Gå til innhold

*HASTER* Startproblemer på Ford Scorpio, noen som kan hjelpe?

Ranger emnet

ovlov86

Anbefalte innlegg

Har du sjekket bryteren som kobler ut bensinpumpen ved kollisjon, har slått inn?? den skal ligge i bagasje rommet bak dekselet til baklykten på høyre siden (tror jeg)...

Den koblet seg ut på Sierraen min flere ganger, skulle ikke så mye til. F. eks. et kraftig rykk eller hull i veien var nok til at den koblet seg ut.

-07 Volvo S60 2.0lt

-90 Sierra DOHC(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 11 months later...

Har sjekket en del mer, men bilen sviver fortsatt ikke.

har tatt ut bensinpumpen, og den sviver når jeg kobler den direkte til 12 volt. men kan det svive og fortsatt ikke virke ordentlig? At den ikke greier å levere nok bensin helt fram til motoren liksom?

Har god strøm bakover til pumpen også, så det er sjekket.

Ford skulle ha 4200 for ny pumpe, for de kunne jo ikke bare selge pumpe separat, måtte kjøpe med ny bensinmåler og hele greia.

Dele nr som står på pumpa er:

6443037, og litt nedenfor står det 1113-1.

Hjelp?

[x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX

[x] 1995 Honda Accord 2,0iLS [o] 1991 Volvo 740 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det sentral lås på bilen din?

en jeg kjenner hadde en scorpio stv som ikke ville starte en dag, leita og leita etter feil men ble nødt til og sette bilen inn på ford. feilen var sentral låsen, en micro bryter ellerno som hadde irra i stykker.

høres helt teit ut men kanskje verd og sjekke hvis du har sentral lås.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det sentral lås på bilen din?

en jeg kjenner hadde en scorpio stv som ikke ville starte en dag, leita og leita etter feil men ble nødt til og sette bilen inn på ford. feilen var sentral låsen, en micro bryter ellerno som hadde irra i stykker.

høres helt teit ut men kanskje verd og sjekke hvis du har sentral lås.

Ja jeg har sentrallås... Hvor ligger denne bryteren? Høres ut som en merkelig årsak til motorstopp.. heheh... :notin:

[x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX

[x] 1995 Honda Accord 2,0iLS [o] 1991 Volvo 740 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde et lignende problem med min bil for en stund siden. det viste seg å være fordelerlokket som var ødelagt slik at det kom fuktighet inn. ta av fordelerlokket og se om det er noen svarte streker mellom kontaktpunktene, dette tyder på overledning. hvis dette er tilfellet er det bare å bytte fordelerlokket, koster ca. 200-300kr.

Er litt vanskelig å finne ut om dette er problemet, på min bil funket det hvertfall veldig bra.

Skoda Favorit 1,3

Lenke til kommentar
Del på andre sider