Gå til innhold

motorbygg (hjelp)

Ranger emnet

240turbo

Anbefalte innlegg

Heihei

Lurte på ett par ting ang motor jeg kansje skal kjøpe..

der sitter det:

3" lmm

v70r dyser

oppgraderings turbo fra GIK( husker ikke betegnelsen på den)

alu cooler

Vx3 kam

531 topp som er porta

gullboks til tenning

Chip

Hvilken clutch å girkasse oppsett burde jeg satse på?? Holder M46 kassa?

Mye HK kan det være i denne motoren?? eieren hadde aldri bremsa den!

Takker for alle svar

old volvo never die they only go faster!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adapteren til getrag koster 1250kr hos KL racing.. Clutchen koster ca 3500 for trykkplate, sachs 655. Lamellen koster ca 1200 eller noe, det er til volvo 260 mener jeg. Ang getrag så kan de være vanskelige å få tak i.. Jeg har leta ei stund nå men finner nesten ikke kasser som er av rett type....

Tror du kan dra ut bortimot 300hk med den motoren, bare den får nok suppe, altså at du har stor nok bensinpumpe så den ikke kutter...

Har du bilder av bilen den skal ned i eller?

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke bilder av bilen på pc`n her:( å den står lagret til jeg skal sette i motor:)

Var å såg på motoren ista, men syns det var mye som manglet. Det som fulgte med var:

Blokk, topp, turbo, Hjerner, lmm, 1 chip (hvilken chip må jeg ha på oppsettet?)

Det som ikke var med var, IC, Oljekjøler, ikkeno av ledninger, slanger å rør!

Er det noe mer jeg må ha for å få den komplett??? Kan dere ramse opp absolutt alt som trengs??

Motoren som er i bilen nå er en F motor, Kan vel sikkert bruke no deler av den også:)

Takk for alle svar:)

old volvo never die they only go faster!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke bilder av bilen på pc`n her:( å den står lagret til jeg skal sette i motor:)

Var å såg på motoren ista, men syns det var mye som manglet. Det som fulgte med var:

Blokk, topp, turbo, Hjerner, lmm, 1 chip (hvilken chip må jeg ha på oppsettet?)

Det som ikke var med var, IC, Oljekjøler, ikkeno av ledninger, slanger å rør!

Er det noe mer jeg må ha for å få den komplett??? Kan dere ramse opp absolutt alt som trengs??

Motoren som er i bilen nå er en F motor, Kan vel sikkert bruke no deler av den også:)

Takk for alle svar:)

blokk,topp,innsug, grenrør, turbo, ic ,eksos ,ny clutch,luft/vann kjølt oljekjøler, ledningsnettet+ coil,tenningsmodul, pluggkabler osv fra f motoren din hvis det er lh 2.4 innsprut, hjerner, dyser,dysemotstander, lmm(lh 2.4), trykkrør og slanger, luftfilter, olje til og fra turbo, ++

Hvis du skal ha power burde/må du ha større turbo,porte 940 grenrør, større dyser,boostcontroller(annen wg) justerbar btr,3"lmm, chipper i begge hjerner, kam(a,vx,k +)

volvo 240 87mod (2,5l 16v turbo på gang)

Lenke til kommentar
Del på andre sider