Gå til innhold

erfaring med denne? ”SUPER BOOM”

Ranger emnet

crimar

Anbefalte innlegg

Skal du ha noe som er skikkelig billig og bra så hadde jeg tatt en titt på disse:

Kr 1100,- for 10" utgaven og 1200,- for 12" utgaven.

http://www.engenaudio.com/Produkter/Fusion/FEW-12BP.jpg

Disse fungerer bra, og til den prisen er de ett kupp.

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

”SUPER BOOM” HØYTTALERKASSE 12” ifra bilxtra..

http://www.bilxtra.no/pdf/multimedia.pdf

du må lete grundig for å finne noe betydlig dårligere er vel mitt svar.. :P

desuten er ikke dette en sub. kan knapt kalles bass når den ikke går lengere ned enn 50hz, og i tillegg har diskanter (som bare vil lage ulyder og forstyrringer baki der uansett)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ojsann.. her var det mye svar.. jeg har en forsterker husker ikke helt hva, men det er en ganske god 4 kanals, men må kjøpe en spiller..

HAr sinnsykt lite med penger, har kanskje 800-1000 kroner til sub. noen som kan selge meg eller gi meg en link til noe som er bedre så hadde det vært fint..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært veldig nyttig å vite produsent og modell på forsterkeren din. Akkurat som det finnes en hel masse forskjellige basselementer, finnes det også en hel masse forskjellige forsterkere. For å få mest igjen for investeringen din bør det passe til hverandre. En kraftig forsterker kan drive mer tungdrevne elementer, mens man bør velge lettdrevne elementer til en svak forsterker.

Dessuten bør du tenke på at alt dreier seg om kompromisser. Skal du opp i 12 eller 15 tommer må du fire på kvalitetskravene. Skal det være BRA må du ned i størrelse.

For å foreslå litt alternative greier, slik jeg pleier:

Tang-Band W8Q-1071, kr. 590,- pr. stk. fra norske Creative Hifi.

w8q-1071_3.jpg

TangBand 8x12" modell W8Q-1071. Med et aktivt areal tilsvarende en 12 tommer og evnen til å flytte luft som en 18 tommer og like plassbesparende som en 8 tommer, er dette sub-elementet meget godt egnet til smale og elegante konstruksjoner der hvor man ønsker mye skyv og trøkk i bassen. Trippel bølgeoppheng gir membranet god vandringsfrihet og linearitet i hele utsvinget, og vil derfor være et element med riktig god dynamikk og transientrespons.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ville jeg gått for noe lettdrevet ja. Tang-Band elementet ser kanskje kjipt ut, men jeg tror det er et av de bedre kjøpene du kan gjøre i den prisklassen. Ulempen er at det krever litt størrelse på kassa, men små kasser dreper følsomhet uansett. Om du har mulighet til å legge på litt på prisen kan jo f.eks. Sammi MO-15A200-8 15-tommer fra Eltek være et alternativ til 1498,-. Da snakker vi lettdrevet ;):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cadence-elementet du linket til er både dyrere enn Tang-Banden, og flytter etter all sannsynlighet mindre luft. Den har ihvertfall kun halvparten så stor Xmax som Tang-Banden, og skal den klare å holde følge må den ha dobbelt så mye membranareale eller mer, og det tviler jeg sterkt på at den har ;)

EDIT: ikke finner jeg Sd på Cadencen, og ikke tror jeg et sekund på at den har en følsomhet på 93db. Ihvertfall ikke i bassområdet, og det er jo nettopp det som betyr noe.. På Tang-Banden har man ihvertfall en graf å støtte seg til:

w8q-1071_4.jpg

89 db ved ca. 90 hz

Dersom Xmax på Tang-Banden er målt peak to peak stiller den likt med Cadencen, men den er fremdeles billigere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ojsann.. her var det mye svar.. jeg har en forsterker husker ikke helt hva, men det er en ganske god 4 kanals, men må kjøpe en spiller..

HAr sinnsykt lite med penger, har kanskje 800-1000 kroner til sub. noen som kan selge meg eller gi meg en link til noe som er bedre så hadde det vært fint..

KJØP BRUKT!

Du får mye kurrant her til den prisen.. Gikk en demobrukt Hertz ES300 for 500,- for litt siden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vet hvordan det er og ha lite penger, er ikke BARE og kjøpe noe billig fra brukt markede som dere sier..

JO det er det! Hvorfor ikke?

det jeg mente var at han var jo ute etter billige subbere og billigre enn biltema skal vell godt la seg gjøre.. og etter min erfaring dunker det i vertfall.. om det er ren lyd er en helt annen sakk.. men smaken er som baken ;)

Billigere enn biltema er alltid mulig. Det er mulig å tenke hva man får for pengene, og da er det ikke stort ved den biltema basseren. Det beste forslaget til nå mener jeg er 10" Fusion bassen. Ettersom jeg tviler sterkt på at trådstarter kan mekke sammen noe bedre enn den til samme pris!

jeg har en forsterker husker ikke helt hva, men det er en ganske god 4 kanals, men må kjøpe en spiller..

En av de billigste forsterkerne jeg har sett kan vel strengt tatt ikke gå som en ganske god forsterker etter min mening. Ja, alt er relativt og prisen betyr egentlig ikke alt, men hallo?

KJØP BRUKT!

Du får mye kurrant her til den prisen.. Gikk en demobrukt Hertz ES300 for 500,- for litt siden..

Akkurat! Brukt vil jeg absolutt si er tingen... Jeg har handlet ekstremt mye brukt både på QXL (for noen år siden da det var noen bra ting der) og på bilforumet, og har aldri hatt noen problemer.

Lykke til :crazysant:

Mvh Chris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff da.. handlet ei lik kasse på europris en gang, bare fordi den var så billig ;) gav 299,-

spillte IKKE bra i det heletatt. vrengte med en gang man skrudde på! både med stor og liten forsterker..

du finner mye digg på brukt markedet for tiden ;) ville heller satset på brukt med litt kvalitet til samme eller rett over prisen av den "boksen" der :)

Du skriver både her og mange andre steder hvor du IKKE ønsker å handle , lurer litt på hvor DU faktisk handler da , nå etter all erfaringen du har fått. Ikke ta det personlig , men det er slikt denne karen er ute etter, ikke bare slakt og kritikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver både her og mange andre steder hvor du IKKE ønsker å handle , lurer litt på hvor DU faktisk handler da , nå etter all erfaringen du har fått. Ikke ta det personlig , men det er slikt denne karen er ute etter, ikke bare slakt og kritikk.

Tror ikke du vet hvem du hakker på, men det er nå så..

Han har spurt om erfaringer, og for å være helt ærlig trenger man ikke erfaring for å si om dette subben er god eller dårlig.. Det skjønner man utifra pris, spec og bilder.

Den fungerer sikkert til sitt bruk, men jeg hadde nok blitt mer skuffa enn happy hvertfall..

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært veldig nyttig å vite produsent og modell på forsterkeren din. Akkurat som det finnes en hel masse forskjellige basselementer, finnes det også en hel masse forskjellige forsterkere. For å få mest igjen for investeringen din bør det passe til hverandre. En kraftig forsterker kan drive mer tungdrevne elementer, mens man bør velge lettdrevne elementer til en svak forsterker.

Dessuten bør du tenke på at alt dreier seg om kompromisser. Skal du opp i 12 eller 15 tommer må du fire på kvalitetskravene. Skal det være BRA må du ned i størrelse.

For å foreslå litt alternative greier, slik jeg pleier:

Tang-Band W8Q-1071, kr. 590,- pr. stk. fra norske Creative Hifi.

w8q-1071_3.jpg

Dette var jo en fiffig konstruksjon , men det må da være en del feil det som står her. Den er største vei 12" og redusert andre retning i størrelse. Hvordan kan den da tilsvare en 18" i membranareal ???? Det blir jo mere en mellomting mellom de 8" og de 12" da den ikke er rund , altså en litt stor 10". Eller har jeg missforstått ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider