Gå til innhold

Spørsmål om topper,t-tak tetting,vakuum og annet.

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Halla folkens :D

 

Tenkte egentlig jeg skulle legge ut flere tråder om noen spørsmål, men jeg prøver å legge alle i 1 tråd...

 

Topp

 

1. Jeg har jo en mustang fra 82 med 302, er nye stempler, edelbrock innsug,gasser bla bla bla, gidder ikke ramse opp. Men toppene jeg har er ifra en 66 modell 289, ble byttet for å få høyere komp og var et "billig" triks siden ventilene var like store, toppen er også bitte litt portet. Ca hvor mye mer effekt vil jeg få med noen feks alu Edelbrock topper ?

 

2. Passer toppene fra feks Edelbrock rett på alt annet på bilen min ?

 

3. Jeg vet at det ikke er så lurt å sette på veldig store,kraftige topper på min, motoren er nå veldig rask og hissig, effekt langt oppe. Noen anbefalte topper ?

 

4. Må jeg bytte grenrør ?

 

T-tak

 

Jævla t-taket mitt lekker, har prøvd å tette listene oppe i t-taket før, husker ikke hva jeg brukte...

 

1. Hva bør jeg prøve å tette t-taket med ? Jeg MÅ ikke nødvendigvis åpne t-taket visst det blir tett, det bare irriterer meg egentlig...

 

Vakuum og bremser

 

1. Jeg har ikke så veldig bra bremser på bilen nå jeg har lavt turtall, men dem tar ganske bra nå jeg har høyt turtall, skal det være sånn ?

 

 

 

Mange amatør spørsmål her, men det bryr meg lite, alltid moro å høre hva folket har å si... Mvh Ottesen :)

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bremsene dine lider vel fordi du har dårlig vakuum på tomgang (hvass kam?), og motsatt når det varver litt... Flere som har det motsatt også. Greit med vakuum på tomgang,men ikke noe vakuum til bremsekraftforsterkeren ved mye turtall grunnet veldig lite innsugsrestriksjoner...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bremsene dine lider vel fordi du har dårlig vakuum på tomgang (hvass kam?), og motsatt når det varver litt... Flere som har det motsatt også. Greit med vakuum på tomgang,men ikke noe vakuum til bremsekraftforsterkeren ved mye turtall grunnet veldig lite innsugsrestriksjoner...

 

Ja, 280/290 eller 290/300 kam, husker ikke... men er det kun det tror du ?

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke. :) Bare luftet noen muligheter jeg...

 

:) Har iallefall ikke merket noe vakuum lekkasjer, så jeg tenker vel det bare er pga kammen :)

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart dette egentlig! Synes ikke kammen er sånn at den ska skape problemer med vacuumet. Hvor har du satt slangen til bremsekraftforsterkeren?

 

Går vel ifra innsuget og rett til bremsekraftforsterkeren tror jeg... ser på bildene hvor den går bedre kanskje, innsug til en fordeler eller noe, også inn i bremsekraftforsterkeren...

motor2.jpg

motor1.jpg

 

t-tak er no dritt når det regner..har også lekasje, trodde jeg fikk det til sist men næi... det går en fals i renna dær pakningen ligger, dær er den eneste plassen vannet kommer inn, noen nevnte om fukt....men vannet kommer bare når det regner.

 

Japp, akkurat det samme på min... renner foss inni der noen ganger :( Hva brukte du å tette med da ?

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tok pakningene av, smorte med sikaflex brukte fingern å dra et tynt lag utover over det hele. det var så pass lekasje. at innertaket er ødelakt, dette er er t/a som jeg har... hvor kommer vannet inn hos deg?

 

Hehe...såpass lekkasje sier du :) Jeg brukte over en hel slik silikonflaske man setter i fugepistol, ble bedre, men langt ifra tett.

 

Tror vannet kommer inn hjørnet nærmest taket og bakluken lissom, alså lengst hjørnet lengst vekk ifra speila, irritabelt

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går vel ifra innsuget og rett til bremsekraftforsterkeren tror jeg... ser på bildene hvor den går bedre kanskje, innsug til en fordeler eller noe, også inn i bremsekraftforsterkeren...

motor2.jpg

motor1.jpg

 

 

 

Japp, akkurat det samme på min... renner foss inni der noen ganger :( Hva brukte du å tette med da ?

 

Ser ut som om det er en forgrening av vacuumen på torpedoveggen. Derfra inn på innsuget under forgasseren.

Prøv med en slange direkte fra innsuget og rett til bremsekraft forsterkeren.

Får du i allefall eliminert bort lekkasje i fordelingen på torpedoen

Det er i motbakke det går oppover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det ser ut for det hos meg å, taket er jo buet, så det kan være litt vanskelig å se hvor det kommer inn,

skulle ha funnet et tynnflytende stoff som gikk inn i sprikker og forsegla det.

 

Yes, akkurat det skulle jeg også...

 

Ser ut som om det er en forgrening av vacuumen på torpedoveggen. Derfra inn på innsuget under forgasseren.

Prøv med en slange direkte fra innsuget og rett til bremsekraft forsterkeren.

Får du i allefall eliminert bort lekkasje i fordelingen på torpedoen

 

Ja, har tenkt til å prøve det, får lissom ikke sjekket om det fungerer siden bilen står til vinterlagring nå, vakuumet var ikke ifra innsuget men gasser'n. Je ghar prøvd litt forskjelling, men hva syntes du/dere er bedre å ta vakuumen ifra ?

 

 

 

Ingen som har noe svar på topp spørsmålene ?

 

Mvh :)

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. toppene dine,så ville jeg ihvertfall ikke kjøpt noe med større porter enn du har allerede... hvis den oppfører seg sånn du sier nå. :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår