Gå til innhold

Golf som bruker unormalt mye vann!

Ranger emnet

DB7 Vantage

Anbefalte innlegg

Heisann

Golfen til en kompis av meg har i det siste begynt å bruke en del vann... Den lekker ikke fra motor, men det må etterfylles ca. en halvliter i uka og da blir bilen kjørt ca annenhver dag... Dette kan vel umulig være normalt:wonder: Problemet har vart fra november/desember, og hva kan dette komme av? Er det bare å konkludere med gåen toppakning eller noe i den duren med en gang:shake ?? Bilen er en 1990 modell Golf 2 CL 1,3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En helt vanlig (et av en milliard vanlige) feil på VW er at det lekker litt vann ut av de plastflensene inn på motor da de fort blir uplane. Prøv å plane disse samt skifte o-ringer på dem først dersom du er i tvil.

2008 Skoda Octavia RS 2.0 TDI

1998 Ford Mondeo 2.0 16v

1995 Opel Astra 2.5 V6 24v Caravan

1992 Honda Prelude 2.0 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En helt vanlig (et av en milliard vanlige) feil på VW er at det lekker litt vann ut av de plastflensene inn på motor da de fort blir uplane. Prøv å plane disse samt skifte o-ringer på dem først dersom du er i tvil.

Stemmer! Og det at de blir uplane er som oftest et resultat av at det har blitt brukt feil kjølevæske (Blå) over lengre tid slik at aluminiumen under O-ringen i toppen irrer bort. På min passat måtte jeg plane av en god mm før det ble rent. Disse bilene skal ha rød kjølevæske som oppfyller VW sine et eller annet krav (G30 eller G14 trur jeg den heter).

Dette trenger ikke å være tilfelle her, men det er verdt å ta en titt rundt stussene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider