Gå til innhold

Bensincatchtank under bilen?

Ranger emnet

volvo-r-sport

Anbefalte innlegg

Mårning!

Lurer på om noen har andre løsninger på bensincatchtank enn å ha dunken samt pumpa i bagasjen? Tenkte på å lage noe å sette i nærheten av der pumpa sitter originalt... Eller er det veldig dumt?

Evt andre ting jeg kan gjøre for å få bort problemet med at den går tørr hvis jeg tramper til på første med lite bensin på tanken og når jeg spoler rundinger på asfalt...

Noen som har tips eller løsninger?

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker vanlig tankarmatur fra forgasserbil uten pumpe, så har jeg en Facet Red Top matepumpe i bagasjen som gir bensin videre til en bensin-catchtank i motorrommet, der fordeler den seg til 2 Bosch-pumper og inn i fuelrailen. Returen fra railen går også gjennom samme catchtanken og videre til tanken. Dette funker i allefall greit..

- 87' Toyota MR2 MK1

- 82' Toyota Starlet KP60 (rwd)

- 85' Suzuki SJ413 Jordebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, funker å sette matepumpa andre steder enn i bagasjen a? Vil helst ikke dra inn sånt der, da det er en bruksbil som også funker som herjebil...

Da skal jeg prosjektere fram noe rart etterhvert... Grunnen til at du kjører med 2 pumper er for å få nok suppe? Jeg har ei større pumpe nå under bilen.

Men er så irriterende å gå tørr etter en halv runde, ved hardt pådrag i første-andre gir og sånt... Da havner nok batteriet baki og den løsningen der på batteriets gamle plass.. Hvis ingen har andre ideer?

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den så heller ikke dum ut.. Men er matepumpa fra 90 modell 740TIC med B230ft og lh2.4 større enn den fra 92 mod 240GL med b230f motor?

Eller er det samma nummer på de? Skulle ha prosjektert dette her i løpet av den kalde tia...

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider