@lpher Skrevet September 11, 2003 Rapporter Share Skrevet September 11, 2003 Originally posted by G60Turbo Problemet er at den rett og slett ikke virker.... ingen respons når man tryker på fjernkontrollen, ingen dører åpner seg (og jeg har ikke nøkkelhull.....arti....) men når man omsider kommer seg inn i bilen går alarmen, så den delen virker...... har byttet batterier og prøvd flere kontroller og det er ikke der feilen ligger..... feilen er også periodisk..... kommer og går..... iriiterende! Et par kjappe spørsmål...for å 'kartlegge' ;-) Hvilken defa alarmtype er det du har? (500/700/821 eller spectra?) Etter at du skifter batteri...koder du opp fjernkontrollene da? (kan være nødvendig om de er DØNN tomme for strøm) Jeg jobber hos en av de større Defa forhandlerne i landet, og mitt inntrykk er at Defa strekker seg adskillig lengre enn noen annen leverandør jeg kjenner til... om noen av våre kunder får problemer med Defautstyret sitt ;-) @lpher Siter Lexus GS300 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet September 11, 2003 Rapporter Share Skrevet September 11, 2003 Er vel 821 den heter om det ikke er 820? er "vanlige" utgaven, ga 1600-1700 for den med bra rabatt..... er med dør,panser,bakluke sensor, lyd sensor og startsperre..... om man kobler inn/ut strømmen noen ganger så virker den litt igjen, noen ganger i 5min, andre ganger i 1 uke....... har ikke koda om nei, tror ikke problemet ligger der.... tror du det kan være lednings/koblingsfeil?? Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
@lpher Skrevet September 11, 2003 Rapporter Share Skrevet September 11, 2003 Originally posted by G60Turbo Er vel 821 den heter om det ikke er 820? er "vanlige" utgaven, ga 1600-1700 for den med bra rabatt..... Tli den prisen så er nok ikke vedkommende som solgte deg den spesielt interesesert i å tjene penger nei... ;-) Originally posted by G60Turbo er med dør,panser,bakluke sensor, lyd sensor og startsperre..... Om du har startsperre så er det 821 du har....820 har ikke startsperre. (det siste tallet angir antall 'sperrer' du kan koble) Originally posted by G60Turbo om man kobler inn/ut strømmen noen ganger så virker den litt igjen, noen ganger i 5min, andre ganger i 1 uke....... Inn og ut strømmen på batteriet på bilen tenker du på? Da høres det ut for meg som om du har et reele som henger seg hele tia....når det ble alarmen kjøpt? ...eller enklere hvilken bokstav står det bak typebetegnelse på kodekortet? (A,B,C etc) (angir hvilken serie/revisjon det er du har) Originally posted by G60Turbo har ikke koda om nei, tror ikke problemet ligger der.... Om fj.kontrollene ikke virker etter batteriskift så ligger problemet her...men ikke i ditt tilfelle altså ;-) Originally posted by G60Turbo tror du det kan være lednings/koblingsfeil?? Hmmm....enten det....eller så har du en av veldig få mandagsmodellen....hvor er den montert? ...eller rettere sagt av hvem? ;-) @lpher Siter Lexus GS300 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
candyman Skrevet September 11, 2003 Rapporter Share Skrevet September 11, 2003 Originally posted by @lpher De fleste som plages med alarmer gjør dessverre det, istedet for å oppsøke salgsted. I 95% av tilfellene, på nyere alarmer, er det bilens egne dørbrytere som trenger utskifting...altså ikke feil på alarmen :) ..og da blir det pratet piss om drittalarm... 'koble ut dritten' etc....helt til de får skiftet dørbryter...til 35,- ...blir litt annen lyd på folk da gitt :) Det ovennevnte gjelder kun alarmer av nyere type...og selvfølgelig ikke div 14-15 år gamle alarmer som har stått på nedrustede gamle vrak....der kan eventuelle eiere skylde seg selv...for at den ikke fungerer :) @lpher Når du først har vært og "fikksa" den en gang så gidder du ikke å dra tilbake 1 uke etterpå for å "fikkse" den igjen. Siter Suzuki RM125 2001 SELGES (Send PM) 250 4-takt er på vei :D En japansk bil kommer til våren....:D:D:D:D xHusqvarna WRE125 xKX125 1993mod xYamaha QT:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
@lpher Skrevet September 11, 2003 Rapporter Share Skrevet September 11, 2003 Originally posted by candyman Når du først har vært og "fikksa" den en gang så gidder du ikke å dra tilbake 1 uke etterpå for å "fikkse" den igjen. Du..min gode mann...har tydeligvis vært hos 'feil' forhandler.... ;-) Vi 'fikkser' ingenting i ettertid vi...we do it right the first time ;-) Seriously....hvor var dere for å få det 'fikkset' og hva gjorde de? @lpher Siter Lexus GS300 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
candyman Skrevet September 11, 2003 Rapporter Share Skrevet September 11, 2003 Originally posted by @lpher Du..min gode mann...har tydeligvis vært hos 'feil' forhandler.... ;-) Vi 'fikkser' ingenting i ettertid vi...we do it right the first time ;-) Seriously....hvor var dere for å få det 'fikkset' og hva gjorde de? @lpher Har ikke satt meg sånn veldig inn i det jeg. Toyota Ensjø kobla ihvertfall ut den på varebilen så kanskje det var de som "fikksa" den å. Men det er jo alltid problemer med de, vanskelig å få de av, pluttselig uler de selvom det ikke blinker i det lyset, noen ganger går den automatisk på andre ganger ikke osv osv. Menmen DU er sikkert flink til sånnt du, sender deg en PM når jeg får meg bil jeg :) Siter Suzuki RM125 2001 SELGES (Send PM) 250 4-takt er på vei :D En japansk bil kommer til våren....:D:D:D:D xHusqvarna WRE125 xKX125 1993mod xYamaha QT:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
@lpher Skrevet September 11, 2003 Rapporter Share Skrevet September 11, 2003 Originally posted by candyman Har ikke satt meg sånn veldig inn i det jeg. Toyota Ensjø kobla ihvertfall ut den på varebilen så kanskje det var de som "fikksa" den å. Men det er jo alltid problemer med de, vanskelig å få de av, pluttselig uler de selvom det ikke blinker i det lyset, noen ganger går den automatisk på andre ganger ikke osv osv. Menmen DU er sikkert flink til sånnt du, sender deg en PM når jeg får meg bil jeg :) Det synes jeg du kan gjøre ;-) @lpher Siter Lexus GS300 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skaftetryne Skrevet September 11, 2003 Rapporter Share Skrevet September 11, 2003 Tror nok det er mange som berre kastar frå seg "larmet" inn i bilen og tror at alt er fryd og gammen. Det kreves litt meir montering enn som så. På min er alt lodda m/krymp. over, har overhodet ikkje hatt problemer i dei 3 åra eg har hatt larmen. Defa er bra når det blir montert skikkelig. Siter Ein dumstut trur vël om alle som helsar blidt. Han merkar slett ikkje dei legg snarer for han, om han sit i hop med dei lure. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet September 11, 2003 Rapporter Share Skrevet September 11, 2003 Originally posted by Skaftetryne Tror nok det er mange som berre kastar frå seg "larmet" inn i bilen og tror at alt er fryd og gammen. Det kreves litt meir montering enn som så. På min er alt lodda m/krymp. over, har overhodet ikkje hatt problemer i dei 3 åra eg har hatt larmen. Defa er bra når det blir montert skikkelig. helt korrekt... hadde aldri tull jeg heller.. der var det oxo gjort skikkelig, men en kompis av meg med el tape og tvinnede ledninger har sitt å stri med... Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet September 11, 2003 Rapporter Share Skrevet September 11, 2003 Originally posted by @lpher Hmmm....enten det....eller så har du en av veldig få mandagsmodellen....hvor er den montert? ...eller rettere sagt av hvem? ;-) @lpher Den satt der da jeg kjøpte bilen, ser ut til å være gjort på en litt slurvete måte egentlig..... skal ta en nøyere titt på det.... skulle ikke tro at en sånn feil kom av dårlig kobling men.... alarmen er jo på, det er bare det at den ikke lystrer fjernkontrollen....... hmmm Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hatsu Skrevet September 12, 2003 Rapporter Share Skrevet September 12, 2003 ....hvis dere andre har disse "symptomene" "blinklys kvitteringen virker ikke slik den skal, ( som oftest første tegn) bilen plutselig "dør" midt i rushen, eller at du ikke får opp dørene, du får opp men må prøve flere ganger på kontrollen og du har nye sende og batteri må du nok bytte hjernen. Norsk Defa er dessvverre heller ikke feilfri. Har defa på hele bilparken vår og to av 12 har denne feilen... vi har fått fixa problemene.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hatsu Skrevet September 12, 2003 Rapporter Share Skrevet September 12, 2003 Originally posted by G60Turbo Hæh.....? 200kr????? koster jo 1600.- for komplett ny jo..... er du sikker på det da? et nytt koster med kvittering 1120,- ;) 821X serien Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hatsu Skrevet September 12, 2003 Rapporter Share Skrevet September 12, 2003 Kan noen flytte denne posten til TEKNIKK? Prøv og bruk søke funksjonen dette er tatt opp flere ganger før.;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
@lpher Skrevet September 12, 2003 Rapporter Share Skrevet September 12, 2003 Originally posted by G60Turbo Den satt der da jeg kjøpte bilen, ser ut til å være gjort på en litt slurvete måte egentlig..... skal ta en nøyere titt på det.... skulle ikke tro at en sånn feil kom av dårlig kobling men.... alarmen er jo på, det er bare det at den ikke lystrer fjernkontrollen....... hmmm Da kan det rett og slett være at fjernkontrollen(e) dine holder på å ta kvelden...eventuelt at knappene er utslitt....disse får du byttet.... @lpher Siter Lexus GS300 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
@lpher Skrevet September 12, 2003 Rapporter Share Skrevet September 12, 2003 Originally posted by hatsu ....hvis dere andre har disse "symptomene" "blinklys kvitteringen virker ikke slik den skal, ( som oftest første tegn) Første bud....ta batteripolen av og på...for å åpne eventuelle releer som har hengt seg....om ikke det funker...bruk kodekortet og koble ut alarmen midlertig og oppsøk nærmeste forhandler :) Dette BØR forhandleren sjekke/feilsøke, og komme med konkret forslag til løsning, som en ren service :) Originally posted by hatsu bilen plutselig "dør" midt i rushen, Akkurat det skyldes nok IKKE defa alarmen ihvertfall...med mindre du har en 823X som er koblet av en fargeblind alkoholiker i dårlig humør! :) Originally posted by hatsu eller at du ikke får opp dørene, du får opp men må prøve flere ganger på kontrollen og du har nye sende og batteri må du nok bytte hjernen. Eller huske å progge fj.kont etter å ha skiftet batt på dem :) Originally posted by hatsu Norsk Defa er dessvverre heller ikke feilfri. Har defa på hele bilparken vår og to av 12 har denne feilen... vi har fått fixa problemene.. Sant nok...men etter midten av 98 så er det veeeeldig langt mellom feilene....og av de få som oppstår er det yderst sjeldent det er alarmen i seg selv som f*cker :) @lpher Siter Lexus GS300 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg