Solid Audio Skrevet Januar 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2007 Er veødig vanskelig å svare på siden der er forskjell på høyden på de forskjellige merkene.. På min har jeg H&R CupKit 60/40 og det er ikke kjempe lavt og jeg har ikke mye negativ camber.. Kjøper du billige fjører og dempere så blir den mye lavere... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vrtx Skrevet Januar 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2007 Siden du ikke får lappen på 2år som du sier, hvorfor ikke lage deg justering bak så slipper du problemet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
heismann Skrevet Januar 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2007 Jeg tror jeg skjønner hva dere mener med negativ camber, men går det ann at dere forklarer det på en kort og enkel måte? Siter Bmw 1989 e30 316i Bmw 1999 e46 323ci Bmw 1998 e46 320i Bmw 1987 e30 320i - 325i prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ha|||on Skrevet Januar 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2007 Angående eksentriske foringer: Jeg har lest at disse har det med å løsne og dreie seg rundt slik at man over tid får veldig merkelige hjulvinkler. Noen anbefalte å sette disse inn med et spesielt stoff for å "lime" foringene til metallet. Er det noen som vet noe om dette? Siter Et smil i trafikken er den beste taktikken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vrtx Skrevet Januar 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2007 Angående eksentriske foringer: Jeg har lest at disse har det med å løsne og dreie seg rundt slik at man over tid får veldig merkelige hjulvinkler. Noen anbefalte å sette disse inn med et spesielt stoff for å "lime" foringene til metallet. Er det noen som vet noe om dette? Bakre bærebruforing foran du tenker på regner jeg med, disse er for å øke castervinkelen. De eksentriske foringene leveres i to deler per side. vil tro at de vil løsne etterhvert ja så jeg ville limt det hadde jeg vært deg. aldri hørt at det har skjedd noen men hvorfor ikke gjøre det for sikkerhetsskyld ? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ha|||on Skrevet Januar 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2007 Bakre bærebruforing foran du tenker på regner jeg med, disse er for å øke castervinkelen. De eksentriske foringene leveres i to deler per side. vil tro at de vil løsne etterhvert ja så jeg ville limt det hadde jeg vært deg. aldri hørt at det har skjedd noen men hvorfor ikke gjøre det for sikkerhetsskyld ? :) Det var foringene til bærebruene bak jeg tenkte på, de i bakkant av de framre bærearmene er etter hva jeg har lest problemfrie. :) Bak kan man kjøpe fire eksentriske foringer til bærebruene. Ulempen er at man både justerer spissing og camber når man monterer dem, så det er visst litt pes å få satt dem riktig. Når de attpåtil løsner etterhvert er jo ikke det noe særlig. Alternativet er å sveise inn camber/spissingsjustering á la E34 i traversen, men det er endel jobb. Traversen må ned og "ørene" må kappes av osv. Til gjengjeld blir det enklere å få justert. Hva med å heve baktraversen? Kanskje det går å sette de fremre foringene opp ned, og sette inn en eksentrisk foring til diffen? Siter Et smil i trafikken er den beste taktikken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reset Skrevet Januar 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2007 Siden du ikke får lappen på 2år som du sier, hvorfor ikke lage deg justering bak så slipper du problemet? jeg er ikke så flink med sånn Siter Fotgjenger! ca 4 uker igjenn.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reset Skrevet Januar 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2007 Jeg tror jeg skjønner hva dere mener med negativ camber, men går det ann at dere forklarer det på en kort og enkel måte? mye negativ camber! betyr at hjulene står slik /-\ Siter Fotgjenger! ca 4 uker igjenn.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
heismann Skrevet Januar 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2007 takker :) Siter Bmw 1989 e30 316i Bmw 1999 e46 323ci Bmw 1998 e46 320i Bmw 1987 e30 320i - 325i prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelhans Skrevet Januar 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2007 må jeg ha kortere dempere hvis jeg senker min 60/40? jeg har full rieger styling og skal ikke mye senk til før det subber tror jeg. noen som har noen tips til senk? Siter 87' Bmw 325i Rieger Styling 79' Kadett C 65' Kadett A Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW-4-EVER Skrevet Januar 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2007 må jeg ha kortere dempere hvis jeg senker min 60/40? jeg har full rieger styling og skal ikke mye senk til før det subber tror jeg. noen som har noen tips til senk? Når jeg kjøpte min E30 GTS var det 80mm rundt hele. Da var den "rett" eller nesten lavere bak noe som ikke ser bra ut og det var utrolig lite som skulle til før jeg subba. Byttet til 60/40 fjærer (husker ikke merke) da fikk den det riktige "stuke" og subbet ikke så ofte. Min menig er at E30 med GTS kit ser ikke bra ut om den ikke er skikkelig lav, så 60/40 er helt greit. Å ja du burde ha korte dempere, er jo like greit å bytte når du først driver på.... :driving Siter -Strøken BMW 320i (bruksbil) Ser etter s50 motor (e36 m3 3 liter) noen som har?? -Volvo 240 89mod (solgt) -BMW E30 323 rieger GTS (solgt) -Golf 2 90mod (solgt) -Honda NSR 125 (180ccm) (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ha|||on Skrevet Januar 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2007 60/40 er helt greit hvis du lesser opp bilen med Rieger og stereo... Dersom bilen skal lettes blir det for høyt! ;):D Siter Et smil i trafikken er den beste taktikken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.