Gå til innhold

Sikkan: "Fire ringer, men ikke Audi"- 1964 DKW F11

Ranger emnet


Sikkan

Anbefalte innlegg

Hmm.. synes å huske å ha lest en lignende historie i et blad for ikke lenge siden. Har onkelen din hatt en artikkel om bilen i et veteranbilblad?

 

var vel i ett veteranblad for noen måneder siden ja, Per Evjen heter han

 

edit: norsk motorveteran heter det vel

1985 Mercedes S123 230TE TIC

1995 Mercedes E250D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det har skjedd litt i garasjen idag også, og nå er faktisk karosseriet nesten ferdigsveiset for rust! Det er bare småting igjen.

 

Slike biter har det blitt flere av for å få bort jekkebulkene med etterfølgende rustskader i kanalene.

IMG_5904.jpg

 

Dette uskyldige lille hullet her...

PC080054.jpg

 

..viste seg å være en ganske stor skade. Rust fra oversiden av gulvet, under skinnene til forsetene. Pillete å lage erstatningsplate uten plateknekke.

IMG_5910.jpg

 

Gasspedalbraketten var ganske råtten. Jeg fant hele pedalen nederst i bagasjerommet da jeg tømte bilen.

IMG_5906.jpg

IMG_5908.jpg

 

Ny brakett i tykk plate. Prøvemontert med en spiker som aksel. Den SKAL være skrå hvis noen lurte:D Dette er fordi man som fører i denne lille bilen blir sittende litt på skrå mot pedalene på grunn av at forhjulhusene stikker inn i kupeen ved siden av pedalene.

IMG_5920.jpg

 

Men det er fortsatt mye metallarbeid som gjenstår.

Så vil jeg sveise inn fester for sikkerhetsbelter foran og bak da jeg ikke tør kjøre denna lille selvmordsdåsa uten.

Jeg skal også lage innerskjermer i hjulhusene da det ikke finnes noen sprutbeskyttelse innenfor skjermene.

 

Forslag til felger:

Fant noen 6,5*15" volvo s80 felger i containeren bak et dekkverksted. Originale 4*12"felger ved siden av. Hjulene som sitter på denne DKW'en nå er riktignok 13"

IMG_5916.jpg

 

Breie platefelger i bilens farge med originale hjulkapsler hadde blitt pent tror jeg;)

IMG_5917.jpg

 

Bilen har torsjonsfjæring med stilleskrue, så høyden kan lett justeres opp og NED;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var vel i ett veteranblad for noen måneder siden ja, Per Evjen heter han

 

edit: norsk motorveteran heter det vel

 

Stemmer. Abonnerer på NMV, så den så jeg;)

 

Kanskje like greit at den blir satt litt på vent da du mangler omregistrering å slikt på den:) Har letet litt over alt etter gamle DKW men finner ingenting, mulig det bare er jeg som er dårlig til å lete da men:op:

 

Ja, tror det foreløpig. Men jeg gjentar også: syykt mye rust. Selv for meg;)Men ramma er strøken merkelig nok.

 

Disse bilene har separat ramme og på den DKW'en jeg holder på med nå var ramma ganske dårlig. Jeg fikk heldigvis lånt en kjempestor plateknekke på jobben til faren min for noen år siden og bukka til nye rammedeler i 1,5mm plate som ble sveisa inn. Ramma var også skakkjørt etter avkjøring eller noe, så jeg måtte "bygge den opp" rett igjen. Dessverre er ikke rammene like på disse to bilene, så jeg kunne ikke bytta dem imellom.

 

Finner du ikke noen DKW? hmm.. vel, jeg leter jo ikke akkurat selv, så derfor kan jeg jo ha feil inntrykk av at de dukker opp hele tiden. Jeg kan godt videreformidle annonser fra klubbmagasinet til deg hvis du er interessert? Siste nr sto det f.eks en -57 AU1000 påbegynt, kjørbart objekt ts.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende prosjekt, det å ta oppigjen en så gammel bil kan by på mangt av spennende ting!

 

Ønsker deg lykke til, gleder meg til å se fortsettelsen!

 

Veldig bra med så fine bilder!

 

Ja, det er morsomt å finne litt "originale" reparasjoner på gamle biler. Rust i kanaler reparert med sement, sykkeleiker som panserlås-utløsere og så videre:) For ikke å glemme gamle penger, julekort og alle slags skruer som dukker opp!

Takk! Jeg streber etter å legge ut litt ok bilder. Heller vente litt til ordentlige bilder kan tas enn å legge ut utydelige bilder!

 

Ser ut som ett artig prosjekt.

men mye rust. men det er ikke så falrig når man er så flink å sveise

som du..skal følge med på dette :D

 

Mvh

Roger Holm

SkrotHolm Motorsport

 

Takk, for det!:) Selv om jeg har sveisa opp endel biler nå, sliter jeg litt med sveisinga iblant, så derfor tør jeg ikke vise fram bilder av stygge sveiser før jeg har slipt dem:hide hehe..

Bilder av karosseriet ferdigsveisa kommer etterhvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Jada, det har skjedd litt, men ikke så mye.

Skolen er i full gang igjen med hovedprosjekt etter en lang juleferie, så jeg må være mye i oslo dessverre og da går det sakte med dkw'en.

Dessuten får jeg så vondt i vilja når jeg skal ut og pusle i garasjen og det står 10 kuldegrader på gradestokken..:chicken:

 

Her er fremre delen av gulvet er løsnet i sveisepunktene en gang i juleferien.

Ellers er plate med for mye overflaterust skåret vekk.

gulv.jpg

 

Her har jeg fått på ny gulvplate foran + litt oppover torpedovegg. Det er litt overflaterust på plata fra før, men det tar jeg med sandblåsing senere. Ny gulvbalje til baksetetepassasjerene har det også blitt.

gulv1.jpg

gulv2.jpg

 

Baksetegulv før og etter:

gulv3.jpg

 

Vanlig resultat etter sandblåsing:

rust.jpg

 

 

Fortsatt er det litt som gjenstår, blant annet sliping av endel sveiser.

Jeg gleder meg litt til å begynne å sandblåse karosseriet, for det betyr at sveisejobben stort sett er over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 2 months later...
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Hihi, okei da din rare mann!

 

Kompressoren min tok 6 ukers ferie før jeg fikk den til å gå igjen, så det ble litt mer stillstand i detta prosjektet enn jeg ønska meg. Jeg er ikke sikker på at kompressoren er 100% ennå, men jeg skal prøve å komme videre med sandblåsing og sliping.

 

(For de som ikke har sett sandblåste overflater før; Det som er matt gråfarget er altså helt rent stål. Alt som er gult er renblåst stål som er grunnet med epoxygrunning.

Føler dette måtte presiseres da alle som kommer på besøk i garasjen tar feil og tror det grå er grunning.)

 

Før sandblåsing:

P6072422.jpg

 

P6072423.jpg

 

P6072425.jpg

 

P6072426.jpg

 

P6072427.jpg

 

P6072432.jpg

 

Bensintanken jeg holdt på med da kompressoren bestemte seg for at det var på tide med litt perm.

P6192456.jpg

 

Nesten ferdig med å blåse rent.

P6192460.jpg

 

P6192459.jpg

 

P6192458.jpg

 

P6192457.jpg

 

Nå holder jeg på å tilpasse sikkerhetsbelter foran og bak fra volvo, noe som tar veldig mye tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår