Gå til innhold

Vectra, den vinrøde perle! Unggutten er i gang igjen s.22

Ranger emnet


Opel-guy

Anbefalte innlegg

  • Svar 339
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Her er en ny update :)

Var ei kjerring som ringte meg for et par dager siden og ba meg sende 1300,- på en konto på grunn av toll på frontfangeren.. da ble jeg veldig irritert for det er mye penger for meg, så gruer meg til å høre hva felgene kommer på :/

Driver også å mekker litt på eclipsen til muttern om dagen, driver å skal montere nye lykter.. engle øyne :) og da måtte jeg ha av hele frontfangeren og det var et skikkelig herk å drive med.. japse biler er noe dritt å mekke på altså.. Her er et bilde..

 

DSC00145-2.jpg

 

Fikk også et veldig hyggelig besøk av Tore Opseth med calibraen sin her om dagen.. Han hadde med seg bakrutesenkeren og ville samtidig ta en titt på prosjektet :)

 

DSC00146-1.jpg

 

Måtte så klart prøvemontere den for å få en anelse av hvordan det vil bli..

 

DSC00147-2.jpg

 

DSC00148-2.jpg

 

Har i helga tatt av forskjermene for å lete etter mer rust og så det skal bli lettere å komme til for å sveise.. men er fortsatt tom for gass dessverre.. Var ikke mye rust jeg fant men det som var har jeg tatt meg av allerede..

 

Høyre side..

DSC00151-3.jpg

 

Litt overflate rust på kanalen..

DSC00153-1.jpg

 

pusset ned og malt på rustbeskytter.

DSC00159-4.jpg

 

Venstre side..

DSC00154-2.jpg

 

DSC00156-2.jpg

 

DSC00158-3.jpg

 

DSC00157-2.jpg

 

Det var alt til nå :) skal se hva jeg får gjort i morgen så er ikke sikkert det tar så lang tid før det kommer en ny update ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

smedsrun: ja, kommer update nå :)

 

-Supraguy-: takk :) nei det er rustbeskyttelse fra biltema faktisk. Er en kamerat av meg som driver å bygger opp en Manta A som sa den fungerte veldig bra. Og billig er den også :) jeg er hvertfall veldig fornøyd med den til nå!

 

da jeg kom hjem fra skolen her om dagen lå frontfangeren innpakket i garasjen, brukte ikke lang tid på å ta fatt i en kniv å fjerne all embalasjen.. Jeg ble veldig fornøyd, så jeg stakk rett ut i verkstedet og prøvemonterte den..

 

DSC00161-2.jpg

 

DSC00162-1.jpg

 

DSC00165-2.jpg

 

DSC00166-2.jpg

 

Jeg tror ihvertfall det vil bli seendes veldig rått ut når alt er ferdig og lakkert :D Har aldri sett en norsk vectra med slik front før jeg ihvertfall ;;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så ulik M3-fangeren til BMW,kan bli tøft å se det :D

Gleder meg til å se bilen klar,Marseille rød som er det originale navnet på fargen.Fineste fargen vectra har hatt lenge, er nydelig in real life :)

Pappa hadde en slik, vectra a i Marseille rød,ikke like styla som din,men likte faktisk den bilen :)

 

Lykke til videre i prosjektet! :D

98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro

93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue

95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso

(X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hansy: ja det er litt bmw m3 preg over den :)tror det kan bli stilig jeg.. mm, er enig i at fargen er veldig pen hvis den er strøken og ny polert ;) takk :)

 

Mikaza: Må ha noe å finne på, på fritiden ;) hehe

Okei det er fint :) trenger nok noe småtteri etterhvert så tar kontakt senere jeg..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Her er en ny update. Har ikke fått lakkert motorrommet enda fordi jeg ikke har fått tatt turen og kjøpt lakk. Men jeg har fått de nye felgene mine :D De var ikke den fargen jeg egentlig kjøpte men det synes jeg nesten var bra. Tror de kommer til å passe bilen bra.. Jeg er hvertfall veldig fornøyd ;D

 

Slik står bilen for tiden da.

DSC00168-2.jpg

 

Endelig har jeg fått fjerna det meste av zink lakken og hatt på noe bedre saker.

DSC00175-1.jpg

 

Også har jeg fresha opp coilen litt da :) her er bilde fra slik det var før:

DSC00169-2.jpg

 

og slik ble den etter litt pussing.

DSC00172-1.jpg

 

Så det morsomste, de nye felgene.. Rial Nogaro 8x17

 

DSC00178.jpg

 

DSC00180.jpg

 

DSC00179.jpg

 

Kommer til å stikke bra ut med 225mm dekk og spacer (a)

DSC00177.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Update :)

 

"17. mai, er vi så glad i" eller kanskje ikke..

DSC00224.jpg

 

pussa rust og hatt på rustbeskytter på begge framskjerma!

DSC00226.jpg

 

Sparkla..

DSC00235.jpg

 

montert neon..!

DSC00236.jpg

 

Kalipperne blir lakkert sølv.

DSC00237.jpg

 

Pussa ned og hatt på rustbeskytter. Blir lakkert sølv for å friske opp litt bak felgen :)

DSC00239.jpg

 

Begynt å fikse hekkskjørtet.. her har jeg kappet ut biten til høyre!

http://i90.photobucket.com/albums/k244/switc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja du har helt rett i det du sier der men jeg har et stort problem og det er penger.. Har ikke jobb og blir ikke så mye av å jobbe hjemme..pluss at jeg skylder fattern over 10 000 som jeg driver å betaler tilbake! Og derfor må jeg gjør det jeg har mulighet til å gjøre imens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår