Gå til innhold

hva som feiler bluebirden min???

Ranger emnet

AudioX

Anbefalte innlegg

16 desember i fjor hadde eg prøve skilter på blubird Turbo SR'en min, å parkerte den i garagen når eg hadde kjørt for dagen, å på nyttårsaften da eg skulle starte den så lystret den ikke, vridde om nøkklen men ingen verdens ting skjedde, ikke en lyd, så eg tenkte at kansje kulden hadde tatt knekken på batteriet, å i går skulle eg prøve igjen, å ingen ting skjedde, så tok eg batteriet fra toyotaen min som startet fint samme dagen i går, å satt den i bluebirden, å vridde om nøkkelen, da startet den helt fint uten problemer, me nseinere på kvelden i går eg skulle prøve igjen så kom bare instrumenten lysene/hoved lysene på å et lite klikk å en gnist fra den negative polen men den startet ikke!? så mitt spørsmål e enkelt, ka som feiler bilen?? :hvaskjerakortsluttning noen steder??

bilen e en Nissan Bluebird Turbo SR 1,8L

håper noen kan hjelpe meg med noen svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke sikkert det holder du...

Kjørte du mye med bilen?

Kan være at dynamoen din er def, så den lader ikke batteriet igjen.

Sjekk også alle kabler, jordinger osv, sjekk etter krypstrøm. Sørg for at nøkkelen er vridd på AV, så ser du etter om noen lys lyser svakt, innvendig, inni hanskerom, bagasjerom og lignende. Kan være noe som lyser/stjer strøm, uten at du vet det!

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjørte den noen timer...men tror ikke det e noe som stjeler strøm, sjekket etter men fant ingenting, har nettopp sittet batteriet på plass igjen etter et døgn med lading, kansje det e ferdig å helt dødt, men ka forklarer klikke lyden å gnisten på negative polen? har pusset polene å klemmene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjørte den noen timer...men tror ikke det e noe som stjeler strøm, sjekket etter men fant ingenting, har nettopp sittet batteriet på plass igjen etter et døgn med lading, kansje det e ferdig å helt dødt, men ka forklarer klikke lyden å gnisten på negative polen? har pusset polene å klemmene

klikket er innslaget på starteren (releet som legger inn hovedstrømmen til starteren), og ettersom de gnistrer på minuspolen, så får den ikke nok strøm til og trekke motoren rundt.. kjenn på kabelen, og du vil kjenne den er varm pga effekttapet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider