Opel-guy Skrevet Januar 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2007 Jeg er en 16 år gammel gutt som kjøpte meg en ganske fet opel vectra a 1991 mod i høstferien med full rieger styling, men den var ikke 100% strøken. 203 000 km, med c20xe motor, den er chippa, har powerfilter og 2,5" effektanlegg fra katalystor og ut. Er ca 170-175 hk i den men skal bli litt mer. Senket 60mm forann og 40mm bak. Liten spoiler. Hele interiøret er blitt byttet til vectra 2000 interiør, lakkerte interiørdeler, hvitt rieger instrumentpanel som lyser grønt, 17" felger( 215/40/17 ) , den har baklykter og bakplate fra vectra turbo modellen, alle fire side rutene er sota, opel racing merke i bakruta, racing pedaler, shortshift girkasse, soltak og litt mer som jeg ikke gidder å nevne.. Jeg måtte ut med 31 000 ,-. Så nå tenkte jeg at jeg skulle lege ut en liten tråd om "prosjektet", kommer til å bruke god tid på den ettersom at jeg ikke får lappen før om et og et halvt år. skal for det meste pusse den opp så den blir helt strøken men skal også bygge meg et bra stereo. Fulgte med focal utopia frontsett og bolt forsterker til frontsettet da jeg kjøpte den, bolt forsterkeren er til salgs forresten! Planene: *Sandblåse all rust og lakke over *Rustbehandle gulvet *Lakkeres opp igjen (original farge) *Fikse sprekkene i frontleppa *Lakke opp igjen frontleppa *Rette ut bulkene som er over høyre hjulbue *få tak i calibra turbo plugger så den går renere på tomgang *Sote opp igjen høyre sidevindu foran *Sote bakruta *Sote øverste del av frontruta *Fikse skade på høyre framfelg *Bygge stereo (2 stk. pioneer subber på 3000 watt og 2 forsterkere til hver sub og anlegg i hattehylla, focal frontsett) *Lakke opp igjen noen deler i interiøret som er blitt slitt *Luftinntak på panseret *Lakke noen deler i motorrommet *Stabstag *Ny girspak *Større og penere powerfilter *Nytt varmeapparats register *Plane toppen *Fjerne katalysator etter at den har vært på eu-kontroll :P *Sette på tåkelys *Muligens neon kit under bilen og litt innvendig *sy igjen hullet bak framsetet. Kom gjerne med forslag om hva mer som kan gjøres ;) Slik den var da jeg fikk den: Så begynte jeg å mekke litt : Prøvde noen felger jeg hadde liggende for å se om de passet bedre. det er de som sitter bak. Fant ut at de som satt på fra før var penere. Slik ser bilen ut utvendig nå. Fjernet stylinga. Fjernet trekket over hattehylla og fant ut at det var ganske møkkete. Til høyre har jeg vasket det, ganske stor forskjell for å si det mildt :P Begynt å demontere innvendig. Tatt ut førersetet og demontert midtkonsoll og litt mer! Også har jeg satt på nye pedaler da! Så var den nesten helt ribba innvendig. De belteputene skal jeg ikke bruke da, hadde de bare liggende :P Bagasjen er blitt støvsugd. Skal få seg en liten rustbehandlig den også! Har begynt å sandblåse litt grovt..! Bulkene :( Ser nesten verre ut å bildene enn det egentlig er! Kjøpte meg hattehylle høyttalere for usle 300 kr (brukt/som nye) på 500 watt... monterte focal høyttalere i framdørene. Satt i hattehylle høyttalerne i hattehylla og testet ut hvordan den ville se ut på forsterkeren til frontsettet oppå, den er ikke festet på bildet men har festet den nå etter nøyaktige mål ;) Så begynte arbeidet inne i bilen.. Har gjort det samme på andre side. Så vidt begynt på bagasjerom. Bagasjerom etter en kraftig oppussing, ferdig! Var jeg en tur på Gatebil messa i Lillestrøm og handlet inn litt stæsj for tusenlappen :) Digert powerfilter, grønt neon lys som skal puttes over beina på begge sider foran, og noen små og tøffe scoops til panseret..! Her ser dere hvor stort powerfilteret er! Forskjell på nytt og gammel powerfilter! Begynt litt på taket =) Venstre hjulbue bak!! Venstre kanal ferdig sanblåst og nesten ferdig pussa! Etter to lakk med rustbeskytter/primer.. Her skal det sparkles! jau...! Skaden på felgen som må fikses..! Siter Opel Vectra A prosjekt : http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=154015 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsbusa Skrevet Januar 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2007 Se der ja, ikke verst! Samme farge som på Vectraen jeg hadde, har en tendens til å bli seende matt ut den fargen. Lykke til videre, og fortsett med mange slike bilder!:) Siter -Subaru Impreza WRX "STi" 01' -Subaru Impreza WRX 01' http://www.dlgracing.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opel-guy Skrevet Januar 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2007 Takker :) Dessverre har pc'n min klikka nå så må prøve å få fikset det i løpet av den nærmeste tida, har fått gjort en god del arbeid og har masse bilder som skal legges ut så fort pc'n funker igjen! Siter Opel Vectra A prosjekt : http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=154015 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kadett_c Skrevet Januar 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2007 Ser bra ut dette ja!:) fortsett med bilder, det liker vi alle :D Siter *1995 Opel Astra* *1986 Mercedes Benz 300E W124* X*volvo 240GL 1990* SOLGT X*Opel kadett c, 20se 1978 prosjekt* SOLGT x*1980 Honda civic 1.3* vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opel-guy Skrevet Januar 5, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2007 :) Har drevet å mekka i noen timer nå og fått sjekka hjulromma foran, fant litt rust på høyre side, skal ut nå og prøve å få satt bilen på bukker ;) Blir mekking mesteparten av helga tipper jeg, så skal prøve å få gjort en del, men må prøve å få fiksa min egen pc snart ;/ Siter Opel Vectra A prosjekt : http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=154015 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opel-guy Skrevet Januar 5, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2007 Nå har jeg fått satt bilen opp på bukker, men vi hadde visst bare 2 bukker hjemme så satt de opp bak.. Må vel ta meg en tur på biltema etterhvert og få skaffa meg 2 nye bukker...Har sjekka hjulromma bak nå og de så veldig bra ut :D fant bare 2 bittesmå rustflekker på venstre sida.. Understellet ser også veldig bra ut... Tatt masse nye bilder! Siter Opel Vectra A prosjekt : http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=154015 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opel-guy Skrevet Januar 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2007 Er det noen som har forslag om hva jeg bør gjøre med bulkene? Jeg vurdere å skjære ut det området som er skada og sette (sveise) på et nytt.. Det virker som det er vanskelig å få rettet de opp igjen! Siter Opel Vectra A prosjekt : http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=154015 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fiesta_xr2i Skrevet Januar 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2007 prøv å rett de først , sjekk bilen for rust ved fjærfestene bak på bilen Siter 2001 mondeo Tddi stv 87/91 sierra cosworth 4x4 x 92 fiesta xr2i 1,8 16v x 88 sierra sedan x 90 sierra combi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opel-guy Skrevet Januar 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2007 prøv å rett de først , sjekk bilen for rust ved fjærfestene bak på bilen okei :) takk for tips! Siter Opel Vectra A prosjekt : http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=154015 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest jann2907 Skrevet Januar 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2007 blir bra detta :) blir god som gull denna ;) hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mordach Skrevet Januar 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2007 Gratulerer med fin førstebil! Bra med masse bilder, ser ut som et flott prosjekt dette! Du kommer nok til å ha en strøken Vectra når du har fått lappen... ;) Lykke til videre med prosjektet! Siter - I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard. - Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool. '95 Audi Coupé ACE (x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opel-guy Skrevet Januar 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2007 Tusen takk :D Men nå kommer det ENDELIG en update. Har skjedd mye siden sist.. Nå er nytt vamreapparats register bestilt, kommer innen et par dager. total pris på det ble 1094 ,- inkludert frak. Bestilte fra carparts.no Orker ikke å skrive alt jeg har gjort men har skrevet en liten beskrivelse ovenfor en del av bildene hvertfall.. Frontlykter og grill er tatt av. Gamle varmeapparats register og girstang som skal skiftes, har også drevet med litt rustbehandlig. Dørene er teipet igjen 100% Batteri, spylevæske beholder og kjølevæske beholder er tatt ut. og her er grunnen, ser ikke ut. har begynt å pusse litt på spylevæske beholder Slik blir det seendes ut med det nye filteret, er ikke montert enda. rustarbeid. Nå er venstra hjulbue bak rustbehandla og grunna med zink lakk. Avmerket område skal kappes av og sveise på nytt.. Fant litt rust under panseret også :/ Så var bilen endelig på bukker. Så kommer noen bilder av alle hjulromma, har merket av de områdene det e rust på noen av bildene men er jo ikke vanskelig å se heller! Høyre bak venstre bak Høyre foran Et til høyre foran venstre foran Understellet, ser veldig bra ut til nå.. har jobba litt med det. Den som hadde bilen før forrige eier skifta hjulbuer bak og smørte inn høyre siden med skikkelig rustbeskyttelses middell, MEN Ikke på høyre sida :( og da blir det sånn. Eiern med drill og stålbørste ;) Så tok jeg ut radiator/vifte. Litt bedre plass nå. Sideblinkers er fjernet, har maskert rundt hullet på grunn av litt overflate rust Det neste jeg gjorde var å fjerne antenna ;) Så fjerna jeg en liten chrom dings som satt på høyre side, aner ikke hvorfor den skal være der. under den skjulte det seg også litt rust. Taktrekket har jeg tatt ut. jaggu meg så satt det en sigarett i taket under trekket også lol fjerna rust, hatt på zink lakk og til slutt karosseri beskyttelses masse. Mer rust arbeid. Deretter tok jeg ut bak fjørene. Over de skjulte det seg altfor mye rust :( Blir mye sveising her gitt :/ blir bare verre jo mer jeg arbeider med det. venstre side høyre side Håper på masse tilbake meldinger nå (a) Siter Opel Vectra A prosjekt : http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=154015 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Supraguy- Skrevet Januar 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2007 Pent og grundig arbeid! Ekstremt de vectraene ruster. Ser ut som du får tatt knekken på det meste nå. Er det så ille at du må kappe ut fjærfeste og rustsveise under? Siter - Kadett C 20set 79' - Mercedes E300 86' Selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MiniHansen Skrevet Januar 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2007 Pent :win Fortsett slik Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opelmaffian Skrevet Januar 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2007 Pent og grundig arbeid! Ekstremt de vectraene ruster. Ser ut som du får tatt knekken på det meste nå. Er det så ille at du må kappe ut fjærfeste og rustsveise under? Hehe det måtte jeg på den første min å, men så kommer jeg over 95' så første bilen ble vrak... Bil nr 2 var nesten ikke rust på, ikke noe når jeg hadde gått overr den.. Stå på kid'n! :driving Siter 05' VW Caddy 1,9TDI 99' Vectra 1.8i 16V STV 95' Vectra 2.0i 16V - Spiker 91' Vectra 1.8i 8V - Spiker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg