Gå til innhold

Problem med btr?

Ranger emnet

wunderbaum

Anbefalte innlegg

Hørt med torshov og hellanor.. Er tomt på lageret i norge så det må komme fra utlandet.

Men hvorfor er det da to ledninger til denne tempgivern? og kun en i bruk?

Fant temp givern til hjernen.. Er vel den med sånn kontakt som det sitter på dysene..

x 87 laurel 2.4

x 78 242 turbo

x 96 106 rallye

x 85 740 tic

66 ford falcon futura

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørt med torshov og hellanor.. Er tomt på lageret i norge så det må komme fra utlandet.

Men hvorfor er det da to ledninger til denne tempgivern? og kun en i bruk?

Fant temp givern til hjernen.. Er vel den med sånn kontakt som det sitter på dysene..

Synd da... prøv å pusse godt på gamleføleren din, puss vekk all dritt på blokka der den skal sitte, stram godt til og prøv igjen...? er verdt et forsøk hvertfal.

tempgiverene til 700 og 900-serien har IKKE jordinga si via motoren, og da trengs det 2 ledninger inn (jordes et annet sted). Men hvis jordinga er i blokka, så trenger du bare + inn på føleren, og da er det greit med 1 kabel, noe jeg mener bestemt 240 har på instrumentføleren sin. Men til sprutet skal det være samme føler på 200,700 og 900 med LH 2.4

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå spytter den og freser noe helt jævelig... Jeg skal ta turen inn til bilia på økern lørdag morgen.. Da kan jeg montere bankesensor og se om det hjelper. Den er jeg ganske sikker på er deffekt men nå lurer jeg på om lmm er på bærtur også.. Hvis begge er defekt må jeg leve på vann og brød fram til neste lønning :shake

x 87 laurel 2.4

x 78 242 turbo

x 96 106 rallye

x 85 740 tic

66 ford falcon futura

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er samme motstand uansett hvilken pinne du velger virker det som, brukte original tempgivern fra LH2.4 på datasprutet mitt.

Ja, 240 har bare en pinne på tempgiver til instrumentet, og en tar jord via karossen. Tror ikke det er noe annerledes med 7/900 når det gjelder jordinga blokk..

Hva mener du med + inn på tempgivern? vil jo brenne opp da det er negativ jording i blokk og topp.

Og forresten, ikke stram til med følelsen, det skal være moment på bankesensoren så den ikke måler feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, 240 har bare en pinne på tempgiver til instrumentet, og en tar jord via karossen. Tror ikke det er noe annerledes med 7/900 når det gjelder jordinga blokk..

Hva mener du med + inn på tempgivern? vil jo brenne opp da det er negativ jording i blokk og topp.

Selvsagt er ikke batteriets (+) direkte til jord via motoren... da brenner jo allt opp som du sier, og man får i praksis ingenting ut av kretsen. Men,du har jo tempgiveren som står i mellom + og -. Tempgiveren er en motstand, som endrer motstanden i den sluttede kretsen mellom "+" fra instrumetet og til "jordinga (-)" i karosseriet, og endrer derfor strømstyrken i kretsen, som igjen gir utslag på instrumentet i form av at nåla flytter på seg ettersom motstanden i kretsen går opp(motor blir varmere). I Tilleg er det selvsagt lagt inn en maks-ampere instrumentet klarer å gi ut til føleren, så ved en kortslutning så brenner ikke ledningen opp :) Vil tro man kan teste dette ved å sette den kabelskoen som 200'ene har direkte til jord fra feks varm motor... du vil få utslag på at motoren er dødskald, nettopp pga det ikke er noen motstand, og instrumentet viser max kald.

Poenget mitt er at 700 og 900 motorene har ikke jordinga direkte via blokka, ellers hadde det ikke vært noen vits i å ha 2 ledninger inn til føleren.

Jeg har ikke undersøkt hvor den andre ledningen går i haynes-håndboka, men det kan en luring sjekke ut hvis han vil :) Står definitivt der.

Wounderbaum; Good luck man! Ps!; LMM burde du sjekke mekonomen for... koster en del mindere enn volvo. -016 skal den slutte på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer.. men nå har jeg faktisk montert en ny bankesensor og bilen er fortsatt ikke bra. Jeg kjører 0,8 bar :rockets og skulle egentlig kjørt 1,3+/- nå

Neimen faen da!:watchout sier diagnose-uttaket noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du prøvd å sjekke tenninga di med strobelampe da? bare for å ha kontrollert den... Er hvertfal sikkert at tenninga di ikke følger helt med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider