Gå til innhold

Subaru Legacy bruker mye bensin

Ranger emnet

VIP22

Anbefalte innlegg

Ligger vel på ca 1 liter på mila på langkjøring, og vesentlig mer på bykjøring. Høyrefoten er ikke såå tung, i allefall ikke hele tiden. Prøver å kjøre så økonomisk som mulig, men sliter med å holde forbruket nede for det. I følge bilens instruksjonsbok skal langkjøring ligge på ca 0,75 l/mil. Så normalt forbruk skulle vel være på ca 0,8-0,85 vil jeg tro da fabrikker ofte oppgir litt for lite forbruk i forhold til virkeligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0,85-0,9 på normal fin kjøring er nok ikke så langt i fra, på 1,8 iallefall, er det du har, 1,8 2,0 2,2? 1, liter på mila er ikke så langt unna, og de er ikke så tørste, Pappa hadde før en 1991 Legacy 1,8 GL, nå en 1997 A4 1,8 avant quattro, subaruen var uten tvil billigere idrift.

På bykjøring må du vel regne med bittelitt over literen tenker jeg, den vi hadde gikk ikke så mye på bykjøring.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det noe sånt som en utørst bokser?

Rundt litern på mila på en 17 år gammal bil som det sikkert ikke er bytta en eneste motordel på tidligere. Synes det høres bra ut jeg.

men som sagt, plugger, filter, olje i girkasse, differ og motor. Hjelper nok litt =)

Signatur..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende det hjelper litt med en liten service ja. Er en 1,8 liter. Men hadde en 1984 modell før denne, også en 1800 men med forgasser som ikke var i nærheten like tørst. langkjøring lå på ca 0.75l/mil på denne. Bilen var riktignok ca 250 kg lettere og ikke konstant 4WD.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legacy bruker litt bensin..jeg bytter på å kjøre 2 stk 2004 modell,legacy og begge 2, bruker litt over literen med blandet kjøring..

den ene har runda 200000 og litt,og den andre har passert 150000 km...

et lite eksempel:

Tur retur Kongsberg-Gardermoen(ca 26mil) så bruker bilene omtrent nøyaktig halv tank...

MEN,så er jeg drosjesjåfør,og vi er vell ikke dem som er lettest på gassen..hehe

-03 Mitsubishi Galant 2,0 sport stv,-81 Toyota Carina 1,6 stv.(veteranprosjekt)

Har hatt:-03 Smart Roadster,-00 Mitsubishi Galant stv,-96 Nissan Primera 2.0 SE

Lenke til kommentar
Del på andre sider