Gå til innhold

Spørsmål om topper,t-tak tetting,vakuum og annet.

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Ang. toppene dine,så ville jeg ihvertfall ikke kjøpt noe med større porter enn du har allerede... hvis den oppfører seg sånn du sier nå. :)

Åssen tror du effekten blir da ?

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Åssen tror du effekten blir da ?
Hvis effekten allerede sitter høyt i registeret,og du får enda større porter,så går den dårligere/sløvere over hele fjøla,så sant du ikke flytter hele registeret opp 1000 rpm eller mer for å opprettholde gasshastighetene. Unntaket er hvis portene du har nå fløder dårlig og de nye fløder bra i forhold...da kan de være en tanke større. Uten flowspecs og porthastigheter har jeg vanskelig for å si en "perfekt" topp til oppsetet ditt...har ikke skrudd så mye vriåtter. :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis effekten allerede sitter høyt i registeret,og du får enda større porter,så går den dårligere/sløvere over hele fjøla,så sant du ikke flytter hele registeret opp 1000 rpm eller mer for å opprettholde gasshastighetene. Unntaket er hvis portene du har nå fløder dårlig og de nye fløder bra i forhold...da kan de være en tanke større. Uten flowspecs og porthastigheter har jeg vanskelig for å si en "perfekt" topp til oppsetet ditt...har ikke skrudd så mye vriåtter. :)

Jeg er veldig usikker selv...

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

96 Mercedes E230

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe...såpass lekkasje sier du :) Jeg brukte over en hel slik silikonflaske man setter i fugepistol, ble bedre, men langt ifra tett.

Tror vannet kommer inn hjørnet nærmest taket og bakluken lissom, alså lengst hjørnet lengst vekk ifra speila, irritabelt

Har du brukt byggsilikon på bilen din? Det bør du se på fort som faen! De fleste typer byggsilikon inneholder en form for syre som spiser stål. :(

Mvh. Hans -

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaccumet ser ut som om det er tatt ut riktig på motoren din. Du skulle egentlig fått målt vaccumet på motoren din. Først da får du en indikasjon .

289 toppene er vel egentlig ikke de mest egnete for så mye trim.

du kan snakke med feks Pony Parts om valg av topper.

Heller ingen grunn til å prøve å finne opp hjulet på nytt år det gjelder small Ford.

Det er i motbakke det går oppover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du brukt byggsilikon på bilen din? Det bør du se på fort som faen! De fleste typer byggsilikon inneholder en form for syre som spiser stål. :(

Tror ikke det var byggsilikon, men jeg skal huske og sjekke det. takker så mye for tipset :)

Vaccumet ser ut som om det er tatt ut riktig på motoren din. Du skulle egentlig fått målt vaccumet på motoren din. Først da får du en indikasjon .

289 toppene er vel egentlig ikke de mest egnete for så mye trim.

du kan snakke med feks Pony Parts om valg av topper.

Heller ingen grunn til å prøve å finne opp hjulet på nytt år det gjelder small Ford.

Så det er bedre å ta vakuum ifra gasser istedenfor innsuget ?

Jeg har endel allierte på Sarpsborg motor, får høre med dem angående topper, hadde bare vært moro å visst ca hva jeg kan forvente av effekt, er det veldig lite gidder jeg ikke bruke penger på det, iallefall ennå...

96 Mercedes E230

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var sånn svart seit fuge, var nesten som pakningspasta (ala black beauty)

Åssen sillikon snakker du om da ? hvite hard type ?

96 Mercedes E230

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten alle typer billig silikon, hovedsakelig kun de beregnet på bygg, men det var en bilrekvisitaforhandler for noen år siden som solgte pakningssilikon med slik syre.

Hvis silikonen lukter amoniakk er det garantert ikke slik syre i den.

Mvh. Hans -

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten alle typer billig silikon, hovedsakelig kun de beregnet på bygg, men det var en bilrekvisitaforhandler for noen år siden som solgte pakningssilikon med slik syre.

Hvis silikonen lukter amoniakk er det garantert ikke slik syre i den.

Hmmm, jeg vil ikke uttale meg noe om det, men ingen av vennene mine hadde hørt om dette, men jeg tror deg jeg...

Jeg handlet vindufuge ting idag, var beregnet til bilvinduer og slik, så da blir det vel bra, bare håper det blir pent :D

96 Mercedes E230

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe...såpass lekkasje sier du :) Jeg brukte over en hel slik silikonflaske man setter i fugepistol, ble bedre, men langt ifra tett.

Tror vannet kommer inn hjørnet nærmest taket og bakluken lissom, alså lengst hjørnet lengst vekk ifra speila, irritabelt

radiatortetting... ja det er vell noen som darar på smilet nå, hvorfor skulle ikke det gå.... det fungerer i radiatoren, stoffet herder når det kommer til luft. ha stoffet i ei sprutekanne med litt varmt vann, dusj på.. kansje det tetter dær det er lekasje. har ikke prøvd sjøl.. forsøket vert:fatality:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På torsdag skal jeg antageligvis møte ham som "kan" om dette, så skal jeg få gjentatt hvilken syre det gjelder.

Det hadde vært fint vettu :)

radiatortetting... ja det er vell noen som darar på smilet nå, hvorfor skulle ikke det gå.... det fungerer i radiatoren, stoffet herder når det kommer til luft. ha stoffet i ei sprutekanne med litt varmt vann, dusj på.. kansje det tetter dær det er lekasje. har ikke prøvd sjøl.. forsøket vert:fatality:

Tror jeg holder meg til den vindufuga jeg kjøpte jeg, virker som den er bra :)

96 Mercedes E230

Lenke til kommentar
Del på andre sider