SaSSeR Skrevet Mars 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2008 Maple valley og Sunset Infield er fine til drifting da :) Siter [o]'90 Opel Omega 2.0i [o]'90 Opel Omega 3000 24v [o]'96 Opel Vectra 1.7TD [x]'78 Opel Ascona B 2.2i (2-Dørs) [x]'89 Opel Omega 2.0 16v Turbo "Lille Krokan" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo_fever Skrevet Mars 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2008 tskuba short er jo en jlassiker.:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jahny Skrevet Mars 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2008 Vi kan jo slutte fred og konkludere at å sladde er morsomt uansett 2wd eller 4wd. Drifting derimot, så er jeg enig at rwd er det som gjelder. :) Jeg måtte jo fyre litt oppunder vøtt. :D Nordlending æ da. ;) Siter 13 Toyota Prius + Seven (Taxi) | 01 Audi Ur-Allroad 2,5TDi | 91 Audi 100q 2.3E Avant | 87 VW Transporter 1,6 TD Syncro | 90 Audi 200 20V | 86 Audi 100 CD Avant| 91 Audi S2 | 93 Calibra Turbo 4x4VW Audi Club Norwegen - Troms & Finnmark Lokallag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansien Skrevet Mars 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2008 Hvilke baner er det folk flest drifter i? Da tenker jeg ikke på High-speed drifting med 4WD :) Silverstone grand prix har et par digge "Sladde etapper" silverstone generelt er rå bane for drifting! Siter '09 Ford Ranger '91 Mazda 323 GTX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Holzmann Skrevet Mars 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2008 Tenkte å slenge ut et bilde av den nye driftebilen:) Helt konge å ligge bredt:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Somme Skrevet Mars 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2008 Hei, prøver å laste ned de nye "pakkene" men når jeg skal laste ned med visa kort (prøvd 2 forskjellige) får jeg kan ikke autorisere kjøpet nå? Noe som er galt? er penger på begge visa korta. Siter 89 MB 190E x: Opel Astra. x: sierra x: 5x MB 190E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wrasko Skrevet Mars 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2008 Holzmann, Mustang? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Holzmann Skrevet Mars 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2008 Holzmann, Mustang? Ford Mustang SVT Cobra R :D race oppgraderinger, men ingen overtrykkslading. Og Politidesign:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jock1 Skrevet Mars 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2008 noen som er med ut å kjøre litt?:P add meg, tjock1 :) Siter - Volkswagen golf 1993 1.8GT X 1992 Volkswagen vento 2.0 GT --------------------------------------------- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daskekost Skrevet Mars 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2008 Bare jeg som plages MYE med driftingen? Orginal Bmw M3 e36 er det jeg kjører.. skal jo gå ann til å drifte med det.. noe jeg gjør feil elns? den _MÅ_ jo ikke trimmes(?) eneste måtn jeg får den på ræva er å brekke den.. jaa, jeg har max lufttrykk på bakdekka... men er det no mere instillinger som man må gjøre? noen tips? -frustrert nordlænning- Etter litt lesing fant jeg et par tips skrevet av Momo.. Opprinnelig skrevet av momo Jepp det har jeg. HIV DEN BILEN Litt brutalt sagt, men den har Alt for mye effekt, og alt for stor turbo. Vanskelig å kontrollere med så mye ketchup effekt, dvs at den går fra å ha ganske lite hk til ekstreemt mye på et millisekund. Og da sliter man (når man får denne effekten i en sving f.eks) Kjøp deg en standard supra, også letter du maks, og trimmer moderat (f.eks level 3 cams and valves, air intake og exhaust) UNNGÅ og oppgradere turbo, da får du bare ketchup effekt igjen, jeg oppgraderer ALDRI turbo eller kompressor på mine "seriøse" biler Du vil ha JEVNT med effekt fra bunn til topp på turtallet. Det gjør at bilen gjør som den får beskjed om, uansett turtall (hvis ikke du ligger på tomgang da). Ellers trenger du 2 veis differential og de nest beste hjula! (ikke slicks men den under), mye grep er viktig! Sett diffen din på 100% accel og 100%decel Kjøp også beste senkesettet og bedre bremser.. nå burde du ha en A klasse bil. Så er det bare å begynne på en bane med små svinger (f.eks Tsukuba) også bli flink der, også prøver litt andre baner etterhvert. Øvelse gjør mester Et annet godt tips er å øke luftrykket på hjula bak littegranne Jeg kjører med 2 bar foran og 2.5 bak Siter Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wrasko Skrevet Mars 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2008 Jeg har en del driftere med rundt 150kw.. Jeg slenger ut vekt, bytter til beste clutchen og girkassa (for å få justert 3 giret sånn at jeg får riktig turtall i svinger, og for å få giret fort) Jeg pleier også å stive opp bilen ganske mye med stag, og senke samt stive opp understell og, stivere bak enn foran. Samt 100% sperre acc/deacc. Hjulvinkler må du nesten bare ta på feelinga det og.. Som det meste ellers.. Uansett, er mye mer satsing med bil med lite hk. Må slenge ut for å få kontra inn i svinger, må gire mer, og har rett og slett sjeldent over 120km/t mens du drifter... Tips på motoroppgradering: Kam, høyere turtall tilgjengelig :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansien Skrevet Mars 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2008 Bare jeg som plages MYE med driftingen? Orginal Bmw M3 e36 er det jeg kjører.. skal jo gå ann til å drifte med det.. noe jeg gjør feil elns? den _MÅ_ jo ikke trimmes(?) eneste måtn jeg får den på ræva er å brekke den.. jaa, jeg har max lufttrykk på bakdekka... men er det no mere instillinger som man må gjøre? noen tips? -frustrert nordlænning- Etter litt lesing fant jeg et par tips skrevet av Momo.. Opprinnelig skrevet av momo Jepp det har jeg. HIV DEN BILEN Litt brutalt sagt, men den har Alt for mye effekt, og alt for stor turbo. Vanskelig å kontrollere med så mye ketchup effekt, dvs at den går fra å ha ganske lite hk til ekstreemt mye på et millisekund. Og da sliter man (når man får denne effekten i en sving f.eks) Kjøp deg en standard supra, også letter du maks, og trimmer moderat (f.eks level 3 cams and valves, air intake og exhaust) UNNGÅ og oppgradere turbo, da får du bare ketchup effekt igjen, jeg oppgraderer ALDRI turbo eller kompressor på mine "seriøse" biler Du vil ha JEVNT med effekt fra bunn til topp på turtallet. Det gjør at bilen gjør som den får beskjed om, uansett turtall (hvis ikke du ligger på tomgang da). Ellers trenger du 2 veis differential og de nest beste hjula! (ikke slicks men den under), mye grep er viktig! Sett diffen din på 100% accel og 100%decel Kjøp også beste senkesettet og bedre bremser.. nå burde du ha en A klasse bil. Så er det bare å begynne på en bane med små svinger (f.eks Tsukuba) også bli flink der, også prøver litt andre baner etterhvert. Øvelse gjør mester Et annet godt tips er å øke luftrykket på hjula bak littegranne Jeg kjører med 2 bar foran og 2.5 bak Det med turbo varierer så mye i fra bil til bil. Har et par skrensere i garasjen med feiteste turboen uten at jeg sliter med lagg. (Tips, Sjekk effektkurva når du "monterer" turboen/annen trim, Forsvinner den plutselig i taket er det fy fy trim, men blir den jevn så er det god trim) Kompressor derimot er enda bedre, husker ikke helt hva den heter, men den "beste" kompressoren er utrolig fin å ha i driftebiler da den løfter effektkurva både på lavt og høyt turtall (Mer effekt på lavt turtall = mer morro rett å slett, du kan redde sladder der du girer opp for tidlig og sånt) kam er egentlig heller ikke å anbefale så mye av. Du får litt mer HK fordelt på et enda lenger turtallregister. ergo, enda lenger å vente før effekten virkelig slår inn. Hold deg til street oppgradering der. Bedre med masse HK på lav turtall en like mye HK på høy turtall, imo! Innsug, eksos, tenning, drivstoffsystem, blokk og kompressor oppgradering er det du burde satse på når du bygger bil. For fetest lyd så har du race insug og orginalt/street eksos! Når du har en motor som fiser ut rundt 350hk++ så kan du gå over på understellet! Alt av race her, untatt diffen. Denne vil jeg anbefale deg å bruke 1.5 veis diff! dekk så anbefaler jeg deg å bruke sport oppgradering, merke pirelli! Bredde: litt bredere enn orginalt Dim på felg: litt større enn orginalt, men ikke det største felger: Det som blir tøft på bilen? jeg har et grunn oppsett her du kan gå ut i fra: Tires Front pressure: 28psi Rear presure: 25psi Gearing være orginalt, føle deg fram ettervært Alignment Camber, Front: -3.0 Camber, Rear: -2.5 Toe, Front: 0.3 Toe, Rear: -0.3 Front caster: 5.5 Anti-roll bars Front: 20 Rear: 15 Springs Springs, Front: 515 Springs, Rear: 450 Ride height, Front: la være orginalt Ride height, Rear: la være orginalt Damping Rebound stiffness, front: 7,5 Rebound stiffness, Rear: 6,5 Bump stiffness, Front: 5.5 Bump stiffness, Rear: 4.5 Aero Downforce, Front: xxx Downforce, Rear: xxx Braking Balance: 45 Pressure: 120 Differential Rear, acc: 85 Rear, dec: xxx (Her vil dec være 1/2 av acc!) PS: Hjulvinklene _MÅ_ du føle deg skikkelig fram på! kan hende du må helt ned til -1.0 forran og -0.5 bak før du får det til å duge! Dette oppsettet her er det jeg vanligvis går ut i fra når jeg bygger en bil med ca 350hk. Vist du ønsker så kan du få kjøpe et eksemplar av min Wankel drifter, GEN3 RX7, med et sykt godt oppsett som er en god drifter på alt av baner til forza2! :D (De fleste her har nok sett denne på både godt og vondt!) Prisen kan diskuteres! Over til baier problemet ditt: Nei bilen må ikke trimmes, men kan være kjekt å putte på diff og nye fjører så du får stilt på hjulvinkler og laga deg en søt sperre! bytte clutch kan også være kjekt så du får girt litt fortere. Men vist du vil ha den 100% orginal så må du bare satse med livet som innsats ;) Siter '09 Ford Ranger '91 Mazda 323 GTX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olehenri Skrevet Mars 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2008 fikk tips av momo jeg, og har eksperimentert deretter å funnet oppsett jeg kjører best med selv :) bare å prøve seg frem med alt mulig, så får du det til! Siter -- 99`200sx S14A Racing Edition-- 93 200sx S13 - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wrasko Skrevet Mars 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2008 Ang kam, problemet med street oppgradering, eller null oppgradering der, er at du i mange tilfeller makser turtallet på kanskje snaue 5500rpm, og det er veldig lite, og da sliter man ofte pga at man ikke har det lille overskuddet som man kan falle i omdreininger men fortsatt holde sladden uten problemer.. Så jeg vil heller kunne varve 7-8 og holde den på sperra der i starten på svingen. Men smak og behag Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
momo Skrevet Mars 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2008 Jeg skulle jobba som ingamer tuner jeg vett.. og tuna biler for folk og tatt obskjønt mye betalt. Akkurat som ekte tunere :D Siter - 85 Toyota Levin AE86 - F20C - 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.