Gå til innhold

Spørsmål om topper,t-tak tetting,vakuum og annet.

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nå er ikke jeg noen Ford ekspert, men har et par kompiser som driver med Ford, og det eneste som står i hodet dems når det gjelder performance parts er TRICKFLOW! noe å sjekke ut?

 

Det er noe å sjekke ut ja, har hørt mye bra om dem, men mulig valget mitt lander på edelbrock rpm toppene siden jeg har innsug og gasser og slik ifra edelbrock....

 

Svart passer somregel alltid...

 

Syra som det var snakk om var eddiksyre.

 

Okay :)

 

Svart tror jeg passer også....

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe å sjekke ut ja, har hørt mye bra om dem, men mulig valget mitt lander på edelbrock rpm toppene siden jeg har innsug og gasser og slik ifra edelbrock....

....

 

Jepp.. skaff deg Engine Analyzer! kan du prøve deg litt frem med forskjellige oppsett og se hva som gir utfall osv osv osv.. skal ifølge en hel bunsj, være ganske treffsikkert dersom du bruker KOREKTE data! :)

signaturregler: www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp.. skaff deg Engine Analyzer! kan du prøve deg litt frem med forskjellige oppsett og se hva som gir utfall osv osv osv.. skal ifølge en hel bunsj, være ganske treffsikkert dersom du bruker KOREKTE data! :)
Den vanlige EA'en har feilmargin på rundt 4%... men kjøp EA Plus isåfall.

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville vel anbefalt Performer, ikke RPM, de blir for store på 302, med mindre den er rimelig vass. De aller fleste aftermarket toppene er Bolt-on, altså de passer på original motor, grenrør, innsug, braketter osv. Du kommer garantert til å merke forskjell. For å si det sånn: jeg byttet fra originale topper på min 351W, til GT40 alu-topper, å det ble veldig mye bedre. 0-100 gikk fra 6,05 til 5,3 sek, å 80 hk mer.

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp.. skaff deg Engine Analyzer! kan du prøve deg litt frem med forskjellige oppsett og se hva som gir utfall osv osv osv.. skal ifølge en hel bunsj, være ganske treffsikkert dersom du bruker KOREKTE data! :)

 

Den vanlige EA'en har feilmargin på rundt 4%... men kjøp EA Plus isåfall.

 

Er dette dere snakker om noe ala Dyno2000 ?

 

Ville vel anbefalt Performer, ikke RPM, de blir for store på 302, med mindre den er rimelig vass. De aller fleste aftermarket toppene er Bolt-on, altså de passer på original motor, grenrør, innsug, braketter osv. Du kommer garantert til å merke forskjell. For å si det sånn: jeg byttet fra originale topper på min 351W, til GT40 alu-topper, å det ble veldig mye bedre. 0-100 gikk fra 6,05 til 5,3 sek, å 80 hk mer.

 

Halla, er faktisk mye pga jeg så effekten du fikk jeg har lyst til å bytte, det som er så synd på bilen min nå er at jeg har effekt litt vel langt oppe i registeret, og det svakeste leddet mitt er toppene ifra en 289 66 modell, utenom det er det bare den omslipte veiva og rådene som er orginalt... så jeg tror nok toppene holder igjen mye...

 

Men bør jeg handle direkte ifra Jegs eller Summit selv, eller handle dem ifra Sarspborg Motor ? (Har kjentfolk på sarpsborg motor, så prisen blir bedre men når jeg så prisene fra jegs/summit så var jo det mye billigere, jeg bare liker ikke det at monsen kommer så sent eter pakken er levert)

 

Mvh Ottesen :)

 

Edit: Man får preformer og rpm som er helt like ser det ut som ifølge summit. Men 2,020/1,600 ventiler blir vel litt stort ? bør ha 1,900/1,600 ?

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Siden Chamber er 52cc på toppene mine, vil jeg da få mye mindre komp ved å sette på topper med feks 60cc ? (visst jeg har 10,5:1...)

 

2. Og hvor mye effekt forskjell skilder feks 10,5:1 til 9,5:1 i komp ?

 

3. Bør jeg velge 1,900/1,600 ventiler eller 2,020/1,600 ventiler ?

 

4. 170cc Intake Ports eller 210cc Intake Ports ?

 

Mvh :)

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår