Gå til innhold

skadet/kræsja Volvo 740

Ranger emnet


_Sjakalen

Anbefalte innlegg

Heisann folkens!

Denne tråden blir sikkert stengt med en gang, men jeg har en bønn til de som leser den:

 

Kompisen min gjorde verdens største brøler ikveld.

Han var på Shell, fylte bensin på sin 1986 Volvo 740 Turbo, og skulle hjem. Han ser seg for til høyre ut på riksvegen,men glemmer å se til venstre. Der kommer det en brøytebil.

 

Heldigvis kom han ikke så fort, så han traff bakdekket på brøytebilen. Brøytevogna kjørte over panseret og ut på siden på skjermen. Skadene er følgende:

 

- Panser

- Hovedlykt

- høyre forskjerm

- Høyre innerskjerm

- Støtfanger

- 740 add on leppe

- radiator/intercooler feste

- Turboluft-filterboks

 

Blekkmessig er det verst. Rammevangen er bøyd nedover, innerskjermen er nok skrot, men bilen skal reddes!

 

Jeg skriver dette med en gang, dette er IKKE en kjøp salg tråd. Dette er en bønn. Fra en desperat sjel.

 

Er det noen, noen som helst, som kan hjelpe meg? Jeg har prøvd mange mange mange mange steder, men ingen har deler. Hvis noen har deler å donere, blir jeg overlykkelig, om noen vet om folk som selger/gir bort/skaffer, blir jeg også overlykklig. Bilen er hvit.

 

Moderatorer kan gjerne sperre tråden, og klistre den,men VÆRSÅSNILL ikke slett. Jeg ber alle, hjelp meg, og kameraten min.

 

Ikke skriv noe her, om det er kravet fra moderatorene, men send meg PM, kommenter gjerne det som har skjedd, men ikke si noe mer som får de til å stenge denne! Jeg skal skaffe bilder, men hjelp meg.

 

Det er mer enn en bil det gjelder, det gjelder også i et større kretsløp debutstart i Volvo Original med 242'n vår.

 

I Volvo's navn, hjelp 2 stakkarer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om rammevangen er bøyd nedover!? og bilen er overkjørt av en brøytehenger?? er mitt råd å kjøp en ny bil, og flytt over.. om det er så store skader som det høres ut som kommer du til å lage 4 hjulspor i snøen, da er det bedre å flytte over deler.. er ikke så mye jobb som det kansje høres ut som, min bil har jeg hatt så å si ALT i deler å sammen igjen, og den har (omtrent) til enhver tid vært kjørbar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis rammevangen er bøyd må den inn til et godkjent karosseriverksted og plasseres i jig for å kontrolleres, rettes og evt kappes/sveises. Det er såpass dyrt at det kan jeg si deg nå at det ikke er verdt det.

 

Fordelen med skaden din er at du kan søke om bytte av rammenr. Dvs. kjøp en 740 med havarert motor eller noe billig fra sverige og flytt over ALT fra den du har over på den mye (motor, drivverk, understell, interiør). Dette vil bare koste momsen på bilen fra sverige og en liten avgift til staten. Om bilen du tar inn er en 1993-modell har det ingenting å si... :D

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må rette meg selv. Det var ikke en brøytebil, men en hjul-laster... Noe som ikke gjør saken bedre;) Skaden blir rettet opp. Allerede ordnet, men VELDIG manko på deler...

 

Knipse noen bilder ;) for dette hørtes jo bare enda mer ekstremt ut :hvaskjera :drive2

 

Sånn svær gul hjullaster?

- Volvo V70 2,4D 130HK 2004

x VW Touran Trend. 1,9TDi 2005 Solgt

x Volvo 940 B230FK 1997 Solgt

x Volvo 740 B230F 1991 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja, det er helt ekstremt.. utrolig at det gikk så bra.. Ja, en sånn diger gul hjullaster, sånn kembo diger;) Han som kom bak 740'n sa at det var på nippet til at hjullasateren gikk over ende, så godt gynget han... Bilder kommer, har bare ikke strøm på kamera!!!

 

 

 

Men noen som vet om deler??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis rammevangen er bøyd må den inn til et godkjent karosseriverksted og plasseres i jig for å kontrolleres, rettes og evt kappes/sveises. Det er såpass dyrt at det kan jeg si deg nå at det ikke er verdt det.

 

Fordelen med skaden din er at du kan søke om bytte av rammenr. Dvs. kjøp en 740 med havarert motor eller noe billig fra sverige og flytt over ALT fra den du har over på den mye (motor, drivverk, understell, interiør). Dette vil bare koste momsen på bilen fra sverige og en liten avgift til staten. Om bilen du tar inn er en 1993-modell har det ingenting å si... :D

 

 

Man må aldri være negativ;) Se det positive i alt:D Bilen skal i jig og doser. Jeg har innkassert mange tjenester for å få dette til,men bil blir det. Så bilder kommer,den ser fæl ut,men er ikke så ille;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår