Gå til innhold

Defa alarmer...satan?

Ranger emnet

vagen

Anbefalte innlegg

dessverre alpher, det var visst enheten fra defa som er problemet har fått nytt nå og kodinga var heller ikke problem at bilen stoppet plutselig var også defa sin feil, bruttern er autorisert defa montør...dere får møtes og utveksle erfaringer om det, mine problemer er borte og jeg har fått nytt styrenehet fra defa...så det er nok mye "bugs" i defa sine enheter jeg hvet om 2 tilfeller foruten meg også sperra jeg opp øya når jeg leser at på forumet at det er flere som har samme symptomer.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by hatsu

dessverre alpher, det var visst enheten fra defa som er problemet

Har aldri sagt at Defas alarmer er feilfrie... :) jeg sa kun at det er lite feil på de....og flesteparten av feilene er bagateller som folk ikke gidder sjekke opp...

har fått nytt nå og kodinga var heller ikke problem

Helt klart hjernen som var defekt i ditt tilfelle, om det ble bra nå :)

Var vel ikke tilfeldigvis montert rundt 98-99 alarmen din?

at bilen stoppet plutselig var også defa sin feil, bruttern er autorisert defa montør...

Hvorfor har han montert 823 alarm på bilen din da? :)

dere får møtes og utveksle erfaringer om det, mine problemer er borte og jeg har fått nytt styrenehet fra defa...

Tror ikke det er nødvendig :)

så det er nok mye "bugs" i defa sine enheter

Nope...de hadde et par seriefeil før 98-99, men deretter så har det vært stille som i graven på feilstatistikken deres er jeg redd :)

jeg hvet om 2 tilfeller foruten meg også sperra jeg opp øya når jeg leser at på forumet at det er flere som har samme symptomer.:)

2 tilfeller? ....ja da må jo 'alle' defa alarmene som er solgt i de siste årene bare dritt da? :)

Jeg har et tyve talls folk innom hver dag....med 'alarmtrøbbel' hver dag...hvorav kanskje 5% skyldes feil på selve alarmen, og så godt som nesten alle av de igjen har eldre defa alarmer som ble solgt før 91...altså alarmer som burde vært pensjonert for lenge sia :)

Så å si at Defa alarmer er bare dritt....blir for dumt :)

Enda mere så...når det ikke finnes alternativer som er bedre kvalitetsmessig :)

@lpher

Lexus GS300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by @lpher

Da kan det rett og slett være at fjernkontrollen(e) dine holder på å ta kvelden...eventuelt at knappene er utslitt....disse får du byttet....

@lpher

øhh..... alrmen er brukt aktivt i kanskje 2uker tilsammen.... knappene ser ut som de gjør når du tar den ut av eska.......

Blinklyskvitteringen har kuttet ut på min og...... og noen ganger må man prøve ørten ganger for å få opp døra.... og noen ganger går det ikke.... :(

denne defa alarmen har gitt meg mye bryderier må jeg si, nå er det ikke lenge før jeg lager meg ett eget alarmsystem.....

noen flere som vil ha ett? ;)

men takk til @lpher som kommer med mye nyttig info og prøver å hjelpe, men jeg må nok dessverre si at det bekymrer meg at så mange har lignende problemer....... hehe, kom til å tenke på "komiske Ali".... du må ikke dra den like langt som han @lpher..... :D:D:D:D:D "det er aldri noe feil med DEFa, og nei det er ikke amerikanere i Bagdad" :D

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by G60Turbo

øhh..... alrmen er brukt aktivt i kanskje 2uker tilsammen.... knappene ser ut som de gjør når du tar den ut av eska.......

Hvilken defa-alarm er det du har da?

Blinklyskvitteringen har kuttet ut på min og...... og noen ganger må man prøve ørten ganger for å få opp døra.... og noen ganger går det ikke.... :(

Fjernkontrollene dine er vel ikke tifeldigvis av den sorte typen?

denne defa alarmen har gitt meg mye bryderier må jeg si, nå er det ikke lenge før jeg lager meg ett eget alarmsystem.....

noen flere som vil ha ett? ;)

men takk til @lpher som kommer med mye nyttig info og prøver å hjelpe, men jeg må nok dessverre si at det bekymrer meg at så mange har lignende problemer.......

Seriøst....det bekymrer ikke meg når jeg vet hvilke antall som er solgt av defas alarmer...og de få garanti tilfellene de har...blir målt i promille av totalantallet ;-)

hehe, kom til å tenke på "komiske Ali".... du må ikke dra den like langt som han @lpher..... :D:D:D:D:D "det er aldri noe feil med DEFa, og nei det er ikke amerikanere i Bagdad" :D

Carefull now...

@lpher

Lexus GS300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

øhh.....

Alarmen funker jo dårlig hvis det er en treskalle som har "strødd" den inn i bilen. :) Min brors defa tok kvelden pga det, forrige eier som hadde, øh, "montert" den. Altså det hjalp ikke å kople den skikkelig etterpå, da den 1. elendige monteringa drepte den.

Ein dumstut trur vël om alle som helsar blidt.

Han merkar slett ikkje dei legg snarer for han, om han sit i hop med dei lure.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Skaftetryne

Alarmen funker jo dårlig hvis det er en treskalle som har "strødd" den inn i bilen. :) Min brors defa tok kvelden pga det, forrige eier som hadde, øh, "montert" den. Altså det hjalp ikke å kople den skikkelig etterpå, da den 1. elendige monteringa drepte den.

Hender ofte at vi får inn 'cowboy-monterte' alarmer for 'ny-installering' ihvertfall :)

Originally posted by Corfic

Har mista den ene fjernkontrollen min.... hvor får jeg ny og hvor mye koster dette...... kjekt og ha 2 fjernkontroller

Vi, http://www.bilradiospes.no, selger de ihvertfall for 359,- pr. stk. med batteri....fiks ferdig programmert om du ønsker det.

MEN om du har en eldre defa (Spectra) alarm type.....(kjennetegnes ved større sorte fjernkontroller)...så koster de en god del mer...er jeg redd :)

Med 2 fjernkontroller og batteriskifte ca. 1 gang i året så er du godt sikret ja :)

Originally posted by TG1

jeg har hatt Defa i alle tre bilene jeg har hatt... to av dem har kanskje @lpher installert....? ihvertfall er de installert der han jobber

no problems at all!

LOL :) Takker for tilliten, men alarmene blir hos oss montert av sertifiserte montører....og jeg er kun en 'simpel' selger :D

TG1: ...og det skulle det mot formodning bli noe kødd...så vil jeg gjerne høre det! :)

@lpher

Lexus GS300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by erbe

Jeg har hatt 2 defa, 1 laserline og 2 enforcer, de 3 sistnevnte har jeg aldri hatt problemer med...

Vel...vi solgte defa og enforcer side om side i flere år....sier bare en ting....enforcer's alarmer holder du langt unna meg og mine biler ihvertfall ;-) ...men Enforder's Keyless løsning (kun fjernstyrt sentrallås, ikke alarm) er faktisk veldig god ;-)

Laserline kjenner jeg ikke til...men det høres jo veldig postordre ut da spør du meg ;-) ...har de FG-godkjenning foresten?

@lpher

Lexus GS300

Lenke til kommentar
Del på andre sider