

Men i praksis har 4800 hp noe anne enn en dragracebil overhode ingen verdi.

Kun "Show Off"

Det er i motbakke det går oppover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja må nok innrømme min manglende kjennskap til både Porsche og Italienske biler.
Jeg har kjennskap til begge deler...og jeg har enda ikke sett en Lambo med over 750... bortsett fra Diablo VT-TT,som ble laget i bare noen få eks...

 

Porsche Carrera GT har vel rundt 700 eller noe..? Tror ikke den har over 850...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feilhjuls trekk med mye hester er FARLIG, men for gøy er det greit nok :)

 

BTW så var det er grønn Mitsubishi EVO fra Norris design på rudskogen i sommer, benka til 841på svinghjulet :D Hadde det vært enkelt å få til å ikke kostet et par hus, så skulle jammen jeg solgt alt jeg hadde av biler å skit å kjøpt meg EVO.

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den cherryn må jo være helt ubrukelig..... bare hjulspinn til 100 og alt for svak til å hevde seg over 100..... fwd so stupid :)

 

På 700kg er 250hk nok til å hevde seg litt over 100 også, tro meg. ;)

Helt ubrukelig er den ikke, men samtidig ikke brukelig nok til at jeg har skilter på den og bruker den til hverdagskjøring ;) Ny motor på gang nå, 1.7L :hvaskjera

Den krangelen med FWD RWD 4WD kan jo pågå for alltid.

Jeg har hatt alle sammen, og synes alle er morsomme på hver sin måte:D

Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår