Gå til innhold

Ene diskanten spiller lavere enn den på andre siden

Ranger emnet

Anderslien

Anbefalte innlegg

MAnge forsterkere leveres også med ekstern gain-kontroll. som man kan montere hvor man vil i bilen. Men antar at du ikke har det?

Da vil det eventuelt være sub-utgang på spiller eller å gå til innkjøp av noe som kan styre lyden din bedre. linjedriver osv,,,

Det SKAL ryke av en Diesel-bil!!!!!

98 mod Golf IV TDi http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=78421

Powered by http://www.dreamtm.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MAnge forsterkere leveres også med ekstern gain-kontroll. som man kan montere hvor man vil i bilen. Men antar at du ikke har det?

Da vil det eventuelt være sub-utgang på spiller eller å gå til innkjøp av noe som kan styre lyden din bedre. linjedriver osv,,,

Jo, jeg har sånn at jeg kan koble til det på forsterkeren. Er en sånn slags telefonkontakt greie på forsterkeren. Men det hjelper meg lite at jeg får justert gainen inni bilen, fordi den har jeg nesten på maks fra før for å få mest mulig bass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått byttet delefiltrene enda, men jeg tror egentlig ikke at det har noe å si. Har en mistanke om at lyden var lavere på den ene diskanten før jeg satte på delefiltrene. Men subwooferen er koblet til den siden som spiller lavere. Kan det ha noe med saken å gjøre? Jeg satte signalkabelen til subwooferen bare inn i en av de hullene på kontakten bak spilleren, og når jeg stiller lyden på høyre side i bilen, så er ikke subwooferen med, mens jeg stiller lyden på venstre side så er subwooferen med. Og det er jo på venstre side det er dårligere lyd, så kanskje det kan ha noe med saken å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider